2018-08-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
tycker du att det finns skäl att invända mot bigbangteorin?
I alla fall inte från mitt håll, då det skulle bli rena gissningar.
Den har även bra med belägg tror jag, så den verkar ”hålla”.
Det ”vi” inte vet är orsak, och om det fanns något innan. Eller om det finns multiuniversum.
Jag vet heller inte om något kan existera utanför tid och rum (existera i noll sekunder?). Även det måste demonstreras på något sätt. Dessutom måste det demonstreras att det var bara en skapare i så fall. Och var kom skaparen ifrån? Enligt kalaam borde den ha en början och därmed en orsak.
Citera
2018-08-14, 18:07
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
I alla fall inte från mitt håll, då det skulle bli rena gissningar.
Den har även bra med belägg tror jag, så den verkar ”hålla”.
Det ”vi” inte vet är orsak, och om det fanns något innan. Eller om det finns multiuniversum.
Jag vet heller inte om något kan existera utanför tid och rum (existera i noll sekunder?). Även det måste demonstreras på något sätt. Dessutom måste det demonstreras att det var bara en skapare i så fall. Och var kom skaparen ifrån? Enligt kalaam borde den ha en början och därmed en orsak.

varför borde orsaken ha en början?
då måste ju den orsaken ha början osv in finitum

orsaken måste sakna början
Citera
2018-08-14, 18:18
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
En annan anledning till att gudarnas godhet inte blir synlig, kan vara att det inte finns några gudar.

Jag hittar inte någon enhörning i skogen. Det påstås bero på att jag inte vibrerar i rätt frekvens med enhörningens dimension. En annan, betydligt troligare förklaring kan vara att enhörningen inte finns.

Gudarna har inget som helst intresse för att visa sig inför idioter som tror att dom är apor medans dom egentligen har DNA från gudar.

Gudarna har visat sig i denna dimension för mig och en kompis för några år sedan dock.. men dom måste flyga ner hit i lysande klot av energi eftersom den här dimensionen är så lågvibrerande att dom måste skydda sig med hjälp av ett klot gjort av energi, och som lyser som en sol fast i alla möjliga olika färger.

Chansen är stor att du inte hade fattat att det är gudar när det kommer ett lysande klot svävandes genom luften.

Ni som letar efter bevis för gudarna utan att se hela universum som ett bevis för gudarna.. ni förstår nog inte att gudar inte kan komma ner till denna lågvibrerande dimension hur som helst, och att dom måste ha ett klot av energi runt sig om dom ska ta sig ner hit utan att det ska vara farligt för dom.

Ett bra argument som ni kan använda är ju att peka på att ingen nånsin har sett en gud i den här dimensionen, så varför skulle gudar existera. Många har sett flygande klot som lyser i alla möjliga färger, och som till skillnad från ufon gjorda av metall , inte ens kommer från den här dimensionen.. men detta vet ju inte era motståndare om i debatten som ni håller på att vinna genom era jättebra argument.

Ufot som gudarna flög i åkte faktist över till en annan frekvens/dimension, mitt framför ögonen på mig och min vän för några år sedan.
Citera
2018-08-14, 18:22
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Gör det.

om jag länkar till en artikel som visar hur missvisande "foton ur ingenting experimentet" är,
kommer du då länka mer eller kommentera med egna ord?
Citera
2018-08-14, 18:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Gudarna har inget som helst intresse för att visa sig inför idioter som tror att dom är apor medans dom egentligen har DNA från gudar.

Gudarna har visat sig i denna dimension för mig och en kompis för några år sedan dock..

Så du är en auktoritet som vi andra bara passivt skall tro på.
Citera
2018-08-14, 18:44
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Varför studerar du texter? De är ju, med väldigt stor sannolikhet, skrivna av männskor, och du följer inte människor.
Jag vill veta hur du kom fram till att gudar finns, och satan, utan att ha någon text till hjälp.
Hur gick det till, egentligen?

Och om jag dödar ett djur och äter det, vad spelar det för roll? Jag vet ju att djuret återföds.

Om du dödar och äter upp ett djur så spelar det roll för dig eftersom DU återföds som ett djur.

Det gick till så att jag astralreste efter att jag tog vissa avgörande livssteg gällande mina matvanor och dryckvanor. Sen dess så fattar väl jag att gudar är på riktigt, med tanke på att jag själv besökt andra planeter och rymdskepp genom att astralresa & lucid drömma.
Hade du också förmågan att flyga mellan planeter med en kropp gjord av energi så hade du såklart också fattat att gudar existerar, och att du kan bli en av dom om du lyckas klura ut livets mening.

[quote=proconsul|64942564]
Citat:
Någon typ av bevisföring eller en indiciekedja hade varit på sin plats. Nu framstår detta som hitte-på från en förvirrad hjärna.

Jaha det visste dom. Ändå lät de allting fortskrida, vilka dårar. Men det är klart, har vi deras DNA och håller på som vi gör så är såklart gudarna inte så smarta heller. Korkade gudar skapar korkade människor.

Alternativet var att dränka alla människor för att avsluta hela mänskligheten.. så jag förstår varför gudarna låter människor dränka sig själva genom sin livs-stil.. så att gudarna får plocka ut dom äkta människorna ur en mänsklighet som är fylld av fejkare som lever för ett slaveriverktyg som heter pengar.

