Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-01, 00:07
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Känner man sig säker på att läsa signaler så funkar det nog Alla är inte lika bra på att läsa signaler dessvärre.

Ja, precis. Det är signaler. Det där löser sig ju av sig självt ifall man inte har autism eller liknande och det behövs inget konkret sagt på förhand.

Imorgon kväll får testingxrat3d sätta på sig hatten som Mr. Pussy Inspector och gör han som jag skrev med att pröva att flirta med henne i början, tar på henne lite och försöker kyssa henne tidigt in på träffen och sen försöker eskalera det hela tiden så märker han ju om hon är med på noterna. Är hon inte det, så kan han vänta och fortsätta prata och flirta en liten stund till innan han prövar att eskalera det igen och hon rygger hon helt tillbaka från alla former av närmanden hela tiden, så är det ju bara att avsluta det hela och säga att det är bäst hon drar hem till sig, eller för henne att självmant göra det.
Citera
2020-02-01, 02:28
Medlem
SeanPenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfarfar
Henne matchade jag med i fjol. Men hon var otroligt intetsägande i konversationen, så jag slutade messa henne.

Skulle säga 1/100 tjejer på tinder har lite driv och frågar saker själva och visar intresse...resten är extremt tama och vill att man ska...jag vet inte vad dom vill ärligt talat. När jag tindrar utomlands är tjejerna intresserade på ett helt annat sätt, kanske för man är utländsk men ändå inte. Känns som svenska tjejer är rätt trötta och döda innuti haha
Citera
2020-02-01, 11:11
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Känns som svenska tjejer är rätt trötta och döda innuti haha
Tycker det stämmer överens med vad man ser när man rör sig ute. Folk ser helt frånvarande ut och det beror väl på att de har innehållslösa liv. Mobilen och sociala medier har tagit över.

Utomlands har man andra värderingar och sätt att leva. Svensken är nöjd med att sitta ensam med sin Facebook eller bläddra runt på Instagram och vara i sin egen virtuella bubbla.
Senast redigerad av lakritc 2020-02-01 kl. 11:15.
Citera
2020-02-01, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Ja, precis. Det är signaler. Det där löser sig ju av sig självt ifall man inte har autism eller liknande och det behövs inget konkret sagt på förhand.

Imorgon kväll får testingxrat3d sätta på sig hatten som Mr. Pussy Inspector och gör han som jag skrev med att pröva att flirta med henne i början, tar på henne lite och försöker kyssa henne tidigt in på träffen och sen försöker eskalera det hela tiden så märker han ju om hon är med på noterna. Är hon inte det, så kan han vänta och fortsätta prata och flirta en liten stund till innan han prövar att eskalera det igen och hon rygger hon helt tillbaka från alla former av närmanden hela tiden, så är det ju bara att avsluta det hela och säga att det är bäst hon drar hem till sig, eller för henne att självmant göra det.

Yes, helt rätt misstag man självgjort många gånger dessvärre, för feg mesig. Det värsta som kan hända är att hon ryggar tillbaka lite, då kan man försöka igen senare precis som Bruno säger, prata på som vanligt. Man måste ta små steg till sexinitiativ, skämtsamt snacka om sin micropenis eller så, se om hon skrattar, osv. Udda tillvägagångsätt men har då fungerat för mig iaf. Oklart varför inte BrunoC kontot funkar att använda. Trollkonto eller samma gubbe måntro? Password reset anybody?

Edit: LOL, Bruno's profilbild
Citera
2020-02-01, 15:34
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Yes, helt rätt misstag man självgjort många gånger dessvärre, för feg mesig. Det värsta som kan hända är att hon ryggar tillbaka lite, då kan man försöka igen senare precis som Bruno säger, prata på som vanligt. Man måste ta små steg till sexinitiativ, skämtsamt snacka om sin micropenis eller så, se om hon skrattar, osv. Udda tillvägagångsätt men har då fungerat för mig iaf. Oklart varför inte BrunoC kontot funkar att använda. Trollkonto eller samma gubbe måntro? Password reset anybody?

Edit: LOL, Bruno's profilbild

Jo, precis, jag skulle ju hellre gå och ta några bira med Bruno och snacka lite oss män emellan, än de flesta hopplösa fall man matchar med på tinder.. 😆 Garanterat mer givande.
Citera
2020-02-01, 17:08
Medlem
Det som gör ont i själen är att man känner sig osäker i dagens dejting appar

De skriver alltid då man föreslår att ses "jag vet inte hur denna vecka ser ut" , " Vi får se då det närmar sig" , självklart är det väl så att man kan känna sig osäker.

Sedan finns det tjejer som inte vill men de fylleskriver att man skall ses på X-krog och klockan är 23.50 på en lördagkväll.

Innerst inne som +30 åring känner man sig ledsen att man aldrig får till en bra dejt och framförallt då man på riktigt skyltar att man inte vill knulla på första dejten utan söker seriöst. Då man skyltar med det verkar de inte heller ses.

Det var 1000 gånger lättare att träffas som 21-åring, tror jag hade 9 dejter på ett år eller så i olika åldrar men jag antar att det var då nytt att man dejtade år 2010 än idag då varken badoo eller tinder uppfanns.

Det är förbannat svårt att hitta en balans på att vara för på men skriver man bara åt varandra utan att träffas finns ju risken hon hittar någon annan och vips så är hon ihop.

