Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-19, 20:45
  #2377
Medlem
Vad kan man tänka sig att hon får för straff, 30 dagsböter ā 50 kr som är det lägsta beloppet? Sedan efter examen så blir hon belönad med något chefsjobb åt kommunen.
2018-10-19, 20:48
  #2378
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Vad kan man tänka sig att hon får för straff, 30 dagsböter ā 50 kr som är det lägsta beloppet? Sedan efter examen så blir hon belönad med något chefsjobb åt kommunen.

Är man straffad så borde man inte va så het på arbetsmarknaden.
Lokalvårdare passar henne nu.

Får hoppas att hon får dryga böter och nån månad bakom galler
2018-10-19, 21:00
  #2379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Är man straffad så borde man inte va så het på arbetsmarknaden.
Lokalvårdare passar henne nu.

Får hoppas att hon får dryga böter och nån månad bakom galler

Sådana här incidenter brukar väl ses som en merit av andra vänstertokar? Jag har för mig att kommen är fullständigt infiltrerade av vänsterdårar.
2018-10-19, 21:04
  #2380
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Vad kan man tänka sig att hon får för straff, 30 dagsböter ā 50 kr som är det lägsta beloppet? Sedan efter examen så blir hon belönad med något chefsjobb åt kommunen.
Det kan nog bli ett fett skadestånd till flygbolaget också.
2018-10-19, 21:08
  #2381
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoLoB
Har en kompis som går i Elins klass och det är uteslutande ryggdunkningar enl henne. Kanske någon som knyter näven i fickan men i övrigt en klass på över 200 pers, blivande socionomer, som tycker detta är något bra. Får en att tappa hoppet lite.

Finns ju en orsak till varför jag direkt misstänkte att hon studerade till socionom. De som söker sig till utbildningen är en speciell typ och då är det ändå sansade personer numera om man jämför med de skogstokiga revolutionära kommunister som drogs till Sopis på sjuttiotalet. Elin är en förvirrad höna i en hönshus utan tupp och de kommer kackla sig genom hela utbildningen. De kommer satsa hårt på grupparbeten i genusteori och betona allas lika värde i alla lägen och kursen i förvaltningsrätt kommer de med stor ovilja och mycket stön klara med gokänt eftersom skolorna inte får någon ersättning av elever som inte tar examen. Väl ute kommer de vara lika mycket aktivister och tjänstemän, även om tjusningen med att hindra plan att lyfta lär minska inför hotet om avsked vid dom.
2018-10-19, 21:22
  #2382
Medlem
jag läste på lite om juridik och det närmaste jag kom fram till var luftfartssabotage som ger minst två års fängelse. Jag har hittat flera fall där någon har varit stökig och dömts till två års fängelse. Jag har inte riktigt klart för mig vara man drar gränsen för ett sådant brott.
2018-10-19, 21:29
  #2383
Medlem
hieroboams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Hoppet kan väl ställas till att den valuta som hennes likasinnade är mest generösa med, handhjärtan, inte betalar så många skadestånd...
Fast man behöver inte så många om man har "moraliskt stöd" från Bonnier och om de vill uppmuntra det här.
2018-10-19, 23:21
  #2384
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Finns ju en orsak till varför jag direkt misstänkte att hon studerade till socionom. De som söker sig till utbildningen är en speciell typ och då är det ändå sansade personer numera om man jämför med de skogstokiga revolutionära kommunister som drogs till Sopis på sjuttiotalet. Elin är en förvirrad höna i en hönshus utan tupp och de kommer kackla sig genom hela utbildningen. De kommer satsa hårt på grupparbeten i genusteori och betona allas lika värde i alla lägen och kursen i förvaltningsrätt kommer de med stor ovilja och mycket stön klara med gokänt eftersom skolorna inte får någon ersättning av elever som inte tar examen. Väl ute kommer de vara lika mycket aktivister och tjänstemän, även om tjusningen med att hindra plan att lyfta lär minska inför hotet om avsked vid dom.

Ja, herregud. Tom. det högre utbildningsväsendet är på väg utför. Jag har studerat i Lund, men komplementerade med en kurs på Malmö Högskola för ca tio år sedan och de första två veckorna utgjordes av ett grupparbete med studenter från olika utbildningar (bla socionomer). Kommer mest ihåg det som att 5-10 personer satt och lyssnade på en tjock tjejs eviga utläggningar om hur hennes fd pojkvän hade misshandlat henne. Tydligen var det alla mäns fel, vilket jag och en person till vände oss emot. Men vi hade uppenbarligen "fel". Kan tänka mig att det är ännu värre idag med Metoo, FI, lägre antagningspoäng mm...
__________________
Senast redigerad av Wotan 2018-10-19 kl. 23:24.
2018-10-19, 23:33
  #2385
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hoppas hon åker på minst en halvmiljon i böter. Får gärna åka in ett par månader och har hon riktig tur så kanske hon kan få bli påsatt av någon afghan.
2018-10-19, 23:36
  #2386
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Finns ju en orsak till varför jag direkt misstänkte att hon studerade till socionom. De som söker sig till utbildningen är en speciell typ och då är det ändå sansade personer numera om man jämför med de skogstokiga revolutionära kommunister som drogs till Sopis på sjuttiotalet. Elin är en förvirrad höna i en hönshus utan tupp och de kommer kackla sig genom hela utbildningen. De kommer satsa hårt på grupparbeten i genusteori och betona allas lika värde i alla lägen och kursen i förvaltningsrätt kommer de med stor ovilja och mycket stön klara med gokänt eftersom skolorna inte får någon ersättning av elever som inte tar examen. Väl ute kommer de vara lika mycket aktivister och tjänstemän, även om tjusningen med att hindra plan att lyfta lär minska inför hotet om avsked vid dom.

Lättledda och svagsinta, läskigt hur vilse dom är.

Man eller kvinna som ställer sig upp på mitt flyg, då kommer jag få dom att sätta sig snällt med sju ord.
2018-10-20, 00:04
  #2387
Medlem
När kommer kanslidomen då?
2018-10-20, 00:50
  #2388
Medlem
Hatans avatar
Är det bara jag som reagerar på att hon framhäver ordet "deportated" åtskilliga ggr?
Jag förväntar mig iof inte särskilt mycket av någon som studerar sociologi.

Hade ju varit häftigt om hon försökte sig på det där på ett u.s-flyg.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback