2018-09-14, 05:05
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Eh … jo

Kan du räkna upp de delar som finns i en molekyl, och vilka livsmeningar som alla delar har skapats med?

Jag TROR inte att du kan det, men du är välkommen att motbevisa min tro med din ofantliga ateistbaserade kunskap om universums meninglösa existens som exploderade fram sig själv ur tomma intet eftersom ateister inte är teoritroende apor som tror att dom är smarta människor som kom från apor.

Att räkna upp alla delar är något som man kan göra med cellens olika delar som alla har ett specifikt syfte som bevisar medvetenhet, en medvetenhet som kunde tänka fram syftet för den specifika delen.
Citera
2018-09-14, 09:05
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ganska dumma svar tycker jag. Men sak samma. Jag förstår vad du menar men håller inte alls med. Du tycker iaf att detta är en väldigt dum och onödig tråd.
Du håller inte med men du har ännu inte ställt en enda konstruktiv motfråga eller erbjudit några som helst egna premisser att diskutera inom trådämnet. Förmodligen för att det inte finns några men det är upp till dig att bevisa eller strunta i. Det enda som står på spel är din intellektuella ärlighet, så det är inte mitt ansvar. Du tog upp Teodicéproblemet men det har redan en egen tråd och dessutom utgår det ifrån ostyrkta premisser som att Gud är god. Ingen har lagt fram hur vi ska veta att han är det ännu. Det är en egenskap, som exempel på mina invändningar tidigare att ingen har föreslagit egenskaper för denna entitet vi ska motbevisa.

Citat:
Du förstår att inget tvingar dig att varken läsa eller skriva här va?
Absolut, men jag anser att dumheter inte ska stå oemotsagda eftersom det alltid följer ytterligare dumheter grundade på den första dumheten om ingen säger något. Ett exempel kunde vara att någon menar på att ingen lyckats motbevisa Gud i tråden om att motbevisa Gud. Därför skriver jag här så att det finns förklaringar till varför jag tycker det är en oärlig grundfråga och ett logikfel.
Citera
2018-09-14, 09:07
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Så om våra tankar existerar bör även gud existera när vi tänker på gud. Tänker på dialogcitatet "-does god exist?
-now it does!".
Existerar Bamse? Ja, på det sättet du beskriver, men i den mening att han finns som en levande entitet ute i verkligheten? Blir det inte lite löjligt om man lägger sig på den nivån?
Citera
2018-09-14, 09:09
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Jag tror att jag håller med.
Coolt. Kudos.
Glad att se sådana här svar i ett diskussionsforum.
Citera
2018-09-14, 10:57
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Existerar Bamse? Ja, på det sättet du beskriver, men i den mening att han finns som en levande entitet ute i verkligheten? Blir det inte lite löjligt om man lägger sig på den nivån?
Jo absolut blir det löjligt men när vi inte ens kan svara på frågan om vår egen existens så faller sig alla andra frågor ganska löjligt. Jag tror att många som tror att dem har gud med sig och får stöttning av gud vänder sig till något som endast finns i deras tankar men detta gör gud verkligen existerande för dessa personer. Om det endast är metaforikt så binder det ändå dessa människor till andra människor. Det låvas livslånga förhållanden framför gud och människor föds, ber, äter och dör i faderns, sonens och den helige andens namn. Detta gör att vi har gud runt oss hela tiden och det bör vara att existera. Om gud går att träffa, ta på eller om gud är allsmäktig är nog svårare att bevisa. Jag tror att det mesta handlar om att förutsätta att något finns, liksom vår egen existens och när vi förutsätter tror jag att det är mer okej för egna tolkningar och tankar om saker.

Eftersom att jag tror att jag finns. Kan jag välja att tro att inte du finns. Likaså kan jag tro att gud finns. Men för att bevisa det sistnämnda bör jag först bevisa det förstnämnda.
Citera
2018-09-14, 13:57
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
[…]

En molekyl är inte ett system som har många olika delar.. […]

Citat:
Eh … jo

Citat:
Kan du räkna upp de delar som finns i en molekyl, […]

Delarna i en molekyl kallas atomer.
Citera
2018-09-14, 16:41
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Delarna i en molekyl kallas atomer.

Snart har CERN bevisat att molekylernas atomer kan explodera och skapa livsformer ur tomma intet.

ateisten kan aldrig räkna ut att det inte fanns molekyler innan big bang hände.. så ateisten kan aldrig räkna ut att CERN är den slutliga bluffen för den djupt troende & väldigt vilsne ateisten, som inte vill se bevisen för gudarna.. till vilket pris som helst.
Citera
2018-09-14, 17:00
Medlem
Citat:
Kan du räkna upp de delar som finns i en molekyl, och vilka livsmeningar som alla delar har skapats med?

