2008-08-01, 08:29
Medlem
Megans avatar
Länk till det arkiverade Knutbyforumet
https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=172

Lite skvaller och/eller information från Knutby.

Kreativa ortsbor har satt upp en ny vägskylt som det står Mördarstigen på. Den första revs ner av Filadelfiaförsamlingens medlemmar eller rättare benämning är enligt mig, hjärntvättade offer för Åsa Waldaukulten även kallad Tirsa/KristiBrud/Drottning-kulten .

Då tog de kreativa ortsborna nya tag och satte upp vägskylten så högt att den inte kan nås.

Så nu väntas bara ett snyggt foto på skylten från ortsborna som är så trötta på sekten. Vägskylten Mördarstigen är placerad i Gränsta, Knutby.

Fortfarande så springs det mellan husen nattetid.
När man pratar med folk på bygden så sägs det att Waldauklanen och deras anhängare förstört det lilla samhället.
Citera
2008-08-01, 10:56
Moderator
rotadents avatar
Okej? Finns det inte egna trådar för sånt här?
Citera
2008-08-01, 11:02
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Okej? Finns det inte egna trådar för sånt här?

Nej Admin vill att vi skall berika hela Flashback med information om sektgalenskaperna hos Åsa Waldau och hennes undersåtar/pigor/drängar. Nej nu skämtar jag, Knutbyforumet är stängt och det nådde inte ut till så många människor när det låg i en liten hörna längst ner på Flashback.
Citera
2008-08-01, 11:05
Medlem
MissTakens avatar
Jag som inte hängt med i svängarna sen Knutbyrelaterade ämnen hamnade i egen forumdel så måste jag få fråga...

Vad pysslar de med när de springer omkring hos varandra om nätterna? Behöver religiösa sektfanatiker inte sova...?
.
Citera
2008-08-01, 11:23
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Jag som inte hängt med i svängarna sen Knutbyrelaterade ämnen hamnade i egen forumdel så måste jag få fråga...

Vad pysslar de med när de springer omkring hos varandra om nätterna? Behöver religiösa sektfanatiker inte sova...?
.

Åsa Waldau har egen pressekreterare K K*ling och egen assistent som kallas Jossan så hon sover väldigt länge fram på dagarna och är uppe sent på nätterna liksom även den karlsloken som förmedlar Jesus tjänster till den blivande Kristi Brud/Jesubruden.

Eftersom Åsa Waldaus aka Kristi Bruds riktige make är i himlen så kan han inte tillfredställa sin blivande brud utan det får en jordisk förmedlare göra. Även en Kristi Brud har tydligen vissa behov.

Åsa Waldaus jordiska make barnuppfostraren som misshandlar församlingsbarnen Sid 39 i boken sektbarn bor hemma hos sina föräldrar där även hjonet Mar*a Lars*n hans älskade bor som gammalmö.

Vanliga människor tar ut skilsmässa men enligt sektlogiken i Knutby så går inte det och dessutom så lämnade Åsa Waldaus första make henne sen han kom på henne med ja...just det.

Det annordnas fejkbröllop också i sekten. Det finns mycket så det skulle fylla 20 böcker om sektens ledning och de som försöker göra allt för att få sola sig i den falska bruden fejkade glans.
Citera
2008-08-01, 11:27
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megan

När man pratar med folk på bygden så sägs det att Waldauklanen och deras anhängare förstört det lilla samhället.
Är väl inte så svårt att förstå, eller?
Citera
2008-08-01, 11:28
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Åsa Waldau har egen pressekreterare K K*ling och egen assistent som kallas Jossan så hon sover väldigt länge fram på dagarna och är uppe sent på nätterna liksom även den karlsloken som förmedlar Jesus tjänster till den blivande Kristi Brud/Jesubruden.

Eftersom Åsa Waldaus aka Kristi Bruds riktige make är i himlen så kan han inte tillfredställa sin blivande brud utan det får en jordisk förmedlare göra. Även en Kristi Brud har tydligen vissa behov.

Åsa Waldaus jordiska make barnuppfostraren som misshandlar församlingsbarnen Sid 39 i boken sektbarn bor hemma hos sina föräldrar där även hjonet Mar*a Lars*n hans älskade bor som gammalmö.

Vanliga människor tar ut skilsmässa men enligt sektlogiken i Knutby så går inte det och dessutom så lämnade Åsa Waldaus första make henne sen han kom på henne med ja...just det.

Det annordnas fejkbröllop också i sekten. Det finns mycket så det skulle fylla 20 böcker om sektens ledning och de som försöker göra allt för att få sola sig i den falska bruden fejkade glans.

Tack för uppdatering!

Jösses! Vet inte vad jag ska säga men jag förmodar att allt sker i Guds namn och med Hans samtycke och att inga kreativa tolkningar av Guds ord har gjorts.....enligt dem varjefall.
.
Citera
2008-08-01, 11:31
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Är väl inte så svårt att förstå, eller?

Nej verkligen inte, lider med min gamla hembygd.
Bra att det kommer ut vad sektÅsa och Waldauklanen med en behjälplig fjant som Kim Wincent ställt till med.
Citera
2008-08-01, 11:34
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Tack för uppdatering!

Jösses! Vet inte vad jag ska säga men jag förmodar att allt sker i Guds namn och med Hans samtycke och att inga kreativa tolkningar av Guds ord har gjorts.....enligt dem varjefall.
.

Åsa Waldau är lika med Gud i sekten. De tror inte på treenigheten utan fyrenigheten.

Åsa Waldau/Drottning Tirsa, Fadern, Sonen och den helige ande. Precis i den ordningen.
Citera
2008-08-01, 11:41
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Åsa Waldau är lika med Gud i sekten. De tror inte på treenigheten utan fyrenigheten.

Åsa Waldau/Drottning Tirsa, Fadern, Sonen och den helige ande. Precis i den ordningen.

Jag nästan hör Hallelujakörens lovsång i bakgrunden!

Jag ansåg när ämnet var högst aktuellt att Åsa var en betydligt farligare person än vad Helge var i mångt och mkt och jag står fast vid det fortfarande efter att ha blivit lite uppdaterad.
.
Citera
2008-08-01, 11:48
Medlem
Troians avatar
Två frågor:

1. Hur går det för Daniel och Anette?
2. Var hittar jag relationskartan?
Senast redigerad av Troian 2008-08-01 kl. 11:57.
Citera
2008-08-01, 12:32
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Två frågor:

1. Hur går det för Daniel och Anette?
2. Var hittar jag relationskartan?

Har du någon skräpmail så mailar jag över den till dig. Den ligger nog inte ute nu, har legat på esnips tidigare. PM:a en skräpadress så får du kartan från min mail.

Ja vår allas lilla iskalla AL visar upp en snygg och kär fasad när hon är med DL hem till Hyssna men det lurar hon ingen med. DL har jag alltid betraktat som en väldigt snäll människa och det är han också bakom sektmasken men med sektmasken på har ortsbefolkningen fått se en annan DL som plogen skickat ut i sina smutsiga ärenden.

Tycker hon är ett fräckt litet stycke som inte ens drog sig för att besök sin bästa väninnas man och väninnan fick vackert vara i gästrummet när Anette Lin*de rumlade runt med Helgebocken i sängkammaren. Anette och hennes make bor en gräsmatta bort från Pastorsvillan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in