2018-07-26, 14:14
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon köpte biljett för att hon hade fått (felaktig) information om att en 18-åring skulle utvisas med detta plan. Han fanns dock inte i planet, men av en slump fans en 52-åring, som hon nu snabbt beslutade sig för att "rädda" istället.

Hon visste inget om honom i förväg & har ingen aning om han är terrorist, mördare, våldtäktsman eller vad fan som helst. Han skulle utvisas. Det räckte för henne.

Fyfan vad sjukt.

Bästa man kan göra med såna människor är att bara spänna fast dom på ett säte och tvinga dom att åka med hela vägen till Afghanistan.
"Grattis, du är nu bostadslös, arbetslös, ogift, vit kvinna i Afghanistan. Men din svartmuskige vän här tar hand om dig. Lycka till!"

Kan vi kärleksbomba dom sen med små vykort från ett hipsterfik på Södermalm. "Vi dricker en vegansk soja-latte till ditt minne"

Vilken idiot.
2018-07-26, 14:24
Medlem
Fashwaves avatar
Lagen ska lika för alla.

Synd att de inte tvingade lilla blondinen att flyga med till Afghanistan.
Så kunde lilla blondinen bli fjärde fru åt någon taliban där.

Nu har ju lagen blivit för töjbar.
2018-07-26, 14:31
Medlem
Sjukt att människor kan hylla detta beteende.
2018-07-26, 14:32
Medlem
biljons avatar
Hur tänker en sådan här person egentligen?
Jag antar att dom tror att det finns mer eller mindre oändliga resurser att ta ifrån men nog är det ändå lite konstigt?
Det är svårt att veta de exakta kostnaderna då de säkert skiljer sig en del men anta att det nu kommer kosta ett chartrat plan för säg 250 000 kr med personal etc för att flyga tillbaka denna person.
Extra omkostnader för Turkish då de stod på marken några timmar mer än planerat.
Dessutom har hon köpt en biljett till Istanbul för ett antal tusenlappar.

Säg 275 000 kr totalt.
För dessa pengar kunde 62500 barn fått mat en hel dag.
https://sharethemeal.org/en/faq.html

Jag tycker nog att hon är ganska hemsk.
2018-07-26, 14:37
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
https://m.youtube.com/watch?v=eaf9Zn6juts

Nu (några minuter sedan) pratar Joe Rogan och Jeff Garlin om denna händelse. Jeff hyllar hennes hjältemod.

Har lyssnat nu och det är vid ca 1 timma och 45 minuter in i videon som de pratar om händelsen.

Tyvärr köper de rakt av vanföreställningen att Afghanen kommer att dö om han skickas tillbaks till sitt hemland. Och Elin är därmed en hjälte som räddar mannen från en säker död.

Jag ska maila Joe Rogan och förklara hur det ligger till. Men var finns mail-adressen till Joe? Skriv gärna i tråden eller PM:a om ni ser hur man kan maila direkt till Joe. Att skriva i kommentarfältet är alltför osäkert, vet inte om Joe hinner läsa allt som skrivs där.
Senast redigerad av Verkisto2 2018-07-26 kl. 14:49.
2018-07-26, 14:44
Medlem
WordWarriors avatar
Det här gör mig så jävla förbannad och rasande att jag håller på att krevera. Den lilla slynan ska alltså komma undan med att slösa bort hundratusentals kronor av folks pengar och ta lagen i egna händer? Om så är fallet så sänder samhället en jävligt tydlig signal om att man kan skita i landets lagar.

Jag, och allt fler andra, känner noll samhörighet med det här jävla marxistsamhället, som bara premierar idioter och odugliga. En dag ska politiker och media betala ett högt pris för det här. Hela packet ska ställas inför rätta för hur de förstört landet och våra barns framtid.
2018-07-26, 14:56
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Därför att om det visar sig att mannen är Asiens svar på Hannibal Lecter så blir det en smula awkward för hennes skara av fans (jo, faktiskt). Vad du tycker om hennes tilltag är mig oväsentligt, jag undrar hur man kan hylla tilltaget utan att veta vem mannen är. Inte ens El*n vet det.
Onekligen en berättigad fråga, men jag tror inte aktivister på Elins kant speciellt bryr sig om vilket. Däremot som du skriver så skulle det vara ganska pinsamt för hennes aningslösa "hyllningskör" om mannen visade sig vara grovt kriminell. Skulle så vara fallet så kommer msm totalmörka, och att man inte redan gjort en "snyftis" av hans öde tyder väl på att han kanske inte direkt var snövit.
Kanske kommer fram vid en förundersökning - inte säkert dock. Den utvisade mannen har så vitt jag kan se ingen roll i Elins brott.
Citat:
Det är mer skrämmande än att ett gäng jönsar vill "rädda" relativt unga från att med 100 procents osäkerhet dö inombords i Afghanistan.
Jag antar att du menar 100 procents säkerhet? Ett rätt dumt uttalande oavsett. Att automatiskt "dö inombords" om man inte får som man vill är väl precis samma känslostyrda argument som Elin företräder?
2018-07-26, 15:09
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Onekligen en berättigad fråga, men jag tror inte aktivister på Elins kant speciellt bryr sig om vilket. Däremot som du skriver så skulle det vara ganska pinsamt för hennes aningslösa "hyllningskör" om mannen visade sig vara grovt kriminell. Skulle så vara fallet så kommer msm totalmörka, och att man inte redan gjort en "snyftis" av hans öde tyder väl på att han kanske inte direkt var snövit.
Kanske kommer fram vid en förundersökning - inte säkert dock. Den utvisade mannen har så vitt jag kan se ingen roll i Elins brott.

