Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-22, 22:41
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewynne
Jag är 34 och har inställt åldern 27-40 år. Innebär det att de personer som dyker upp och som det går att swipa på har inställt att de söker åldern 34 eller är det möjligt att swipa på även de som egentligen har annan åldersinställning?
De måste ha 34 år i sitt åldersspann (och korrekt kön) för att du ska synas i appen.
Citera
2018-10-22, 23:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Vad roligt! Önskar dig all lycka till och hoppas du får doppa.

Kan du ge exempel på vad/hur ni har skrivit om under flera veckor? Har det varit några days off ibland utan någon kontakt alls?

Jag själv tröttnar efter typ 3 dagars skrivande med samma tjej, ibland kan det gå bra i en vecka om hon är riktigt snygg men nä jag vill hellre ses irl ASAP för att snacka samt förföra

Vi har skrivit helt värdelöst. En av de sämre konversationerna någonsin. Så vetefan hur hon är i verkligheten. Hon verkar iaf hyfsat down to earth och intresserad av att ses. Alltid något.

Inget djupt alls. Lite flörtande, lite småprat. Hennes intellektuella nivå är väl inte skyhög lol.
Citera
2018-10-23, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Skulle säga att det där beror helt på vilka bilder man nu har.
Har man flera bilder som samtliga visar en annan sida av ens person och demonstrerar att man antagligen är en man av högt värde, så tror inte jag man tjänar på att inte ta med det.
Ja, har man ett gott, relevant och diversifierat bildunderlag kan man nog smälla upp en och annan extra bild. Men det tror jag inte är förunnat alla.

Det som lätt många kan missa är hur man framstår, vilket är tydligt när man tar del av tjejers kommentarer. Tex posera framför en dyr bil. Visst går säkert hem hos en viss typ av tjejer (om man ska generalisera). Men personligen är det inte en typ jag är intresserad av. De jag vill ha är oftare de som tycker sådant är skrytsamt och osmakligt. En typ av värde som ligger utanför ens egentliga person finner många irrelevant och bidrar inte till ens värde.

Socialt värde är nog mer något som går hem hos de flesta. Men det måste göras snyggt. Vissa, inklusive dig vill jag minnas, förespråkar bilder där man poserar med andra, attraktiva tjejer. Det kan ju dels tolkas som att man är "ok" genom att andra tjejer vill umgås med en, men också kan det väcka svartsjuke-tankar hos många. Att någon är en "player" ratas av många tjejer. Sådana nyanser är ibland viktiga när det handlar om de microsekundsbeslut som sker på Tinder. Säkrare kort är en gruppbild med bara män, eller där kontexten är mer implicit, själv har jag en bild där jag sittande skrattar med sällskapet utramat, som jag fått god feedback på.

Citat:
Har du en bild där du står och tar emot ett presentkort på två miljarder, en där du är med i TV för att du vann nån modelltävling, en annan där besökte rymden och ett fjärde där du tar emot examensbeviset i teknisk fysik från KTH och ett femte där du "stagedajvar" inför miljonpublik i Las Vegas (you get the point), så tjänar du ju mer på att visa upp alla dessa sidor och av sitt liv än vad du skulle göra på att inte ta med nån bild.
Inte riktigt några exempel som är applicerbara dels på frågeställaren, eller på 99% av Tinderanvändarna, oavsett kön.

Citat:
En annan sak ifall man hade massa bilder där man bara står och poserar som nån modell på massa bilder. Men även det tycks man ju komma undan med bra idag. Är väl bara att kolla på fuckboi-typerna som liknar deltagare i Paradise Hotel, Ex ond the beach osv. men som får ligga mer än gemene man idag. Det är en annan tid nu.
Fast har man ett enormt fördelaktigt utseende så spelar det ju ingen roll om man har 5 eller 9 bilder. De typerna du talar om har ju inte ens tänkt tanken att besöka vår lilla tråd här för att få råd. För de behöver inte.

Citat:
Idag ses man ju nästan som konstig ifall man inte försöker bli en profil (www.youtube.com/watch?v=geTLTXCMhig).
Orkade inte kolla på länken, men jag vet inte riktigt om vad det är du inbillat dig att gemene man bör vara en "profil". Försöka sticka ut, med fördel, ja, men att försöka vara något man inte är kommer att komma tillbaka och bita en i arslet senare.
Citera
2018-10-23, 17:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Träff på tisdag med 1, en ung instatjej. 2, på hemmaplan i min lägga. 3, efter att ha skrivit i flera veckor.

Trådens sk sanningar behöver ibland motbevisas. Instatjejer vill inte bara ha följare. Hemmaträffar går med lite smidighet att lösa. Och tjejer flyr inte nödvändigtvis bara för att tid till träff inte har funnits.

