Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-26, 21:56
  #1177
Medlem
addicted2fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
En total katastrof.

Hade detta skett i stockholm, hade jag åkt dit och dragit ut henne!

https://www.facebook.com/elin.k.erss...Axsm45SdxR-e8E


Hen utbildar sig till socionom och är aktivist (enligt egen utsago). När hen får jobb lär hen ju stämpla samtliga ansökningar med den stora OK stämpeln. Utan att ställa en enda fråga.. Tragiskt, verkligen tragiskt..

#edited: Stavfel och anledning till syftningsfel.
__________________
Senast redigerad av addicted2fb 2018-07-26 kl. 22:05.
2018-07-26, 21:56
  #1178
Medlem
Minielden123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Haha tror du på riktigt någon från flashback skulle våga ut och göra något irl?
Som om det ens behövs vara irl för att få massmedia att gå igång. Har du redan glömt bort Durmaz-drevet?
Finns gått med folk som kan göra hjärndöda inlägg med hot mot henne, som innehar hennes adress osv. Eller, varför inte en fejkad hatstorm som blossar upp (om man är mer konspiratorisk lagt).
2018-07-26, 21:56
  #1179
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Begriper inte hur svårt det kan vara att lösa sådana här situationer.
Flygbolaget är väl medvetna om att det ska transporteras någon som kanske inte reser frivilligt? Så de, eller verkställande myndighet, bör kunna förvarna polisen, som kan vara i närheten och snabbt och smidigt lyfta av de som inte vill följa besättningens instruktioner?

Det beror ju lite på hur många som vägrar sätta sig tex, och vilka resurser man måste tillsätta vid varenda utvisning. Det finns knappt polis, så det får ju bli i särfall i så fall. Personal fanns ju med så om dom inte larmade så fanns det säkert fler som höll med Elin vilket direkt blir oroligt och kan orsaka bråk. Jag uppfattade det som att hon fick en del medhåll av andra passagerare. Visserligen är det bara ett temporärt stopp och vid nästa resa är han utvisad, så det är ju knappast något som lönar sig i längden.
2018-07-26, 21:58
  #1180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Ringe Elin och ta kontakt. Vi andra vill inte jobba på din städfirma tillsammans med svartmuskiga adhd-samhallare.

Om hon nu får dryga böter för spektaklet, kommer du vara solidarisk och ställa upp med ett bidrag?
Blir inga böter, eftersom hon enligt polisen inte begått något något brott. Hoppas bara att flygbolaget inte stämmer henne. För de pengarna kommer samlas in under stort halabaloo av advokatsamfundet mfl. Låt oss slippa det.
2018-07-26, 21:59
  #1181
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
klart att han begatt brott tror du att europas mest mesiga land skickar ut nagon utan att han begatt brott?

Vad menar du nu? Läs igenom en gång till och fundera på varför jag ställde frågan.
Såna som du alltså, vilka jävla sänken.

From nu så läser du igenom allt 2-3 ggr extra, förstått.
2018-07-26, 21:59
  #1182
Medlem
Ducadreams avatar
En riktig martyr och hjälte. Det är vad du är Elin!<3<3<3

#HatersGonnaHate
#GagOrdah
#LetsTalkAboutTheOrdah
2018-07-26, 22:00
  #1183
Medlem
Koyaks avatar
Är det bekräftat nu att det var "18-åringen" hon var ute efter inte 52-åringen ? dvs att hon tog fel plan och person?...
2018-07-26, 22:00
  #1184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det här gör mig så jävla förbannad och rasande att jag håller på att krevera. Den lilla slynan ska alltså komma undan med att slösa bort hundratusentals kronor av folks pengar och ta lagen i egna händer? Om så är fallet så sänder samhället en jävligt tydlig signal om att man kan skita i landets lagar.

Elin är väl blondin vad jag kan se va ? Så hon har gett en dum svensk blondin ett nytt ansikte ? Det är ju myteri eller kapning vilket man vill att så som Elin gör att försöka ta kommandot över flygplanet, och att inte lyda besättningens order.
Det är rent ut sagt ett helt orimligt agerande.

Vid förberedelse för start har flygplanet tankats med kanske uppemot 20 ton flygbränsle, ibland körs motorerna på tomgång för att värma upp brännkammaren och att de inre delarna ska få en jämn temperatur

Detta minskar påfrestningen på motorn

Genom att det också var mycket varmt den aktuella dagen så utsätter hon indirekt passagerarna för livsfara. Ifall att brand utbryter i motorn, Flygplanet måste evakueras på en gång. Nödevakuering är faktiskt inte helt riskfritt, och det händer att folk skadas i tumultet som uppstår. Faktiskt inte så lätt att göra nödevakuering vid startförfarandet. Eftersom man måste köra fram brandbilarna först. Har taxningen påbörjats så vill man helst fullfölja starten, det har ju faktiskt hänt att landningsbanor har fattat eld under varma dagar, om flygplanet stått stilla några minuter på samma fläck eller bara flyttats långsamt

Elin utför alltså ett myteri med 20 ton bränsle i lasten !!!

