Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 23:45
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindah
Jag har ingen aning om vilka dessa användare är och om det är gammal skåpmat eller inte lägger jag ingen tanke på, rapporterar enbart mina egna erfarenheter.

Att du agerar så aggressivt tyder starkt på att du som Formalhaut skriver de facto är en kvinna, kanske medelålders som antagligen hatar män således sitter här halva nätterna och spyr ut din dynga och ditt hat.

Några slags psykiska problem är det helt klart tal om, särskilt bra mår du inte.

Haha. Tung retorik där. Då tycker jag att du kollar upp dessa användare. Förutom att det kan bespara dig en hel del tid genom att du slipper dra upp samma saker som dom redan ältat 2000 ggr kanske det även ökar din livslängd här. Brukar gå rätt fort att bli avstängd om man följer det spåret. Ett litet tips i all välmening.

Ytterligare ett tips är kanske att jobba på din kvinnosyn. Argumentet "Du är säkert kvinna eftersom du är dum i huvudet" säger kanske mer om avsändaren än mottagaren. Även om det så klart bet som fan och jag tvingas skriva detta hulkgråtandes.
Citera
2018-11-20, 23:46
Medlem
Citat:
Har även jag flera vänner som är normalsnygga men inte får något, det räcker helt enkelt inte att vara "okej" längre, man måste vara snygg, helst riktigt snygg för att vara med och konkurrera.

Det är rätt intressant det där för rent biologiskt så har ju kvinnor två olika reproduktionsstrategier: Bra genetik men även en trygg försörjare. I och med välfärdssamhället behöver ju kvinnor inte nummer två längre, så de kan bortse helt från detta och därmed fokusera på enbart rå snygghet och "hunkighet", en väldigt liten del av killar är riktigt snygga så ja, då får en stor del gå helt utan alternativt tävla om småsmulorna och när de väl får ett förhållande så ligger de i ett rejält underläge då kvinnan har 30.000 valmöjligheter som står och knackar på dörren och väntar på rätt tillfälle medans mannen har noll, detta i sin tur skapar en maktdynamik i förhållandet som är helt åt kvinnans fördel vilket i sin tur gör att mannen måste rätta sig efter henne, kvinnor finner sådant beteende oattraktivt och blir då ännu mindre attraherade av sin man.

Bisarr situation svenska män hamnat i, minst sagt. I många andra länder är dynamiken fortfarande någorlunda balanserad, säg åt din kompis att sätta tinderlocation i tex Colombia eller Japan, då ska han få se hur eftertraktad han faktiskt är på ett internationellt plan där kvinnorna inte blivit ipumpade sen barnsben att de enbart förtjänar det allra bästa

Yes, där har vi det – du är inne på exakt samma spår som jag nämnde några inlägg tidigare: kvinnor behöver inte tryggheten i alls samma utsträckning längre vilket är en stor bidragande orsak till dagens enorma maktobalans. (Generellt sett, så klart – visst finns det enstaka människor med avvikande emotionella behov. Vi har till exempel en ung söt tjej på jobbet som är ihop, rentav gift, med en "medelmåttig" kille. Sedan får vi se om det håller, men hoppas det.)

Jag undrar om det finns någon realistisk väg tillbaka från det här.
Citera
2018-11-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Bra svar. Du nöjer dig så eller?

Jag nöjer mig med att konstatera att du inte försöker föra en meningsfull diskussion, ja. Du vet mycket väl hur det anknöt till Tinder men slängde in den biten för att byta fokus. Medan jag lyfter detta som en grundförutsättning man har att utgå ifrån när man använder Tinder så är det tvärtom du som vill längre bort från ämnet med dina följdfrågor.

Intellektuell ohederlighet är bland det värsta jag vet. Välkommen åter när du vill ta ett mer seriöst grepp.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-11-20 kl. 23:58.
Citera
2018-11-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha. Tung retorik där. Då tycker jag att du kollar upp dessa användare. Förutom att det kan bespara dig en hel del tid genom att du slipper dra upp samma saker som dom redan ältat 2000 ggr kanske det även ökar din livslängd här. Brukar gå rätt fort att bli avstängd om man följer det spåret. Ett litet tips i all välmening.

Ytterligare ett tips är kanske att jobba på din kvinnosyn. Argumentet "Du är säkert kvinna eftersom du är dum i huvudet" säger kanske mer om avsändaren än mottagaren. Även om det så klart bet som fan och jag tvingas skriva detta hulkgråtandes.

