Citat:
Ursprungligen postat av
LucianMacAndrew
Den teknologiska utvecklingen går framåt snabbare å snabbare. Var tror du vi är om 700 år själv? För 700 år sedan viste vi inte vad månen var. För 80 är sedan landade vi på den. Vad tror du 700 år till gör?
Kristendomen har intw gjort ett skit. Einstein var tydligt med att han inte var troende. Nästan Alla framgångar i vetenskapen idag göra av ateister eller agnostiker. Förr tvingades man vara kristen. Senast 1890 utvisade Sverige personer för att ha fel sorts kristendom. Å ska vi snacka Nobelpris är judar överrepresenterade, inte kristna.
Vetenskap har gått fram TROTS kristendom, inte pga av den.
Kristendomen är inte mer tollerant än islam. En kristen som inte skadar är helt enkelt en person som e mindre kristen, inte moderniserat kristen. De värsta dåden i mänsklighetens historia står kristna för. In fact. Muslimer gav kvinnor rättigheter 1000 är före kristna. Det är en jävla terrorsekt.
Och moral ändras med tiden...
Jo fast det går inte att bortse från att kyrkan finansierade väldigt mycket av vetenskapen under medeltiden där det mesta gjordes av munkar (eller rika aristokrater). Jag är inte överlag positivt inställd till kristendom och definitivt inte på den nivå som JBP förespråkar, men jag tror inte det går att säga att kyrkan har haft en totalt sett negativ inverkan på vetenskap utan snarare tvärtom.
Visst står kristna för de värsta dåden iochmed att Hitler och nazisterna var kristna, men exempelvis korstågen tycker jag inte man kan avfärda som hemska brott egentligen, om de var något du syftade på. Korstågen, åtminstone de som gick till mellanöstern, var ett svar på en faktiskt muslimsk invasion av europa (till skillnad från vad vi har idag alltså).
Jag ger inte mycket, eller rättare sagt ingeting, för det här snacket om hur bibeln skulle vara bra och innehålla viktiga sanningar för mänskligheten och så vidare, det är dravel, men ära den som äras bör och vice versa.