Det skall dock läggas till något positivt då och nu.

Idag klarar jag av hitta vettigare jobb , har fler vänner i livet som på riktigt bryr om mitt vålmående och jag klarar av att studera heltid, så det är kanske meningen att andra element i livet stärks och då måste något gå bort.

Det är inget måste i livet att dejta och träffa tjejer heller , det handlar inte om penetration på ett könsorgan utan att man kan känna sig behövd hos någon annan.

I slutändan, den dagen då vi alla har hittat en partner lär det väl sluta med att vi blir pappa och sedan tar det tre år och vi bli singel igen.

Det skall starkt poängteras att jag inte har en volvokeps, snusar och väger 160 kg.
Citera
2020-02-01, 18:39
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tycker det stämmer överens med vad man ser när man rör sig ute. Folk ser helt frånvarande ut och det beror väl på att de har innehållslösa liv. Mobilen och sociala medier har tagit över.

Utomlands har man andra värderingar och sätt att leva. Svensken är nöjd med att sitta ensam med sin Facebook eller bläddra runt på Instagram och vara i sin egen virtuella bubbla.

Jag skulle påstå att en stor majoritet av Tinder-profilerna är inaktiva, samt att det utomlands är marginell skillnad egentligen.

Visserligen lite mer socialt och större intresse men men..
Citera
2020-02-01, 19:42
Medlem
FHBKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Får man så pass lite matchingar är det knappast lönt att slösa sin tid på Tinder och bör fokusera på annat i livet; pengar, bygga upp en fin fysik så man senare kan stå ut bland andra män på appen (och det krävs inte mycket, fan, har du ett sexpack så är du redan bland eliten), skaffa bättre bilder eller testa andra arenor att träffa kvinnor då.
Själv ligger jag nära till sexpacket, slutet på månaden når jag mitt fysik mål.
Men jag skulle inte tro kvinnor vore så intresserad av foton med överkroppen bar? Enda är väl egentligen om man tar foto på strand, badhus eller annat där man normalt är såpass bar?
Tvekar även det kommer göra så stor skillnad.
Men jag ska ta och kolla när jag är där om det blir mer matchningar och mer konversationer.
För själv har jag fåtal matchningar och även de man matchar med svarar till stor del inte.

Ser man överlag runt om på nätet, tycker jag se så överallt nästan.
Relativt bra män som även verkar ta bottenskrap enligt mig..
Citera
2020-02-01, 19:50
Medlem
kukflashs avatar
På en vecka så är det fyra tjejer som har tagit initiativ och skrivit först. Tror det aldrig hänt förut! Är det för att alla hjärtans dag ligger runt hörnet? Kul ändå med lite uppmärksamhet
Citera
2020-02-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FHBK
Själv ligger jag nära till sexpacket, slutet på månaden når jag mitt fysik mål.
Men jag skulle inte tro kvinnor vore så intresserad av foton med överkroppen bar? Enda är väl egentligen om man tar foto på strand, badhus eller annat där man normalt är såpass bar?
Tvekar även det kommer göra så stor skillnad.
Men jag ska ta och kolla när jag är där om det blir mer matchningar och mer konversationer.
För själv har jag fåtal matchningar och även de man matchar med svarar till stor del inte.

Ser man överlag runt om på nätet, tycker jag se så överallt nästan.
Relativt bra män som även verkar ta bottenskrap enligt mig..
Allt kommer ner till hur du i slutändan ser ut i ansiktet. Med ett bra ansikte kan du ha på dig vad som helst och ändå få match. Självklart maximerar man det med det sekundära som kropp, klädsel med mera.
Citera
2020-02-01, 21:27
Medlem
brackspaces avatar
Igår bjöd jag hem en tinderdejt. Jätte läcker tjej. Vi kom in på politik och värderingar varpå hon sa att hon ALDRIG skulle kunna tänka sig att dejta en SD:are. Jag är SD:are, men jag sa inget hon är feminist och tycker miljön är viktig. Flygskatt ska införas och nöjesåka bil bör förbjudas. Jag är helikopterpilot (det är hon okej med) och jag har flygcert och äger ett flygplan som jag flyger ca 100-150 timmar/år (bara nöjesflygning), vilket jag ännu inte sagt något om. Hon hade iaf inga argument för hennes åsikter. Allt hon tycker, är något hon tycker bara för att det är så

Ska jag springa eller knipa käft och ligga med henne? Vad hade ni gjort?
Citera
2020-02-01, 22:06
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
Igår bjöd jag hem en tinderdejt. Jätte läcker tjej. Vi kom in på politik och värderingar varpå hon sa att hon ALDRIG skulle kunna tänka sig att dejta en SD:are. Jag är SD:are, men jag sa inget hon är feminist och tycker miljön är viktig. Flygskatt ska införas och nöjesåka bil bör förbjudas. Jag är helikopterpilot (det är hon okej med) och jag har flygcert och äger ett flygplan som jag flyger ca 100-150 timmar/år (bara nöjesflygning), vilket jag ännu inte sagt något om. Hon hade iaf inga argument för hennes åsikter. Allt hon tycker, är något hon tycker bara för att det är så

Ska jag springa eller knipa käft och ligga med henne? Vad hade ni gjort?

Beror väl på vad du själv är ute efter. Är du ute efter ligg så kör på. Är det något seriösare så är det bäst att vara ärlig redan från start, för bägges skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in