Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Verkligen? HUR exakt "märker" du detta?
Hmm? hur SYNS slentrianet i statistiken? jag menar VAD är det du "studerar" då?
och varför tolkar du det hela tiden som enbart kvinnors "slentrian" aldrig mäns? det har varit en man involverad också, du är medveten om det?
Män avsätter så gott som inga avtryck i statistiken. Det sammanhänger med att abortbeslutet enbart är kvinnans och hon behöver inte ens informera mannen. I många fall kan det finnas anledning misstänka att han inte har en aning om att hon gjort abort. Då är det svårt att klandra honom, men ännu svårare att förmärka honom i statistiken.
Det syns genom de höga frekvenser av återfallsaborter, ca 40% årligen är sådana. Det innebär att påfallande många kvinnor gör två eller fler aborter under sin fertila tid, vilket talar för att många varken uppfattar det som känslomässigt problematiskt eller har förmåga att lära sig av sina misstag.
Citat:
den "miljon" som aborteras har aldrig existerat i det medvetna stadiet, det finns alltså ingenting du kan fråga.
Nej, och det kan Du inte skylla mig för.
Citat:
Precis! just därför som oralsex är en säker metod ha sex på, en metod som jag kan lova dig de flesta människor i alla tider känt till, i vart fall så länge som man fattat någorlunda hur barn blir till.
Så, hur uppkommer då alla tiotusentals aborter varje år i Sverige? Preventivmetoderna äro legio, men uppenbarligen krävs det mer utbildning i hur de bör användas.