2026-05-28, 15:01
Medlem
Jultrollets avatar
Jodå, jag har förberett mig. Har gett mina fläktar lite omvårdnad och satt upp insektsnät i sovrumsfönstret för att slippa få in getingar och annat oknytt vid vädring. Nya mörkläggningsgardiner är på gång också som förhoppningsvis ska fungera bra nu när morgonsolen börjar lysa in.

Jag tror jag ska köpa en ny liten bordsfläkt i år, 23 cm i diameter, men annars känns det okej.
Citera
2026-05-28, 15:11
Medlem
Hur kan man bo i hus och inte ha AC installerat? Det är ju smått retarded. Det är inte speciellt dyrt att köpa och installera och är värt varenda krona.

Sen den här hysteri med att köpa i söderläge. Då får man väl också stå sitt kast.
Hur kan söderläge vara så värt? Också efterblivet

Det är det absolut första jag skulle sätta in om jag köpte hus.

Bor man i lägenhet så borde man fula till sig och köpa den där ACn där man borrar 2 hål i fasaden med två rör, luften in i ena värmen ut i den andra. Syns knappt utifrån om man bor bra och funkar säkert hyggligt inne i sovrummet
Citera
2026-05-28, 15:15
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Hur kan man bo i hus och inte ha AC installerat? Det är ju smått retarded. Det är inte speciellt dyrt att köpa och installera och är värt varenda krona.

Sen den här hysteri med att köpa i söderläge. Då får man väl också stå sitt kast.
Hur kan söderläge vara så värt? Också efterblivet

Det är det absolut första jag skulle sätta in om jag köpte hus.

Bor man i lägenhet så borde man fula till sig och köpa den där ACn där man borrar 2 hål i fasaden med två rör, luften in i ena värmen ut i den andra. Syns knappt utifrån om man bor bra och funkar säkert hyggligt inne i sovrummet

Men det är ett jävla liv i sovrummet. Bullar som fan.

Jag kör min några timmar på kvällen för att kyla ner sen är den avslagen på natten.
Citera
2026-05-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Men det är ett jävla liv i sovrummet. Bullar som fan.

Jag kör min några timmar på kvällen för att kyla ner sen är den avslagen på natten.

Det är ingen portabel AC jag pratar om. den är väggmonterad och har 34DB i tyst läge
Citera
2026-05-28, 15:22
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Det är ingen portabel AC jag pratar om. den är väggmonterad och har 34DB i tyst läge

Jag pratar om min som är väggmonterad och med ute del.
Värme och kyla. Vet inte hur många db , men den stör nattsömnen
Citera
2026-05-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag pratar om min som är väggmonterad och med ute del.
Värme och kyla. Vet inte hur många db , men den stör nattsömnen

Dags att byta då? Finns många som knappt låter. Eller så kör du öronproppar och sover gott
Citera
2026-05-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Bada, såklart!
Har man inget bad i närheten, duscha i kallt vatten eller doppa åtminstone huvudet i nåt blött.

mitt tips ta fram vintermössan doppa den i kallvatten, ta på den, blir garanterat kallt då
Citera
2026-05-29, 13:35
Medlem
Jag har fläktar, rentav ett par liggande i reserv, samt AC bland annat i sovrummet.

Portabel AC, ja, så den låter en del. Men om man som jag kan stå ut med ljudet (mycket för att jag kan stänga av det närhelst jag har lust) är det faktiskt en liten fördel med det. Det suddar ut de flesta ljuden utifrån, som annars kan vara störande om man som jag bor centralt och försöker somna med fönstret öppet.

Om TS. Fy fan. Vilka minnen. Den hemska sommaren 2018. När jag inte hade köpt AC i tid, och värmen bara fortsatte och fortsatte. Fy vad vidrigt det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in