Jag förstår att du som tycker gudar är puckade, också tycker att dom borde dränkt alla för att sätta stopp för allt idioti som mänskligheten skulle göra.. fast då hade ju gudarna förlorat de barnen som dom älskar också.
Citera
2018-08-14, 18:45
Medlem
Citat:
varför borde orsaken ha en början?
då måste ju den orsaken ha början osv in finitum

orsaken måste sakna början
Ja, det blir in finitum. Därför ändrades kalaam till att allt som börjar existera har en orsak. Tidigare var det ”allt som existerar har en orsak”. Men då föll Gud på sitt egna grepp.
Men det är heller inte bevisat att Gud alltid existerat, så Gud klarar ändå inte av kalaam-argumentet.
Men det är inte så viktigt, då Gud ändå inte bevisas genom kalaam.
Citera
2018-08-14, 19:01
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Man lyssnar väl på alla men tror på ingen förän man ser bevis för nånting.. sen letar man efter bevis själv för vad verkligheten handlar om.. och då när du ser bevis för något så lär du dig vem som du kan lyssna på mer.. men att tro att nån är en auktoritet över dig är inte heligt eftersom vi alla har fötts med samma medfödda rättigheter som gudarna gav oss.

Det är på internet man kan lyssna på alla tills man själv har bildat sin egen uppfattning.. i media blir det svårare att göra det dock eftersom det inte finns massa olika människor eller källor att studera i media.. som bara berättar för dig vad du ska tro på och diskutera, för att anses vara normal i ett väldigt sjukt samhälle baserat på hjärntvättade sektmedlemmar som inte kan se några bevis för gudar trots designade system överallt i våra kroppar, naturen och universum.
Citera
2018-08-14, 19:04
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
om jag länkar till en artikel som visar hur missvisande "foton ur ingenting experimentet" är,
kommer du då länka mer eller kommentera med egna ord?

Båda delar antagligen.
Citera
2018-08-14, 19:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Man lyssnar väl på alla men tror på ingen förän man ser bevis för nånting.. sen letar man efter bevis själv för vad verkligheten handlar om.. och då när du ser bevis för något så lär du dig vem som du kan lyssna på mer.. men att tro att nån är en auktoritet över dig är inte heligt eftersom vi alla har fötts med samma medfödda rättigheter som gudarna gav oss.

Det är på internet man kan lyssna på alla tills man själv har bildat sin egen uppfattning.. i media blir det svårare att göra det dock eftersom det inte finns massa olika människor eller källor att studera i media.. som bara berättar för dig vad du ska tro på och diskutera, för att anses vara normal i ett väldigt sjukt samhälle baserat på hjärntvättade sektmedlemmar som inte kan se några bevis för gudar trots designade system överallt i våra kroppar, naturen och universum.

Jag HAR bildad mig en uppfattning om dina "argument". Du har i stort sett inga som helst belägg, bevis eller ens nån större grad av sannolikhet som underlag.
Citera
2018-08-14, 20:24
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jag HAR bildad mig en uppfattning om dina "argument". Du har i stort sett inga som helst belägg, bevis eller ens nån större grad av sannolikhet som underlag.

Men det är inte upp till mig att skapa DINA bevis.
Du måste studera livet själv tills du vet vilka som talar sanning och vilka som är fejk.

Har du lyssnat på alla utan att tro på någon så kommer din hjärna plocka fram den som talade sanning automatiskt när du uppleveler bevisen.

Har du valt att lyssna på en källa tex. media så kommer allt du hör att låta som fejk så länge det inte kommer ur tv-skärmen.

Allt utanför sekten är väldigt läskigt och oförståeligt. Det är därför folk som tror på media , tycker att internet är läskigt.

Media har ju tillåmed sagt att internet är farligt eftersom det är så mycket galenskap och självtänkande människor som har slutat titta på tv för att predika om massa saker online istället.

Jag skulle dock hålla med media om det, internet är väldigt farligt för media-troende människor som tror på allt som en skärm säger.. för dom kan falla för lögner online om dom inte kan tänka själva och sortera bort sånnt som är obevisbart, som att ateister har intelligens.

Ibland kan man tro att den troende ateisten & religiösa människor i sig, är ett bra argument och bevis för att gudar inte existerar.. jag säger motsatsen.. för människors ondska tillåts av gudar genom den fria vilja vi alla har.. och den fria viljan är äkta kärlek från gudar eftersom vi har chansen att skona synder och börja göra rätt utifrån vad våra insidor känner om vad som är rätt och fel.
Citera
2018-08-14, 21:19
Medlem
jipeesss avatar
Citat:
Ja, det blir in finitum. Därför ändrades kalaam till att allt som börjar existera har en orsak. Tidigare var det ”allt som existerar har en orsak”. Men då föll Gud på sitt egna grepp.
Men det är heller inte bevisat att Gud alltid existerat, så Gud klarar ändå inte av kalaam-argumentet.
Men det är inte så viktigt, då Gud ändå inte bevisas genom kalaam.

men det förändrar inget,
undantag av förhållandet orsak/verkan har aldrig bevisats eller observerats

den som invänder måste isf medge att det finns en möjlighet att julklappar, bilar, galaxer, kosmos(ar) etc spontant kan uppstå ur samma "ingenting"

det finns skarpa matematiker, astrofysiker, kosmologer, filosofer på båda sidor, för och emot, som turas om att leverera sina argument och "bevis"

i slutänden baseras tron/ståndpunkten på ett val, grundat på känsla,
det finns inga "bevis"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in