Citat:
Pragmatisk är man om man prioriterar saklighet samt praktiska, verkliga resultat.
och det gör jag i denna fråga, inte du. Du prioritera nån luddig vision som aldrig existerat samt ofött liv baserat på nått mumbojumbo kring värdet i DNA.
Att tvingas föda barn man inte vill ha, tvingas ta hand om det, fast man inte vill eller ge bort det .....Tvingas leva utan genuin kärlek och den omsorg samt "connection" som all vetenskap bevisat att små kottar samt människan generellt måste ha för att bli funktionella varelser med förmågan må bra
generar mänskligt lidande i vissa fall livslångt. Mänskligt trauma/ lidande av denna sort leder till ohälsa ....fattar du?
och det gör jag i denna fråga, inte du. Du prioritera nån luddig vision som aldrig existerat samt ofött liv baserat på nått mumbojumbo kring värdet i DNA.
Att tvingas föda barn man inte vill ha, tvingas ta hand om det, fast man inte vill eller ge bort det .....Tvingas leva utan genuin kärlek och den omsorg samt "connection" som all vetenskap bevisat att små kottar samt människan generellt måste ha för att bli funktionella varelser med förmågan må bra
generar mänskligt lidande i vissa fall livslångt. Mänskligt trauma/ lidande av denna sort leder till ohälsa ....fattar du?
Pragmatism förutsätter en inte obetydlig kompromissvillighet. Dvs så som jag gör när jag accepterar vissa avsteg från min huvudprincip. Du har däremot ett dogmatiskt förhållningssätt som ligger tämligen långt från det pragmatiska.
Citat:
Tror du seriöst att paret Myrdal var eller skulle vara ens i närheten på din sida i denna sak om de levat idag?
Deras politik var socialdemokratisk ända in i märgen. Den byggde på satsningar, välfärdsamhälle, fördelningpolitik och inte ett skit på ditt STRAFF, TVÅNG och " ta konsekvensen" samhälle
Herregud.
Deras politik var socialdemokratisk ända in i märgen. Den byggde på satsningar, välfärdsamhälle, fördelningpolitik och inte ett skit på ditt STRAFF, TVÅNG och " ta konsekvensen" samhälle
Herregud.
Nåja, Du skall nog inte idealisera dem för mycket. Men i huvudsak skulle vi sannolikt vara på olika sidor - det är emellertid inte poängen. Poängen är frågan om risken för att det svenska folket långsiktigt dör ut, vilken Myrdals analyserade och sökte åtgärder emot.
Citat:
Vet du jag är alla gånger heller söt och sansad än
dum och extremhöger gällande familjepolitik.
dum och extremhöger gällande familjepolitik.
Det får Du självklart vara.