2018-10-19, 11:08
Medlem
Ingen häktningsförhandling är planerad till 22/10.
Har hört med tingsrätten om det nu.
Citera
2018-10-19, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Då fick du kanske också besked vad det handlar om på måndag.
Nu har TR lagt ut nästa veckas ärenden men något som kan kopplas till SD/HD och mordet på LW verkar inte gå att finna på agendan. Kan du/ni inte berätta vad det skulle vara..
Citera
2018-10-19, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Såvitt jag ser finns inget av ovanstående som förhandlingspunkt den 22/10.

Det finns t.ex. grov smuggling, grov våldtäkt, narkotikabrott, vårdnad av barn, 3 konkurser.
Ojdå, inget som handlar om mordet?!
Konstigt....
Citera
2018-10-19, 11:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Någon måtta får det väl ändå vara på hyckleriet!

- Man har ett sexuellt handikapp om man som troende inte förstår den moraliska indignationen över att en vigselförrättare under flera års tid i lönndom idkar könssex med brudgummen som hon själv helgad genom kyrkan och under ed fått sin vän bruden lova trohet till.

"Jag tar dig nu till min hustru/man / att dela glädje och sorg med dig / och vara dig trogen (när inte pastorn vill pippa honom själv) ☆/ tills döden skiljer oss åt".

- Tystnaden är alarmerande över detta exempellösa otrohets scenario i en tråd där varje blick och skråma underställs sträng moralisk föreskrift.

- Händelsen är i paritet med dom nu så aktuella också så nedtystade sexskandalerna i katolska kyrkan. Finns inget som kan mäta sig med den tystnadskultur som omger församlingar vilket visar sig i tråden.

Frågan som bör besvarats är om det är detta helgade svek som fick församlingen att föraktfullt vända LW ryggen?
☆ = eget tillägg.

Äktenskapet skall hållas i ära bland alla och den äkta sängen bevaras obefläckad. Ty otuktiga och äktenskapsbrytare skall Gud döma.” (Heb 13:4)

https://aktivkristendom.se/vad-sager-bibeln-om-otrohet

Vad vill du komma fram till med detta inlägg och hur har det med LWs mord att göra?

Menar du att hennes "syndiga leverne" skulle vara orsak till hennes död? Annars är ju frågan helt OfT.

Vem som har syndat mest av SD och LW, och vem i tråden som har mest rätt i den frågan har inget med mordet att göra. Du kan länka hur många trådar som helst och i den sakfrågan kommer du aldrig att få svar. Det finns hur många svar på frågan som människor.

Det viktiga är att se om de kontakter LW hade har inneburit någon riskfaktor för henne. Då får man inte bara kartlägga LWs liv, utan också de personerna som är aktuella. Perspektivet är då- utifrån de involverades liv, personlighet och normer mm.

Vad vi tycker i frågan är oväsentligt. Det är de inblandades och ev misstänktas motivbild som ska kartläggas.

För en gärningsman kan ju t ex LWs som du kallar det syndiga otuktiga leverne (vilket jag har en helt annan uppfattning om än du) vara helt oväsentligt. Kanske var det hennes pengar han ville åt. Bara ett exempel, inte en teori. Motivet är en del av pusslet och man behöver inte alltid ens förstå motivet om man har andra bevis.

Under en förundersökning gör man en noggrann kartläggning av mordoffret. Det är självklart att man utreder vilka kontaktytor offret haft och om någon av dessa innefattat några konflikter eller andra områden som skulle kunna innebära.

Tror du att kyrkan eller någon som anser att hennes sätt att leva har med hennes död att göra? Eller att någon som tyckte att hon "levde ett syndigt liv"?

Har hennes församling föraktfullt vänt henne ryggen????
Vet du det och hur?
Citera
2018-10-19, 11:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Men hur förklarar Du att Dina svar går tvärtemot vad Du skriver...? Hur kan Du veta så mycket om Du inte känner paret HD/SD?

Du skriver att Du inte bor i närheten... men har kontakter (fler) i polishuset?

Vi är fler som vill veta!