Och så en halmdocka på det. Lovely. Religiösa vet allt vilka strängar de ska dra i för att döda alla chanser till meningsfull diskussion.
Citera
2018-11-21, 00:21
Medlem
Citat:
Det ironiska i det hela är ju att användaren konstant fortsätter att bekräfta stereotypen av kvinnan, samtidigt som hon sedan gör en halmgubbe och anser det är "dålig kvinnosyn att tycka SI", när vi hela tiden hade rätt, hon var de facto kvinna och vi märkte det på hennes sätt att debattera, dvs hysteriskt, känslomässigt och helt utan någon egentlig saklighet, "sterilisera incels!" eller "ge dom medicin som minskar sexlusten!"

Sedan så sade ingen att hon är dum i huvudet för att hon är kvinna. Det finns gott om vettiga kvinnor därute. Poängen var ju snarare att hon var en manshatande kvinna, vilket bekräftades i inlägg efter inlägg.

Föreställ dig reaktionen om någon hade föreslagit att man skulle droga den kvinnliga halvan av befolkningen för att lindra deras lidande istället för att göra samhället till en plats där deras basala behov tillgodoses.
Citera
2018-11-21, 00:42
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Vid det här laget är det lite oklart vad din hypotes är måste jag säga. Dock är det ju uppenbarligen en del du säger här som inte går ihop. Om jag utgav mig för att läsa tjejer perfekt så hade jag ju knappast bett om andras input.

Ingen person kan läsa andra människor – i synnerhet inte dem inom det motsatta könet – helt hundraprocentigt. Det är ju ett grundläggande faktum som ger upphov till en stor del av inläggen i tråden.

Sedan skiter jag fullständigt i prestigen att ha rätt här. Det är en totalt lösryckt anklagelse från din sida. Jag är bara intresserad av att utforska och pröva resonemang och förstå vad det är jag har att förhålla mig till när jag orienterar mig i verkligheten.

Mycket oegentligheter i både ovanstående inlägg från dig och det dessförinnan.

Läs dina inlägg efter detta. Allt du har skrivit är klokt och väldigt intressant att läsa.

Fan vad nöjd jag är med mig själv nu . Drog dig en gång för alla ur detta drama-hål förhoppningsvis. Blir det en Tindertrådsträff så förväntar jag mig massa pussar och kramar…du kommer också att få känna av någon med samma fullpower energifält som du(jag har bara haft det MYCKET lättare som tjej då män gör det så lätt för en). Då kanske du kommer att fatta vem du är och vad du kan…fast jag gör ju mitt bästa här för att banka in det i din tjurskalle. Se alla mina inlägg till dig i tråden.

Ditt inlägg om de fyra dejterna hängde obesvarat i luften tills jag skrev till dig…gå tillbaka och titta på tiden där. Kom ihåg det va? Sen kom Nirvana och så var det igång.

#tjurskalligastestjärnaniuniverse

ps jag skriver även Fomalhaut när jag skriver till dig inte Formalhaut…
Citera
2018-11-21, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Huuu! Du kan inte mena allvar... Fy faaaaan vad creepy beteende!! Det där är fan riktigt jävla desperat, och socialt handikappat. Gör man sådär skrämmer man bort folk, jag skulle bli livrädd om jag var tjej och nån jävla kille kom fram från ingenstans och gjorde sådär.

Fan vad jag är trött på alla jävla idioter som bara jävlas med en hela tiden. Eller tycker du själv att du är rolig nu? Jag mår inte bra och du ska hålla på och jävlas. Skäms på dig!

Men vad fan, du säger själv att du varken pratar med tjejer irl eller får några matchningar på tinder men du kan själc avgöra vad som är creepy och socialt handikappat?

Varför skulle det vara creepy att gå fram och be om ett nummer på ett sådant sätt? Det tar trettio sekunder och är en oerhört bra övning för det sociala, självförtroendet och en väg ut ur ens comfort zone, tro mig när jag säger att du får en rejäl rush av dopamin när du går därifrån oavsett om det gick bea eller inte, huvudsaken är att du öppnade dig själv och gjorde det. Hur tror du egentligen att killar får tjejers nummer i den allmänna vardagen? Går fram och inleder en konversation på 40 minuter? Nä, möjligtvis har man någon slags skön icebreaker som innehåller något relevant runtomkring en, klädesplagg eller bara en vanlig raggningsreplik som sedan leder till en förfrågan om nummer. Jag har gjort det till vad majoriteten skulle se som jävligt snygga tjejer med framgång, att det sedan inte har lett till något i efterhand är en annan femma men visst fan funkade det, det gör ingenting om jag blir dissad vilket jag blivit x antal gånger och det gör heller ingenting om ett nummer leder till en dejt som leder till ingenting då det kan leda till en kontakt som i sin tur kan ge mig kontakt med hennes kompis kompisar, senast i helgen var jag och tre polare på en förfest med ett gäng tjejer som vi träffat ute på krogen två helger tidigare.