Blir intressant. Hon är rätt stel i skrift, och är inte astagg på alkohol. Kan bli en annorlunda utmaning att få till en bra kväll, även innan vi ska "lägga oss".

Tjejen ifråga sjuk igår och idag. "Men borde vara bra till slutet av veckan".

Det är en del av spelet Tinder. "Sjukfrånvaron" är hög hahah. Vi får väl se hur det blir framöver.
Citera
2018-10-23, 18:00
Medlem
Citat:

Det är en del av spelet Tinder. "Sjukfrånvaron" är hög hahah. Vi får väl se hur det blir framöver.

Käkar hon Antibiotika också?
Det gör min.
Som sagt. Får se. Mer förtjust i verklighetsspelet som du vet, men visst går man in i appen ibland. Fått lite fler matchningar nu här på höstkanten, så det är kul.
Citera
2018-10-23, 18:03
Medlem
bajskorvsanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Men du måste ha någon betalvariant då? För jag kör gratisversionen, men har haft 99+ likes ett tag och ibland får jag inte ens en matchning på en dag, swipar dock nej på typ 90% så kan ju va därför men känns ändå orimligt. Har heller inte rört mig från staden sedan jag skaffade appen.

Haha smart jag är, hade ju stått hur många likes du har som du inte swipat på än om du hade gratis

Jag har betal, jag har bara bläddrat fram i ledet av matchningar för att få med en till på bild. Jag har också den där 99+ eller vad där står.
Citera
2018-10-23, 20:13
Medlem
snubblens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Käkar hon Antibiotika också?
Det gör min.
Som sagt. Får se. Mer förtjust i verklighetsspelet som du vet, men visst går man in i appen ibland. Fått lite fler matchningar nu här på höstkanten, så det är kul.

Vill ni verkligen träffa dem till helgen? Sådana som säger att de varit sjuka men kan träffas sätter jag alltid på karantän. Väldigt ovärt att dra på sig virus för någon man inte ens känner och i ert fall ändå bara planerat träffa en gång..?

Citat:
Ursprungligen postat av bajskorvsanus
Helt vanlig kille. Inget speciellt. Kan visa min profil i ett pm till dig om du vill.

Men varför skulle jag ljuga? Om vad?

Alltså du tillhör ju inte några 10% av det övre toppskiktet men helt vanlig kille tycker jag ändå är något av en underdrift. Du ser ut som en bättre version av Gustav Kasselstrand, utan den pojkaktiga looken och sjumilapannan. Så det är inte konstigt att du får matchningar. Men du bevisar väl samtidigt någon poäng, för du har långt ifrån någon modellook vilket många här verkar tro är vad som krävs för att få matchningar på Tinder.
Citera
2018-10-23, 21:29
Medlem
Citat:
"Men borde vara bra till slutet av veckan".

Google translate till mansspråk blir det:

"Jag har styrt upp kukträff med Alejandro, Pablo och två andra afroamerikaner till början av veckan men jag kanske har tid för dig nån gång sen om inget mer spännande dykt upp".
Citera
2018-10-23, 21:42
Medlem
NirvanAs avatar
Matchade med Börje Salmings dotter... ett praktexemplar som Hitler hade varit stolt över.
Hon superlikeade mig t.o.m (felsvep?). hon verkade dock sakna humor och personlighet så det blev inget mer med det.
Citera
2018-10-23, 21:51
Medlem
Tarstans avatar
Jag har en fråga, är det svårare att få matchning på nätet?
Jag har lättare IRL, fattar noll. Har kvinnorna det lättare på nätet eller vad?

Är ny på Tinder ska sägas, och jag har 90%+ vänster svep, men ändå.
Fotot är det viktigt kanske?
Citera
2018-10-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja men jag tror inte du dyker upp i deras kortlek om du swipat ja på en 27-åring som inte har 34 i sin range.
Är du 30 och har ställt in åldern på 25-30 som gräns så swipar du bara på tjejer/killar som har din egen ålder i sin gräns på ålder. Allt annat är bara ologiskt.. varför ska någon som inte har din ålder som mål, dyka upp i ditt flöde, om de ändå inte kan bli match?
Citera
2018-10-23, 22:54
Medlem
Ewynnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Är du 30 och har ställt in åldern på 25-30 som gräns så swipar du bara på tjejer/killar som har din egen ålder i sin gräns på ålder. Allt annat är bara ologiskt.. varför ska någon som inte har din ålder som mål, dyka upp i ditt flöde, om de ändå inte kan bli match?

Det går ju att ändra inställningen för åldern en gång i sekunden om man så vill, så inte mer ologiskt än så. Jag har skaffat gold nu och ser tex att snubbar 40+ swipat höger trots att jag ändrat inställningen flera dagar sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in