Jag anar att oviljan att besvara frågorna (inbegriper även avfärdanden som ”har jag redan svarat på”) handlar mer om att EGT mest ägnar sin tid här åt att lägga ut dimridåer. Genom att skriva sina långa invecklade och motsägelsefulla inlägg skapar han förvirring och hoppas att en del av de saker han försöker plantera ska fastna. Därför är det viktigt för tråden att få en förklaring till de många motsägelsefulla påståendena. EGTs förklaringar har ju inte hittills skingrat några dimmor, tvärtom...
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-19 kl. 11:31.
Citera
2018-10-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Såvitt jag ser finns inget av ovanstående som förhandlingspunkt den 22/10.

Det finns t.ex. grov smuggling, grov våldtäkt, narkotikabrott, vårdnad av barn, 3 konkurser.

Jaha, vad tror vi om det här, vårdnad av barn möjligen.

Barnen va väl 12 å 14 år, bestämmer väl själva var dom vill bo.

Men det vore väl märkligt om man kör en sådan sak nu.
Jag undrar jag.
Citera
2018-10-19, 11:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Då fick du kanske också besked vad det handlar om på måndag.

Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Nu har TR lagt ut nästa veckas ärenden men något som kan kopplas till SD/HD och mordet på LW verkar inte gå att finna på agendan. Kan du/ni inte berätta vad det skulle vara..

Nä, något som har direkt med mordet att göra verkar inte finnas på måndagen 22/10.

Rätt datum?
24/10?
Citera
2018-10-19, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, något som har direkt med mordet att göra verkar inte finnas på måndagen 22/10.

Rätt datum?
24/10?

Vad hittade du den 24 som kan passa in?
Citera
2018-10-19, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vi är fler som vill veta!

Jag anar att oviljan att besvara frågorna (inbegriper även avfärdanden som ”har jag redan svarat på”) handlar mer om att EGT mest ägnar sin tid här åt att lägga ut dimridåer. Genom att skriva sina långa invecklade och motsägelsefulla inlägg skapar han förvirring och hoppas att en del av de saker han försöker plantera ska fastna. Därför är det viktigt för tråden att få en förklaring till de många motsägelsefulla påståendena. EGTs förklaringar har ju inte hittills skingrat några dimmor, tvärtom...
När inlägget skrevs så kom frågor och jag svarade. Tycker du/ni det är rimligt att ställa samma frågor igen, månader efter, på redan besvarade och utredda frågor.

Jag ägnar inte mer tid åt ert strunt. Fokus är inte att fundera på var ett kommatecken saknas, fokus är mordet. Först rätt GM, sen motiv och händelseförlopp.

Klarar ni av det?
Citera
2018-10-19, 11:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
När inlägget skrevs så kom frågor och jag svarade. Tycker du/ni det är rimligt att ställa samma frågor igen, månader efter, på redan besvarade och utredda frågor.

Jag ägnar inte mer tid åt ert strunt. Fokus är inte att fundera på var ett kommatecken saknas, fokus är mordet. Först rätt GM, sen motiv och händelseförlopp.

Klarar ni av det?

Men nu handlade ju inte mina, Tufsans och Honans frågor om dina grammatiska färdigheter utan om dina motsägelsefulla inlägg. Så försök inte blanda bort korten nu.
Citera
2018-10-19, 11:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vad hittade du den 24 som kan passa in?

Egentligen tror jag att vi blivit missvisade på något sätt.
Tittar på hela veckans program. Skulle isf vara något som indirekt har med brottet att göra. Men nej, jag tror inte på det längre...

23/10
- grov fridskränkning
- grovt olaga hot
- knivlagen (nä, tror jag inte)
- grov misshandel
- sexuellt ofredande

Några av dessa punkter återfinns på andra datum.

Om det hade varit något viktigt som har med mordet att göra, då borde NA vara på tårna? Presstalesmannen är deras länk och de håller nog kontakten...
Senast redigerad av notknapparen 2018-10-19 kl. 12:02. Anledning: Tillägg
Citera
2018-10-19, 11:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jaha, vad tror vi om det här, vårdnad av barn möjligen.

Barnen va väl 12 å 14 år, bestämmer väl själva var dom vill bo.

Men det vore väl märkligt om man kör en sådan sak nu.
Jag undrar jag.

Skilsmässan har ju inte ens gått igenom.
Ska vara om något har hänt, t ex att någon har anmält dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in