Citat:
Fortsätter du kolla kommer du nog märka att parkscenen i pilotavsnittet tillhör ovanligheterna då Tony själv enkelt hade kunnat åka dit för det, annars försöker han och de andra topparna alltid vara diskreta och liknande våldsamma händelser på offentliga platser får de lägst rankade i gänget ta hand om, om så skulle krävas.Jag ser om serien för tredje gången nu, men en sak jag inte riktigt begriper är hur ofta Tony och gänget offentligt kan bruka våld utan att någonting händer. Jag såg första avsnittet i förrgår, som innefattar scenen när Tony och Christopher på en folkfylld plats (utanför ett sjukhus väl?) jagar någon som är skyldig dem pengar, får fatt i honom, misshandlar honom, skriker på honom, mitt på blanka dagen. Det var ett tag sedan jag såg alla säsonger nu, förutom de två avsnitt jag sett hittills, men sådana scener finns det väl en del av? Ringer inte folk polisen, någonsin, när Tony eller någon annan i gänget begår uppseendeväckande illdåd mitt på blanka dagen? Är de inte lite vårdslösa med att kunna göra en sådan sak offentligt, ja menar de borde väl försöka minska tillfällena då de kan åka fast? Jag tycker det förtar på verklighetsförankringen lite, men jag har förstås ingen inblick i den världen, varför det kanske är fullt verklighetsförankrat med sådant beteende. Om nu Sopranosfamiljen är såpass kända i New Jersey (i första avsnittet känner ju doktor Melfis dejt igen Tony på en restaurang som just en känd brottsling), så borde det ju över tid alstras en jättemängd med vittnen som polisen kan begagna sig av och en åklagare införliva i ett åtal.
Tycker scenen var en liten miss då man inte får känslan att Tony personligen behöver slå killen, även om han pratat skit om Tony, dock så blir det bättring i resterande avsnitt.