Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-26, 21:46
  #1165
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Ja, hon såg väldigt sjuk ut och har en konstig blick. Kan ju vara att hon blev rörd av att se den kriminelle 52-åringen som satt där i planet? Då kan tårarna lätt rinna över av lycka.

Eller så var det bara en överväldigande situation även för henne?

Jag håller naturligtvis inte med tjejen i sakfrågan, men jag ger henne cred för att hon vågar sticka ut hakan. Hon gör detta på ett helt fredligt sätt; inget våld eller annat är involverat. Civilt motstånd in action. Att jag (och en jävla massa människor) inte håller med henne är liksom en annan sak.

Nästa gång kanske det är någon som blockerar en abortklinik, och så länge det sker utan våld ska det vara svårt för staten att agera med våld. Om vi släpper på den principen trillar vi snabbt ner i en maktstruktur som kommer tillbaka och biter oss i svansen förr eller senare.
2018-07-26, 21:46
  #1166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad betyder "He has received a prison sentence in Sweden for being ill-treated."?

Citat:
assault/battery

Misshandel.
2018-07-26, 21:47
  #1167
Medlem
Zoom008s avatar
Frågan är om människan Elin ska göra en ny raid och visa upp att hon kan stå för titeln hjältinna? Det måste kännas surt att bli bortglömd när allting lagt sig och ingen kommer ihåg Elin? Mycket spännande att se hur tanterna triggas igång nu och ska stoppa flygplan. Har vi tur kan det bli deras fall så att alla svenskar fattar vilka tokkärringar dom är allihop. Mycket lägligt i dessa valtider då dom som inte har bestämt sig än tänker till och lägger sin röst på partier som vill ha ordning och reda.. Har sossarna uttalat sig än?
2018-07-26, 21:47
  #1168
Medlem
Vad sa afganen? han kan ju inte fattat nånting eller hade han informerats innan tro
Underlättar nog att hon ser ut som 14 en blond flicka liksom. Hade det varit en mellanöstern på 50 som protesterat hade det nog inte delats världen över..
90 talisterna vet vad som krävs om man vill slå igenom i denna digitala värld. Hey
2018-07-26, 21:48
  #1169
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Vart hittar du att han är dömd kriminell?

Citat:
Efter Elin Erssons uppmärksammade aktion har det framkommit att 52-åringen är dömd för brott i Sverige. Men han utvisas inte på grund av brottet, enligt polisen.

Visste du om att 52-åringen var straffad sedan tidigare och suttit i fängelse i Sverige?

– Jag hade ingen information om honom tidigare och har inte tagit reda på något efteråt. Det var honom som människa som jag försökte hjälpa, och inte fokusera på vad han tidigare hade gjort i sitt liv. Det var mitt personliga beslut.

Hur ser du på kritiken som riktas mot aktionen, att det slösats med skattemedel och att din aktion orsakade förseningar för andra resenärer?

– Jag tycker inte förseningar är ett argument när det handlar om människoliv. Vad gäller slöseri med skattemedel så slösar svenska staten redan enormt mycket pengar med alla deportationer som sker och förvarstagningen. De ger de här människorna en utbildning och sedan försöker de deportera dem om och om igen. För mig är det mer logiskt att låta de här människorna stanna i Sverige och få in dem i arbete. Långsiktigt vinner Sverige på att ha en human flyktingpolitik, säger Elin Ersson.

https://unv.is/dn.se/nyheter/sverige...en-sista-utvag
2018-07-26, 21:49
  #1170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Det har förekommit uppgifter att afghanen på det aktuella planet sändes hem med annat flyg någon dag senare. Finns detta bekräftat på något sätt?

Det verkar vara ett nytt påhitt av aktivister, samma som i Göteborg när en utan asylskäl, och dömd för misshandel, skulle utvisas.
__________________
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-07-26 kl. 21:55.
2018-07-26, 21:49
  #1171
Medlem
Minielden123s avatar
Jag uppmanar er att inte göra något dumt, nu när hon är doxxad.
Vi behöver inte göra henne till en sorts martyr innan valet, dessa människor är skolade i att bli professionella offer.
Speciellt nu när jag faktiskt tror de flesta inte uppskattar hennes lilla pr-stunt. Folk är trötta på invandringen och dess konsekvenser.
2018-07-26, 21:51
  #1172
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minielden123
Jag uppmanar er att inte göra något dumt, nu när hon är doxxad.
Vi behöver inte göra henne till en sorts martyr innan valet, dessa människor är skolade i att bli professionella offer.
Speciellt nu när jag faktiskt tror de flesta inte uppskattar hennes lilla pr-stunt. Folk är trötta på invandringen och dess konsekvenser.
Haha tror du på riktigt någon från flashback skulle våga ut och göra något irl?
2018-07-26, 21:53
  #1173
Medlem
addicted2fbs avatar
Men för i hela helvetet?
Den sista dåren är inte född, tror de att detta kommer att lösa problemet?
2018-07-26, 21:54
  #1174
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad betyder "He has received a prison sentence in Sweden for being ill-treated."?

klart att han begatt brott tror du att europas mest mesiga land skickar ut nagon utan att han begatt brott?
2018-07-26, 21:55
  #1175
Medlem
Enligt snuten har hon inte brutit någon lag.

Källa Omni - Dn.

Kan detta stämma? Isåfall kan ju vem som helst ställa sig upp och jävlas utan att få konsekvenser? Om hon inte brutit en lag hur ska hon då kunna bli fälld i en rättsal om tex TA väljer att stämma? Rätta mig om jag har fel.

10-4
2018-07-26, 21:56
  #1176
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Eller så var det bara en överväldigande situation även för henne?

Jag håller naturligtvis inte med tjejen i sakfrågan, men jag ger henne cred för att hon vågar sticka ut hakan. Hon gör detta på ett helt fredligt sätt; inget våld eller annat är involverat. Civilt motstånd in action. Att jag (och en jävla massa människor) inte håller med henne är liksom en annan sak.

Nästa gång kanske det är någon som blockerar en abortklinik, och så länge det sker utan våld ska det vara svårt för staten att agera med våld. Om vi släpper på den principen trillar vi snabbt ner i en maktstruktur som kommer tillbaka och biter oss i svansen förr eller senare.

Amen! Och cred till dig för att erkänna hennes mod och för att förstå detta.

Så länge folk är fredliga, och inte vill andra människor/grupper illa - så ska de självklart protestera och försöka påverka om de vill.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback