Citat:
Ursprungligen postat av
BrunoC
Skulle säga att det där beror helt på vilka bilder man nu har.
Har man flera bilder som samtliga visar en annan sida av ens person och demonstrerar att man antagligen är en man av högt värde, så tror inte jag man tjänar på att inte ta med det.
Ja, har man ett gott, relevant och diversifierat bildunderlag kan man nog smälla upp en och annan extra bild. Men det tror jag inte är förunnat alla.
Det som lätt många kan missa är hur man framstår, vilket är tydligt när man tar del av tjejers kommentarer. Tex posera framför en dyr bil. Visst går säkert hem hos en viss typ av tjejer (om man ska generalisera). Men personligen är det inte en typ jag är intresserad av. De jag vill ha är oftare de som tycker sådant är skrytsamt och osmakligt. En typ av värde som ligger utanför ens egentliga person finner många irrelevant och bidrar inte till ens värde.
Socialt värde är nog mer något som går hem hos de flesta. Men det måste göras snyggt. Vissa, inklusive dig vill jag minnas, förespråkar bilder där man poserar med andra, attraktiva tjejer. Det kan ju dels tolkas som att man är "ok" genom att andra tjejer vill umgås med en, men också kan det väcka svartsjuke-tankar hos många. Att någon är en "player" ratas av många tjejer. Sådana nyanser är ibland viktiga när det handlar om de microsekundsbeslut som sker på Tinder. Säkrare kort är en gruppbild med bara män, eller där kontexten är mer implicit, själv har jag en bild där jag sittande skrattar med sällskapet utramat, som jag fått god feedback på.
Citat:
Ursprungligen postat av
BrunoC
Har du en bild där du står och tar emot ett presentkort på två miljarder, en där du är med i TV för att du vann nån modelltävling, en annan där besökte rymden och ett fjärde där du tar emot examensbeviset i teknisk fysik från KTH och ett femte där du "stagedajvar" inför miljonpublik i Las Vegas (you get the point), så tjänar du ju mer på att visa upp alla dessa sidor och av sitt liv än vad du skulle göra på att inte ta med nån bild.
Inte riktigt några exempel som är applicerbara dels på frågeställaren, eller på 99% av Tinderanvändarna, oavsett kön.
Citat:
Ursprungligen postat av
BrunoC
En annan sak ifall man hade massa bilder där man bara står och poserar som nån modell på massa bilder. Men även det tycks man ju komma undan med bra idag. Är väl bara att kolla på fuckboi-typerna som liknar deltagare i Paradise Hotel, Ex ond the beach osv. men som får ligga mer än gemene man idag. Det är en annan tid nu.
Fast har man ett enormt fördelaktigt utseende så spelar det ju ingen roll om man har 5 eller 9 bilder. De typerna du talar om har ju inte ens tänkt tanken att besöka vår lilla tråd här för att få råd. För de behöver inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
BrunoC
Idag ses man ju nästan som konstig ifall man inte försöker bli en profil (
www.youtube.com/watch?v=geTLTXCMhig).
Orkade inte kolla på länken, men jag vet inte riktigt om vad det är du inbillat dig att gemene man bör vara en "profil". Försöka sticka ut, med fördel, ja, men att försöka vara något man inte är kommer att komma tillbaka och bita en i arslet senare.