Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-11, 16:17
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Intressant dock var att hon inte hade något problem med att diskutera politik, SD, feminism etc. Det är fan helt sjukt vad helsvenska kvinnliga studenter är räddhågsna och lame i politiska frågor. Uppfriskande med lite andra åsikter.
Jo, verkar vara ett svenskt fenomen. Tycker i och för sig inte att politik ska diskuteras, bara man vet var man har varandra, men var och en vet ju på förhand att det av denna särskilda anledning alltid bör undvikas.
Citera
2018-12-11, 16:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jo, verkar vara ett svenskt fenomen. Tycker i och för sig inte att politik ska diskuteras, bara man vet var man har varandra, men var och en vet ju på förhand att det av denna särskilda anledning alltid bör undvikas.

Jag vill iaf ha en livskamrat som är intresserad av samhällsfrågor, däri inkluderat politik. Det är många pluspoäng om en dam lyckas framställa några som helst unika tankar inom detta område.

I bästa fall vill jag hitta någon som jag inför kan säga att jag röstade högerextremt ( SD är inte högerextremt). Men det kommer ju inte ske. Det är bara naivt att tro något annat.
Citera
2018-12-11, 16:31
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Jag vill iaf ha en livskamrat som är intresserad av samhällsfrågor, däri inkluderat politik. Det är många pluspoäng om en dam lyckas framställa några som helst unika tankar inom detta område.
Förvisso sant, men ingen direkt prioriterad dejtingfråga, menar jag.
Citera
2018-12-11, 16:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Förvisso sant, men ingen direkt prioriterad dejtingfråga, menar jag.

Avskyvärt: intolerant vänstertjej.
Trist: blåst, ointresserad tjej.
Okej: tolerant, accepterande och nyfiken vänstertjej.
Bra: högertjej
Längre i skalan kan man inte komma.
Citera
2018-12-11, 17:02
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Instämmer. Man kan låta bli politik inte pga rädsla. Man sitter inte och diskuterar avgasrör med en kvinna, skulle detta vara pga av feghet?
Citera
2018-12-11, 17:33
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

I bästa fall vill jag hitta någon som jag inför kan säga att jag röstade högerextremt ( SD är inte högerextremt). Men det kommer ju inte ske. Det är bara naivt att tro något annat.
Det finns gott om tjejer som är "högerextrema" (läs:sunt förnuft) men kanske inte i studentkretsar kring UU, SU, Södertörn etc.

Det är en enorm befrielse att kunna diskutera invandring,rasfrågor, judefrågan, den sk "förintelsen" utan att behöva hejda sig och dessutom får medhåll i mångt och mycket.

Kunna skämta om "1488" "6 miljoner" "exaaakt" osv och hon förstår, det är skönt!
Senast redigerad av NirvanA 2018-12-11 kl. 17:35.
Citera
2018-12-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Instämmer. Man kan låta bli politik inte pga rädsla. Man sitter inte och diskuterar avgasrör med en kvinna, skulle detta vara pga av feghet?

Sant, men kan ju bero på vad man har för syfte med appen också. Vill man hitta en typ av flickvän så kan man ju kanske börja nudda runt ämnet rätt för att se ifall hon är som majoriteten tappade svenska kvinnor för att snabbt kunna avvärda någonting seriöst. Då kan man bespara sig lite tid.

Men det är samtidigt en ganska naiv approach idag, tror jag. En sundare approach är nog att utgå från att kvinnan är en kåtslyna som bara fått sina åsikter från Cuckbladet och är på Tinder för att få kuk. Om det sen visar sig att hon har någonting vettigt att säga, är svår att få omkull och man blir överumplad, så kan man ju fundera på att börja tänka om.
Citera
2018-12-11, 17:54
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Sant, men kan ju bero på vad man har för syfte med appen också. Vill man hitta en typ av flickvän så kan man ju kanske börja nudda runt ämnet rätt för att se ifall hon är som majoriteten tappade svenska kvinnor för att snabbt kunna avvärda någonting seriöst. Då kan man bespara sig lite tid.
Good point.

Citat:
Men det är samtidigt en ganska naiv approach idag, tror jag. En sundare approach är nog att utgå från att kvinnan är en kåtslyna som bara fått sina åsikter från Cuckbladet och är på Tinder för att få kuk. Om det sen visar sig att hon har någonting vettigt att säga, är svår att få omkull och man blir överumplad, så kan man ju fundera på att börja tänka om.
Överlag är tinder jäkligt binär. Knullbar eller ej. Det är en hookup-app tror jag skaparens intention var men för business skull haffar man romantikerna med.
Citera
2018-12-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Nja brudar dras väl till män som är framgångsrika snarare.

Det också Henrik, men om du inte har tillgång till lite brudpolare som är snygga, så försök komma in i något festgäng med bara brudar, gå förbi andra brudar som är snygga. Om du inte genast känner hur deras energi riktas emot dig, så ja då kan jag inte hjälpa dig, men rent generellt så händer något i damerna när du är med andra damer.
Jag själv var ute på en klubb för inte sålängesen med en tjejkompis, "kompis". Vill inte säga kk, tycker det förminskar henne som person, men ja hur som helst, och vad händer då?

Jo, som vanligt andra brudar ser att min tjejkompis när hon är full hoppar i knä på mig och det ska förstås hånglas som någon obligatorisk tjej pryl "han är min, ser ni det bitches?!", och hon njuter av att jag daskar henne på rumpan och är "dominanta kakan". De andra brudarna i klubben ser på och blir nyfikna på vem denne herr kaka kan vara, jo det ska jag berätta för er, om ni vill smaka en bit.

Min brudpolare var väl och pissa en kortstund eller något (BrunoC tror att hon var och sög någon annan killes kuk, maybe so ). Två tre tjejer var fram och prata och ville veta vem jag var "vem är du vem är duu?". Är lite humor när intresset är så där öööverdrivet stort. Kan lova dig. Hade jag varit där inne själv? Dom hade inte ens sagt hej, men när de ser att en annan tjej är helt "devoted" till mig, då väcks det till liv, du vet den där öknen där nere som blir torr när våra fuckbois varit på en knulldejt? Den är alldeles våt nu. Det är svart magi förstås. Jag svingar trollstaven och plötsligt är damerna otroligt angelägna om att veta vem/vad jag är eller gör i livet.

Jag säger förstås "Jag är fader tinder.." "VA?! Är det du, shit.".

Nickar nöjt, och sveper spritdrinken som bruden (tidigare) bjudit mig på. Riktiga män får eller tar emot drinkar, bögar bjuder.
Kom ihåg den, för det är helt sant faktiskt Med bögar menar jag faktiskt riktiga bögar, även mesiga män bjuder.
Citera
2018-12-11, 19:34
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Där försvann min respekt för dig. Jag trodde du hade mer klass än så.

Ironin.
Citera
2018-12-11, 19:36
Medlem
Citat:
Tråden senaste tiden är ju på nåt sätt rätt signfikativ för vår samtid och dagens dejtingmarknad ändå.

Singelkvinnan på 35 som nu kommit på att det är en bra idé att börja fundera på det här med att skaffa barn hoppar in i tråden och talar med ett passionerat förakt om småfjuniga pojkar hon dissat med händer som inte varit stora nog (trots att de nu skulle kunna ha andra kvaliteter att erbjuda en kvinna).

Ja, fyfan jag satt och grät i timmar efter den där kommentaren. Småhänder duger inte
Hon framförde sina önskemål, tror precis som du att dyker rätt snubbe upp med en härlig fjångbång, så om händerna inte är några chorizokorvar, så kan hon nog faktiskt leva med det också. Men jag tycker fortfarande det är mer underhållning. Är det inte roligare än "Idag fick jag knulla en till brud, yes. heheh fan vad hon tog den..slynan hehehe..ni då grabbar fått nåt knull?hahahohohehe". Så tråkigt. Hand önskemål är väl trevligt. Mina önskemål på händer är rena och fina feminina, fixade naglar hos asiatiskan, osv. Inte knubbiga och korta. En bonus kommer angående fötter

Småfötter gör att jag gapskrattar när dom sitter bredvid mina som är 44or, känsliga damer varnas alltså
Citera
2018-12-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ironin.

Inte alls. Jag har aldrig någonsin gjort på det viset faktiskt. Backtrackar du några sidor så ser du till exempel att jag helt höll mig borta ifrån appen efter en grym dejt. Det kändes fel att spinna vidare i Tinder-hjulet genom att upprätta nya kontakter. Både mot mig själv och den jag träffade.

Jag sa samma sak till dig för någon vecka sedan, i all välmening – håll dig till tjejen du har så bra kontakt med.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-12-11 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in