Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jag antar det. För det har ju beskrivits att någon slags säkerhetspersonal kom ombord, men att dessa vägrade använda tvångsmedel.
Jag kan ha viss förståelse för att man inte börjar veva batong omedelbart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flash-999
Jag har visserligen ingen aning, men tänker mig att det snarast är normal procedur för planen som står och väntar på att lyfta att löpande rapportera status till flygplatsledning? Uppstår det bråk ombord på ett plan är det rimligen alltid relevant för hela flygplatsens säkerhet.
Var det så? Låter otroligt märkligt, men knappast omöjligt.
Som jag tolkar det så brukar besättningen ibland meddela att flyget är redo för start tidigare än planerat, rimligtvis rapporteras även förseningar. Annars finns det väl ingen större anledning till att rapportera en massa, det borde väl räcka ganska bra att snacka med de företag som lastar/städar/tankar? Blir det bråk ombord så kan det givetvis vara relevant, men i det här fallet bråkades det inte, det bara gräts och filmades.
Det aktuella flyget landar enligt tidtabell på Landvetter som TK1799 klockan 17.10 och avgår igen klockan 18.05 som TK1800 (som alltså var utvisningsflighten).
Den 23/7 landade TK1799 klockan 17.25, det bör då ha stannat vid gaten ca 17.30. Det gör att jag misstänker att boardingen, och därmed avgången redan från början var planerad att bli lite försenad, rimligtvis tar borrningen lite extra tid om man ska lasta ombord folk som ska utvisas.
Sedan startade det igen (TK1800) klockan 19.56, men jag tror inte att hela förseningen kan skyllas på Elins hyss.