Här försöker man hjälpa dig och blir bemött med en jävla pissattityd, sitt du här på Flashback och gråt över att du inte lyckas med något som en liten cuck, ska ägna dig en tanke när jag sätter på en redhead från tinder som kommer förbi imorgon.
Senast redigerad av ASAPROCKY 2018-11-21 kl. 00:52.
Citera
2018-11-21, 01:27
Medlem
Sjukt dött mitt tinderkonto numera. Kan bero på jag startat om ex ant gånger och då får mer och mer vänsterswipes på sig pg av sådana man matchat med förut nu drar vänster.

Har ej insta kopplat längre heller då jag tagit bort skiten och de har också försämrats efter de.

Tror knappt jag visas längre helt ärligt.
Ok jag swipar kräset men fick alltid 2-3 matches ändå förr vid boost. Nu totalt dött eller så får man match med någon 140km bort, värt. Skitapp
Citera
2018-11-21, 05:34
Medlem
Skopjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Men vad fan, du säger själv att du varken pratar med tjejer irl eller får några matchningar på tinder men du kan själc avgöra vad som är creepy och socialt handikappat?

Varför skulle det vara creepy att gå fram och be om ett nummer på ett sådant sätt? Det tar trettio sekunder och är en oerhört bra övning för det sociala, självförtroendet och en väg ut ur ens comfort zone, tro mig när jag säger att du får en rejäl rush av dopamin när du går därifrån oavsett om det gick bea eller inte, huvudsaken är att du öppnade dig själv och gjorde det. Hur tror du egentligen att killar får tjejers nummer i den allmänna vardagen? Går fram och inleder en konversation på 40 minuter? Nä, möjligtvis har man någon slags skön icebreaker som innehåller något relevant runtomkring en, klädesplagg eller bara en vanlig raggningsreplik som sedan leder till en förfrågan om nummer. Jag har gjort det till vad majoriteten skulle se som jävligt snygga tjejer med framgång, att det sedan inte har lett till något i efterhand är en annan femma men visst fan funkade det, det gör ingenting om jag blir dissad vilket jag blivit x antal gånger och det gör heller ingenting om ett nummer leder till en dejt som leder till ingenting då det kan leda till en kontakt som i sin tur kan ge mig kontakt med hennes kompis kompisar, senast i helgen var jag och tre polare på en förfest med ett gäng tjejer som vi träffat ute på krogen två helger tidigare.

Här försöker man hjälpa dig och blir bemött med en jävla pissattityd, sitt du här på Flashback och gråt över att du inte lyckas med något som en liten cuck, ska ägna dig en tanke när jag sätter på en redhead från tinder som kommer förbi imorgon.

Hur skulle du själv ha reagerat om du var tjejen då? Och så kommer någon TOTAL främling fram från ingenstans, jag skulle ha blivit antingen väldigt rädd eller iaf. EXTREMT obekväm.

Jag har svårt att lita på folk efter att ha blivit lurad ett par gånger. Men du verkar ha koll, tur att jag är något sånär öppensinnad, märker ändå att du menar väl.
Senast redigerad av Skopja 2018-11-21 kl. 06:16.
Citera
2018-11-21, 06:55
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Då kommer vi till nästa punkt, jag har aldrig tagit kontakt med tjejer irl på det sättet utanför krogen, vet inte var du bor men jag upplever att här i huvudstaden är inte folk så pigga på sånt.

Citat:
Hur skulle du själv ha reagerat om du var tjejen då? Och så kommer någon TOTAL främling fram från ingenstans, jag skulle ha blivit antingen väldigt rädd eller iaf. EXTREMT obekväm.

Jag har svårt att lita på folk efter att ha blivit lurad ett par gånger. Men du verkar ha koll, tur att jag är något sånär öppensinnad, märker ändå att du menar väl.

Jag har två gånger i mitt liv skrivit en lapp med mitt nummer på och gett till en tjej jag inte ens pratat med, utan bara fått ögonkontakt med några gånger, men fått känslan att det funnits nåt där. Båda gångerna funkade det galant!

Den senaste var för några veckor sen. Jäkligt nice historia alltså.. Jag satt med några vänner på Espresso House och mitt emot mig satt det en jättesöt blondin med sin dator. Jag la märke till henne direkt och ska väl inte sticka under stolen att jag sökte ögonkontakt ett par gånger. Till slut fick jag det och sen fick vi det nog 4-5 gånger under en halvtimme eller så.

Sen skulle vi gå och jag tänkte att ”vafan, har ju inget att förlora!” och skrev en lapp som löd ”Hej Jag tycker du ser himla söt och snäll ut. Hör av dig om du vill vetja! /Mitt namn+nummer”. Sen gick jag fram, log och sa hej och lade lappen vid henne och gick på en gång.

Det dröjde mindre än ett dygn innan hon svarade men det var inte världens roligaste svar. Denna gång visade det sig att hon inte var svenska, utan amerikanska här för studier i några månader. Hon bjöd inte in till vidare konversation men hon svarade på mina frågor iaf så jag fortsatte, trots att svaren var ganska formella, ingen emoji eller nåt. Tror det dröjde 4 sms innan hon kom med första frågan. Men efter det började det verkligen flyta på.

Jag jobbade en hel del de följande två veckorna och hon hade massor av plugg, läser kognitiv neurovetenskap(alldeles för smart för mig egentligen alltså hahah) så träffen dröjde tre veckor.

Men nu i söndags var det äntligen dags och alltså wow.. Kanske den bästa dejten jag gått på! Hon skulle plugga och tvätta på kvällen så planen var att ses när hon hade tid, mellan kl 12-16 på Bergianska trädgården(rekommenderas). Men allt flöt på så jäävla smooth, det var verkligen inte tyst ens 5 sekunder, så när klockan närmade sig 16 frågade jag henne om vi inte skulle äta mat också. Hon tvekade inte en sekund utan frågade bara vart vi skulle. Jag föreslog Eatnam(rekommenderas verkligen) och hon tyckte det lät bra. Slutade med att vi hängde kvar där ända till kl 19 innan hon motvilligt sa att hon verkligen behövde åka hem. Vid hejdå-kramen var det även hon som direkt sa att vi borde ses igen.

Tyvärr är hon nu bortrest till på söndag och den 15e december åker hon tillbaka till USA, efter att ha varit här sen i augusti. Jag är typ livrädd att jag ska falla som en fura för henne men men.. Längtar så jävla mycket efter att få träffa henne igen. Och smsen har fått en otrolig sexuell spänning nu. Tror jag kan ha ett litet freak på linan 😁

Summa summarum: Man bara måste utsätta sig för risker! Och en lapp är ju fan knappt ens en risk!

PS. Hade lätt skrivit en lapp till dig med Honey 😏
Senast redigerad av Brottinator 2018-11-21 kl. 07:28.
Citera
2018-11-21, 06:56
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag nöjer mig med att konstatera att du inte försöker föra en meningsfull diskussion, ja. Du vet mycket väl hur det anknöt till Tinder men slängde in den biten för att byta fokus. Medan jag lyfter detta som en grundförutsättning man har att utgå ifrån när man använder Tinder så är det tvärtom du som vill längre bort från ämnet med dina följdfrågor.

Intellektuell ohederlighet är bland det värsta jag vet. Välkommen åter när du vill ta ett mer seriöst grepp.

Tyckte bara att vi riskerade glida OT och ville säkerställa att vi fortfarande höll oss till ämnet. Hade inte förutsatt att det skulle få dig att bli så kränkt och känslosam.

Men ok. Ditt bidrag till den meningsfulla diskussionen var alltså "småsintheten här är svindlande". Punkt. Detta som svar på min fråga om hur du ville förhindra sexualnormerna i samhället, och om detta innefattade Tinder (eftersom vi är i den tråden).
"Intellektuell ohederlighet", sa Bull...
Citera
2018-11-21, 07:05
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Och så en halmdocka på det. Lovely. Religiösa vet allt vilka strängar de ska dra i för att döda alla chanser till meningsfull diskussion.

Två tips om halmdockor: använd uttrycket sparsamt, och använd det endast när det passar.
Lite gulligt att du white knight:ar din incel-bro, dock. Men som du ser av din i-b:s senare svar försvarar du i motvind. Argumentet "Du är kvinna, ergo dum i huvudet" summerar Cindahs åsikter rätt bra.

I övrigt ser jag ingenting som liknar bidrag till diskussion i dina senaste inlägg till mig. Bara känslodravel. Tips: svara inte om du är svarslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in