Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-15, 19:38
  #1165
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Min stora standardfläkt pajade häromdagen efter att den trillade på golvet (long story, men har tappat den många gånger eftersom jag har den på soffan, typ). Så nu har jag bara min lilla USB-fläkt som är klen som fan och inte tillfredsställande i den här värmen. Någon som kan rekommendera billiga fläktar?
Du har väl datorfläkt? Lär ju behöva några såna när man kör AMD Öppna chassit för bövelen!

Annars, köp en AC-jävel. Så inihelvetes satans skönt i den här aplika pissvärmen. Bara dra ut slangen genom fönstret, eller varför inte brevinkastet, och täta med tidningspapper alt. en sån där dragkedjeduk man kan köpa. Hobbyrummet på 4x2m blir svalt på några sekunder.

Är det för dyrt verkar det relativt hugget som stucket bland golvfläktarna, åtminstone vad jag upplevt. Mest bara dyrare med metall än plast...

Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Sommaren 2018 fick vi nog, vi kunde ha upp emot 30-32-grader varmt i sovrummen och därmed var det omöjligt att kunna få en god nattsömn. Så vi köpte luftkonditionering och installation till huset och det var tveklöst en av de bästa investeringar vi har gjort.

Att sitta ute i trädgården i den gassande solen och sedan komma in och njuta av 18-20-graders inomhustemperatur är oslagbart.
Är det en sån där värmepump på utsidan av huset? Vad kostar den att ha igång? Jag bor i lägenhet med portabel AC, och vågar knappt köra skiten med tanke på förbrukningen, 3.500 Watt. Har inte fått nys om elräkningen sen den installerades, men lite nojjig är man, även fast det bör vara förbaskat värt det
__________________
Senast redigerad av avc 2020-08-15 kl. 19:46.
Citera
2020-08-15, 19:43
  #1166
Medlem
Tror jag får investera i en AC nästa år. Sjukt tröttsamt med denna värme om man bor i ett sekelskiftshus. Mestadels är det dock fukten som stör mig. Allt känns äckligt klibbigt.
Citera
2020-08-20, 01:45
  #1167
Medlem
Börjar bli dags att installera riktiga fast AC:n på lägenhetsfasaderna nu som i sydeuropa. De här jävla husen är byggda för att klara kyla, inte värme.
Citera
2020-08-20, 03:07
  #1168
Medlem
Har fast ac i huset så ligger alltid på 17-20 grader inomhus.. Stänger av den runt 19:00 eller när yttertempen är densamma som inomhus. Då öppnar jag fönstret istället

Just nu är det så förbannat kallt i sovrummet att jag sitter i telefon och läser om det
Citera
2020-08-20, 15:05
  #1169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Börjar bli dags att installera riktiga fast AC:n på lägenhetsfasaderna nu som i sydeuropa. De här jävla husen är byggda för att klara kyla, inte värme.

Eller hur. Hur länge ska folk behöva lida innan man inser detta? Här i Stockholm har vi inga vintrar längre men sommarvärmen hänger kvar mycket längre numera. Det regnar även mycket mindre.
Nåväl, sista veckan med den höga värmen (och luftfuktigheten) får man hoppas.
Citera
2020-08-20, 17:43
  #1170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Har fast ac i huset så ligger alltid på 17-20 grader inomhus.. Stänger av den runt 19:00 eller när yttertempen är densamma som inomhus. Då öppnar jag fönstret istället

Just nu är det så förbannat kallt i sovrummet att jag sitter i telefon och läser om det

Käften ditt svin
Citera
2020-08-20, 18:18
  #1171
Medlem
bombaccis avatar
Tycker det är värst på nätterna när det är så jäkla kvavt. Har fläkt på och försöker dricka. Efter träningen när jag joggat 25-30 min på löpbandet aå dricker jag ibland energidricka eller juice för vanligt vatten funkar inte att återställa mig.
Citera
2021-07-06, 16:24
  #1172
Medlem
explorerss avatar
Vi har AC i bostaden, känns skönt, men svenska bostäder har svårt att hitta rätt i olika temperaturer och många har öppna fönster i värmen.
Citera
2023-04-21, 00:56
  #1173
Medlem
Var det inte köphysteri på fläktar förra sommaren, kan bli en varm sommar i år.

https://metromode.se/noje/vaderprogn...armt-som-2018/
Citat:
Enligt meterologen Madeleine Westin kan
sommaren 2023 bli lika varm som 2018.
Citera
2023-04-21, 01:48
  #1174
Medlem
GulfLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveavegen
Var det inte köphysteri på fläktar förra sommaren, kan bli en varm sommar i år.

https://metromode.se/noje/vaderprogn...armt-som-2018/

Och sen när har en meterolog haft ett enda rätt, än mindre två månader i förväg?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback