Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Så du har inte fått satan från någon speciell religion/er? Hur vet du att satan varit en gud?
Varför äter djur andra djur? Har inte djur känslor, enligt den som kom på den designen?
Jag har ingen religion, men jag har studerat alla religioner och kommit fram till att det är samma trams inom alla, och dom går ut på att tro på ledare som vill att medlemmarna ska tro och betala pengar till ledarna eftersom alla sektmedlemmar tjänar på ett ge pengar till sina sektledare.
Vissa tror att dom betalar för vägar, skolor och sjukvård genom att betala pengar till sina sektledare.
Jag vet inte vart eller vilken text.. men jag vet att det finns beskrivet om att satan blev nerslängd till fjärde dimensionen som är precis under femte dimensionen som är gudarnas rike där ingen behöver äta för att överleva.
Intressant fråga eftersom köttätare kan ju inte känna empati om dom ska kunna mörda djur och äta upp dom. Djur verkar också ha svårt att greppa vad det är som dom ser i en spegel.. dom kan inte riktigt ha samma perrspektiv som vi människor har på oss själva när vi ser en spegelbild av oss själva.
Djuren är inte medvetna nog att fråga sig själva vad dom är och vad dom ska göra.. dom kan bara göra det som deras DNA har programerats till att ge dom för vapen och försvar för att klara sig i naturen.
Djuren är medvetna nog att undvika alla människor dock, så dom är ju långt ifrån osmarta och ospirituella. Djuren har ett bättre perspektiv på människor än vad vi själva har.
Det vore faktist mänskligt att ta avstånd från djurplågare, vilket faktist alla djuren gör när dom flyr från människor eftersom människor ses som extremt farliga växtätare som har flippat loss och börjat mörda allt på planeten.
Jag tror även köttätare har känslor, men dom vet säkert att dom inte behöver ha empati när dom fångar ett bytesdjur eftersom djurets medvetande kanske får en ny chans direkt i en ny kropp.
Människors godhet bevisar väl gudarna precis som människors ondska visar att dom flesta människor idag följer satan genom att gå emot sin egen natur genom att äta djur och förstöra natur.
Eftersom människans kropp är den mest avancerade designen på planeten så kan ett bra argument för att gudarna inte existerar.. genom att påstå att designade system inte behöver ha en skapare som är intelligent innan dom kan designa sig själv ur tomma intet precis som en big bang magisk explosion av skapelse.
Det bästa argumentet för att gudar inte existerar är väl att ateisterna har rättigheten att vara delaktiga i mord och djurplågeri genom att köpa kött för att äta upp det.. och om gudar existerade så hade ju inte ateister eller religiösa haft rätten att delta i djurplågeri och mord genom att äta djur.
Jag själv säger tvärt om.. jag tycker gudarna har väldigt mycket kärlek när du har rätten att göra massa fel och sen bli förlåten om du slutar med synden för att du förstår att karmalagen är beskriven i alla religiösa skrifter på Jorden av en anledning som var att vi skulle behandla andra som vi vill bli behandlade av andra, och inkludera djuren i detta.. och dom som inte gör detta blir återfödda som djur för att dom accepterade djurplågeri trots att det skulle göras mot ateisterna själva i livstid efter livstid för att dom själva valde det genom sina handlingar mot andra levande varelser.