Några minuters okoncentration räcker för piloterna och en motorbrand kan ju uppstå mycket snabbt. Det är nämligen normalt att varma dagar så måste man köra luftkonditioneringen och då måste vanligen minst en motor köras på de flesta större flygplan.

AirBus A320 som det troligen är frågan om, lastar knappt 20 ton bränsle, vilket kan vara rätt så normalt för en såpass lång flygning

Så Elin leker med döden på andra passagerares bekostnad, ett fulltankat jetplan är ju en bomb i sig självt. Vilket ju blir extra farligt eftersom det var så varmt.

AirBus A320 kan ta omkring 150 passagerare, Passagerarna har nog rätt att få tillbaks hela biljettpriset vid en så pass stor försening, med så mycket olägenheter. Typ med ett biljettpris på 3000 kr så innebär bara detta 450 000 kronor
Tillkommer ju extra kostnader förstås. Ibland kan besättningen behöva bytas ut eftersom de kan komma att överskrida tillåten arbetstid mm

Snyggt jobbat Elin !!

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag, och allt fler andra, känner noll samhörighet med det här jävla marxistsamhället, som bara premierar idioter och odugliga. En dag ska politiker och media betala ett högt pris för det här. Hela packet ska ställas inför rätta för hur de förstört landet och våra barns framtid.

Inte minst att hela själva flygplatsen anses vara ett skyddsområde, dvs en plats där extra säkerhet måste upprätthållas mm. I tidigare diskussioner som har funnits inom EU och tex IATA är att man inte får genomföra några demonstrationer alls inne på flygplatser. Det är en big NO-NO, att man kan inte tolerera situationer med civil olydnad och missnöjesyttringar, att folk som inte har där att göra ockuperar utrymme i onödan , ifall att man måste nödevakuera hela flygplatsen mm

Helt enkelt för att man inte kan avdela tillräckligt med utrymme i avgångs/ankomst-hallarna och säkerhetspersonal och om ifall även tex ett terrordåd inträffar.

I väldigt många länder där det är lite mera oroligt så måste man passera vägspärrar där resenären och biljetten kontrolleras, innan man kan komma in på flygplatsområdet

Mest troligt är väl att det nu blir 100 % mobilförbud redan vid gaten.

På de gamla segelfartygens tid så straffades myteri tex med hängning, kölhalning, dränkning med att sänkas i havet, eller att myteristen dränktes in i tjära och brändes levande
2018-07-26, 22:01
  #1185
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Eller så var det bara en överväldigande situation även för henne?

Jag håller naturligtvis inte med tjejen i sakfrågan, men jag ger henne cred för att hon vågar sticka ut hakan. Hon gör detta på ett helt fredligt sätt; inget våld eller annat är involverat. Civilt motstånd in action. Att jag (och en jävla massa människor) inte håller med henne är liksom en annan sak.

Nästa gång kanske det är någon som blockerar en abortklinik, och så länge det sker utan våld ska det vara svårt för staten att agera med våld. Om vi släpper på den principen trillar vi snabbt ner i en maktstruktur som kommer tillbaka och biter oss i svansen förr eller senare.
På vilket sätt då?
Sparka in vidöppna dörrar är inget nån ska ha cred för, skämmas för om något
och vad då fredligt, hur fredligt är luftfartssabotage samt olaga frihetsberövande vilket hon utsätter alla passagerarna samt flygpersonalen för.
2018-07-26, 22:02
  #1186
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsly
Enligt snuten har hon inte brutit någon lag.

Källa Omni - Dn.

Kan detta stämma? Isåfall kan ju vem som helst ställa sig upp och jävlas utan att få konsekvenser? Om hon inte brutit en lag hur ska hon då kunna bli fälld i en rättsal om tex TA väljer att stämma? Rätta mig om jag har fel.

10-4

Gränspolisen tittar på ärendet om det finns något lagbrott. Jag vet att en väldigt stökig man som vägrade lyda order från flygpersonalen och satt med sin vodkaflaska och stojade fick lite dagsböter. Så vid eventuellt brott gäller nog dagsböter och ingenting annat. Turkiskt flyg lär inte lägga någon ansträngning på ärendet eftersom dom utan större problem kunde lyfta efter personen var avsatt.
2018-07-26, 22:02
  #1187
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
En riktig martyr och hjälte. Det är vad du är Elin!<3<3<3

#HatersGonnaHate
#GagOrdah
#LetsTalkAboutTheOrdah

Hahaha jaså nu är hon martyr också?, ska ni inte helgonförklara henne medans ni ändå är på gång
2018-07-26, 22:02
  #1188
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Är det bekräftat nu att det var "18-åringen" hon var ute efter inte 52-åringen ? dvs att hon tog fel plan och person?...

Ja, finns intervju från DN länkad en sida bakåt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback