2018-07-17, 15:55
Medlem
Grisbrottarens avatar
En våt tröja på kan vara en god idé, men det blir lite kladdigt om man ligger i soffan eller på sängen. Den mest ansträngande aktivitet jag tar mig före idag är just att liggande se på när andra cyklar runt Frankrike.

Men en blött liten handduk eller tvättlapp fungerar bara att lägga omväxlande på magen och bringan. Jag fuktar också armarna regelbundet med den, dvs. så snart de torkat.

Det känns lite för ansträngande och omständligt för stunden att duscha.
Det här fungerar enligt samma princip fastän kontinuerligt.
Citera
2018-07-17, 16:04
Medlem
Sunimods avatar
Hur har ni gjort tidigare?
Denna sommar är inget värmerekord och vi har uppenbarligen "stått ut" tidigare.

Bada, duscha, var i skuggan, gör inga ansträngde arbeten mitt på dagen osv

Låter som jävla gnälla när alla klagar på hur varmt det är.

Snart är det vinter igen och då gnäller alla över hur kallt det är.

Hur jävla svårt kan det vara?

Njut för helvete, sommaren är kort.
Citera
2018-07-17, 16:08
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Hur har ni gjort tidigare?
Denna sommar är inget värmerekord och vi har uppenbarligen "stått ut" tidigare.

Bada, duscha, var i skuggan, gör inga ansträngde arbeten mitt på dagen osv

Låter som jävla gnälla när alla klagar på hur varmt det är.

Snart är det vinter igen och då gnäller alla över hur kallt det är.

Hur jävla svårt kan det vara?

Njut för helvete, sommaren är kort.

Har vatt högsommarvärme och torka sen Maj så särskilt kort var den tydligen inte
Citera
2018-07-17, 16:14
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Denna sommar är inget värmerekord …
Igår var det den varmaste dagen på 71 år i Uppsala, som hade 34,4 grader.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/varmaste-dagen-i-uppsala-p%C3%A5-%C3%B6ver-70-%C3%A5r-1.7210243

Men det behöver inte slås rekord eller vara en rekordsommar för att det ska vara påfrestande för vissa som tål värme illa.
Citat:
Ursprungligen postat av SMHI
Klass 1-varning: Maximal dygnstemperatur på 30–32 grader under tre till fyra dagar i följd. Innebär en ökad påfrestning på kroppen vilket kan ge problem för framförallt riskgrupper.

Klass 2-varning: Extremt höga temperaturer. Maxtemperaturer på över 30 grader fem dagar i följd, alternativt maximal dygnstemperatur på 33 grader eller mer, tre dagar i följd. Innebär en ökad påfrestning på kroppen vilket kan ge problem för framförallt riskgrupper. Klass 2 är den allvarligaste varningsklassen för höga temperaturer.
Citera
2018-07-17, 16:19
Medlem
jay.simpsons avatar
På tal om vattenbrist det är speciellt viktigt att få i sig vattnet nu. Köp vattenersättning som ger det som behövs. Jag mår bra av det.

Rätt ironiskt när jag var på gran canaria i några veckor i vintras var det som en normal svensk sommar och kallaste vintern gran canaria upplevt på länge. Nu är det varmare här i Sverige vilken värld. Själv mår jag inte dåligt av värmen klä ner sig, duscha kallt, drick vatten, fläkt, fyllt kylen med läsk och loka Enda jobbiga är väl att jag inte kan träna som normalt. Tycker synd om en grannes hund pälsen blir så varm på labradoren.
Citera
2018-07-17, 16:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ingen som har något att säga om det där med flera fläktar? Har ni flera fläktar på hemma? Tycker ni det känns behagligare med flera fläktar i olika rum, eller tror ni att det är som artikeln säger, att det blir varmare i bostaden om man har flera igång?

Det är ändå en fördel att inte behöva släpa med sig fläkten, som för min del är mellan vardagsrum och sovrum. Den lilla värme som fläkten tillför genom energiförluster, kan du bortse från.
Citera
2018-07-17, 16:55
Medlem
Qusimotos avatar
Hade graderna sjunkit till 10+ på kvällen/natten så hade jag vart nöjd men den vägrar att sjunka under 17 grader

Dra en runk är omöjligt, man blir för svettig och tappar suget efter 10sek
Citera
2018-07-17, 16:55
Medlem
Täck sovrumsfönstret med ett vitt lakan och sedan ett svart lakan innerst så blir det svalt.
Citera
2018-07-17, 16:59
Medlem
Smaka-migs avatar
Ät inte stark mat... Fy fan!
Citera
2018-07-17, 17:23
Medlem
Inte värre än att vara på mallis i 2 veckor, bara skönt

Var i skugga, drick kallt vatten
Citera
2018-07-17, 17:39
Medlem
enfindams avatar
Om man snabbt behöver bli nedkyld kan man ta en kall och våt t-shirt och sätta på sig. Du blir garanterat piggare efter ett tag.
Citera
2018-07-17, 17:45
Medlem
OkyDokys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Om man snabbt behöver bli nedkyld kan man ta en kall och våt t-shirt och sätta på sig. Du blir garanterat piggare efter ett tag.
Har faktiskt prövat detta idag,efter tips i tråden.. Funkar förvånansvärt bra. Rekommenderas! !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in