Jag antar att du menar 100 procents säkerhet? Ett rätt dumt uttalande oavsett. Att automatiskt "dö inombords" om man inte får som man vill är väl precis samma känslostyrda argument som Elin företräder?

"100 procents osäkerhet att dö inombords" är en drift med Elin och hennes kompisars syn på saken. En pastisch.
2018-07-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Har lyssnat nu och det är vid ca 1 timma och 45 minuter in i videon som de pratar om händelsen.

Tyvärr köper de rakt av vanföreställningen att Afghanen kommer att dö om han skickas tillbaks till sitt hemland. Och Elin är därmed en hjälte som räddar mannen från en säker död.

Jag ska maila Joe Rogan och förklara hur det ligger till. Men var finns mail-adressen till Joe? Skriv gärna i tråden eller PM:a om ni ser hur man kan maila direkt till Joe. Att skriva i kommentarfältet är alltför osäkert, vet inte om Joe hinner läsa allt som skrivs där.
Joe är tyvärr inte som han var förut. Tror han är köpt numer, alternativt har han slutat bry sig eller så har gräset gjort sitt. Att skriva i kommentarerna hjälper inte. De läser han inte.

Vad som behövs är en gäst som vet vad han pratar om och som inte är rädd för att säga sanningen. Till ex Ben Shapiro.

Vet inte hur man kan påverka Joe, men testa du maila. Hans podcast har ju stor spridning och många smarta intellektuella människor lyssnar på den. Hade vart fint om Sveriges sinnessjuka verklighet hade fått tas upp där trots att Joe är som han är nuförtiden.
2018-07-26, 15:14
Medlem
Marimus avatar
Det är mycket besvärligt att ha en riktig och konkret åsikt i detta utan någon som helst insyn. Det känns som en handling utförd av regeletik. Någon som utför regeletiska handlingar rättfärdigar sin grundidé trots att det i processen kan utföras en rad olika dåliga beslut, som utgör konsekvenser för andra och för en själv.

Ja det finns ju frågor kring varför hon gör som hon gör. Jag har svårt att tro att det finns en stor inblick hos henne i situationen, om hon nu väljer att spontant stoppa deporteringen av en annan människa. Hur mycket insyn kan hon ha hunnit få? Vill hon göra det för publicitet, med syftet att frågan lyfts och diskuteras? Är det en regeletisk handling där personen i fråga rättfärdigar situationen med syftet att rädda ett liv?

Svårt att säga. På det stora hela så känns det som ett dumt beslut att ta, trots att det är förståeligt att man verkligen vill rädda någons liv. Saken är ju den att ju mer man grubblar över problematiken desto mer handlingslös blir man, det är ju ett stort existentiellt problem. Det går inte alltid att ta komplexa beslut som är 100% rätt beslut att ta. Det går inte heller att ta till sig en grundidé och hålla fast i denna trots en rad felaktiga handlingar för att få sitt syfte igenom. Det är synnerligen inte en god egenskap hos någon som har valt socionom som yrke heller.
Senast redigerad av Marimu 2018-07-26 kl. 15:19.
2018-07-26, 15:14
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Hur tänker en sådan här person egentligen?
Jag antar att dom tror att det finns mer eller mindre oändliga resurser att ta ifrån men nog är det ändå lite konstigt?
Det är svårt att veta de exakta kostnaderna då de säkert skiljer sig en del men anta att det nu kommer kosta ett chartrat plan för säg 250 000 kr med personal etc för att flyga tillbaka denna person.
Extra omkostnader för Turkish då de stod på marken några timmar mer än planerat.
Dessutom har hon köpt en biljett till Istanbul för ett antal tusenlappar.

Säg 275 000 kr totalt.
För dessa pengar kunde 62500 barn fått mat en hel dag.
https://sharethemeal.org/en/faq.html

Jag tycker nog att hon är ganska hemsk.
Den här gruppen av människor bryr sig inte om sånt. Alla dom här kärringarna är bittra och lågutbildade aktivister som ser sånt här som stimulans i deras gråa vardag. Riktigt sjuka och otäcka personer som tyvärr betraktas som goda av allmänheten. Ruggugglor och jag tror till och med afghanerna ratar dom innerst inne.
2018-07-26, 15:19
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"100 procents osäkerhet att dö inombords" är en drift med Elin och hennes kompisars syn på saken. En pastisch.
OK... Men är du säker på att du inte menar "100 procents säkerhet att dö inombords"?
Osäkerhet och säkerhet har diametralt olika betydelser. Menar du det senare kan jag förstå driften, annars inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in