Jag TROR inte att du kan det, men du är välkommen att motbevisa min tro med din ofantliga ateistbaserade kunskap om universums meninglösa existens som exploderade fram sig själv ur tomma intet eftersom ateister inte är teoritroende apor som tror att dom är smarta människor som kom från apor.

Att räkna upp alla delar är något som man kan göra med cellens olika delar som alla har ett specifikt syfte som bevisar medvetenhet, en medvetenhet som kunde tänka fram syftet för den specifika delen.
Det är väldigt svårt att motbevisa tro, när tron också är belägget för det du tror.
”Jag tror för att jag tror’”, eller ”faith” som det heter.
Citera
2018-09-14, 17:10
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det är väldigt svårt att motbevisa tro, när tron också är belägget för det du tror.
”Jag tror för att jag tror’”, eller ”faith” som det heter.

Du är så jävla troende att du tror att alla andra också tror.. men det finns en skillnad på att tro på nånting, och veta om nånting.. eftersom det som du tror på har du inga som helst bevis för.. men det som du vet om har redan blivit bevisat för dig.

Det är vanligt bland ateister att dom tror att allt är en tro och att alla har olika tro. Dom kan inte greppa att det finns endast en sanning.
Enligt många ateister så är ingenting sannt eftersom allt är nånting som nån tror på.. precis som dom tror på obevisade teorier medans dom låtsas vara smarta.

Jag själv har ingen tro.. jag har en övertygelse som baseras på observerbara bevis för gudarnas existens, genom biologiska system.

Ateisten har också en övertygelse fast den handlar om att ateisten är övertygad om att det är bäst att tro som alla andra ateister som tror att livet saknar mening. Ateistens övertygelse handlar om att tro hårt, och aldrig se bevis och dra logiska slutsatser om biologiska system.
Citera
2018-09-14, 17:34
Medlem
Citat:
Du är så jävla troende att du tror att alla andra också tror.. men det finns en skillnad på att tro på nånting, och veta om nånting.. eftersom det som du tror på har du inga som helst bevis för.. men det som du vet om har redan blivit bevisat för dig.

Det är vanligt bland ateister att dom tror att allt är en tro och att alla har olika tro. Dom kan inte greppa att det finns endast en sanning.
Enligt många ateister så är ingenting sannt eftersom allt är nånting som nån tror på.. precis som dom tror på obevisade teorier medans dom låtsas vara smarta.

Jag själv har ingen tro.. jag har en övertygelse som baseras på observerbara bevis för gudarnas existens, genom biologiska system.

Ateisten har också en övertygelse fast den handlar om att ateisten är övertygad om att det är bäst att tro som alla andra ateister som tror att livet saknar mening. Ateistens övertygelse handlar om att tro hårt, och aldrig se bevis och dra logiska slutsatser om biologiska system.
Då kan du väl leta upp dessa ateister och diskutera med dem?
Och dessa bevis du talar om vore också intressant om du lade fram någon gång (i lämplig tråd).
Citera
2018-09-14, 17:51
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Då kan du väl leta upp dessa ateister och diskutera med dem?
Och dessa bevis du talar om vore också intressant om du lade fram någon gång (i lämplig tråd).

Här diskuteras eventuella bevis för att gudar inte existerar.
Det är fortfarande CERN maskinen som ska bevisa för er som tror, att gudar inte behövdes för att skapa en livsmening åt er som har meningslösa liv och tror på en big bang, även kallad stor smäll av skapelse.

Dom brukar skriva här på flashback dessa ateister som är djupt teoritroende.

Det finns inte så mycket att diskutera med troende människor som ateister.. eftersom bevis och fakta spelar ingen roll för dom eftersom dom tror ju på obevisbara teorier istället för att göra livet enklare.

vad som än sägs till en ateist om bevis eller motbevis.. så kommer ateisten alltid säga att -det är din tro det.
Ateisten gör detta eftersom ateisten tror att alla är lika troende som ateisten själv. Ateisten kan inte skilja på att tro och att veta.. för det är samma sak för ateisten som har trott i hela sitt liv , och aldrig sett bevis för nånting.
Citera
2018-09-14, 17:58
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Snart har CERN bevisat att molekylernas atomer kan explodera och skapa livsformer ur tomma intet.

ateisten kan aldrig räkna ut att det inte fanns molekyler innan big bang hände.. så ateisten kan aldrig räkna ut att CERN är den slutliga bluffen för den djupt troende & väldigt vilsne ateisten, som inte vill se bevisen för gudarna.. till vilket pris som helst.

Googla "molekyl". Jag tror du behöver läsa på lite.
Du kan tacka mig senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in