Citat:
Ursprungligen postat av
Denom
Men seriöst hur dum får man vara egentligen? Dina tips är de sämsta jag någonsin hört, du kan lika gärna be folk sätta på sig dunjackor så de svettas ännu mer.
Jag vet inte vilken värld du lallar runt i, men att dricka varmvatten som enligt forskning ger bäst kylning om man låter svetten dunsta från kroppen är knappast likvärdigt det du skriver. Din liknelse är ju totalt värdelös och det borde du själv inse, en jacka skulle inte bara få dig att svettas mer utan också stänga in och suga upp en viss mängd vätska och det är ju motsatsen till vad metoden vill. Sluta tönta dig och bemöt istället med annan forskning som då är mer gedigen.
Citat:
Ursprungligen postat av
EbolaTillAlla
Väljer man din väg att dricka varmt och svettas än mer så är det oerhört viktigt att inte bara dricka vatten utan att också tillföra salt i någon form. Annars kan det gå illa.
Givetvis, men eftersom svetten kommer ändå så ser jag det inte som ett problem eftersom de flesta bör dricka åtminstone hemmagjord vätskeersättning dessa dagar. Dricker man inte mängder (så det blir en "överdos") så är det enbart gynnande.