Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
Det här är ju på riktigt väldigt svårt om man inte har något att gå på. Det finns ju många som inte ger mer information än ett par bilder och utöver det vet du bara hur långt ifrån personen befinner sig. Man kan ju inte heller skriva för mycket första gången, det är bara extremt underligt. Man måste ju i stort sett öppna rätt neutralt de gångerna och hoppas på respons eller att de hittar något på din profil som intresserar. Men det finns säkert en del tinderhajar som har sina knep på hur de ska lyckas trots att de knappt har något att jobba med.
Brukar det vara smartast att skriva direkt vid matchning eller bättre att avvakta några timmar eller ett par dagar? Känns ju som att man kan bli dissad om man är för på direkt, men också bortplockad om man inte agerar.
Vissa förespråkar här att man ska kunna nöja sig med att skriva "Hej" eller liknande. Jag håller med i princip om det. Tanken är att personen kommer svara oavsett vad man skriver om denne är intresserad. Jag tror dock att man gör sig en otjänst genom att inte försöka sticka ut, många tjejer tex har många att skriva med, så även om man är ansedd som intressant så kan man ha dålig tajming om hon redan skriver med många andra.
Jag tycker det är lättare att få igång någon vettig (dvs inte stela intervju-frågor) konversation om man inte skriver "Hej", utan direkt får igång något mer likt en normal konversation man kan ha med en kompis. Då bygger man mycket mer känsla och connection, och man kan styra pratet till något som man kan lättare kan fråga ut vederbörande med. Det är viktigt att man svarar på ev intervju-frågor från tjejen dock, för att hon ska känna sig trygg med att man existerar, men inte fastna i fråge-träsket.
Jag brukar vänta några timmar men sällan mer än 1 dag från matchning. Detta förutsett om det är den andre som matchar "sist". Den tidsrymden ger personen tid på sig att ev. samla mod till sig, att själv skriva först, vilket faktiskt händer ibland. Händer det så är det oftast direkt när de matchar med en. Inget meddelande på över ett dygn? Då kommer det inte hända i princip, så då kan man själv skriva. Många tjejer har ju någon fix idé om att killar ska ta initiativet också, så lika bra att visa det, det kostar inte så mycket av ens ära när det är förväntat av en.