Citat:
Om du nu menar 1930talet, så var det en tid djupt infekterad av folkstam och skallmätning och lite av den andan fanns ju kvar på Tage Erlanders tid då han uttalade sig om den rasrena svenska folkstammen.Om moderns liv eller hälsa äventyras, då skall det födda livet prioriteras framför det ofödda. Men om det är en normal, frisk graviditet så skall inte ett friskt foster aborteras. Liv och hälsa går före - men inte bekvämlighet eller studier utomlands.
Du har en dogmatisk syn som inte alls liknar något pragmatiskt.
https://www.youtube.com/watch?v=wgpytjlW5wU
Denna fråga har oroat sedan 1030-talet då Myrdals skrev Kris i befolkningsfrågan (1934). Idag är denna fråga närmast akut - svenska folket kan vara i minoritet inom en generation genom låg nativitet, hög utflyttning och annan inflyttning.
Moderna preventivmedel, exempelvis p-stav - har inte funnits på marknaden så länge att några stora samhällseffekter ännu kan skönjas i detalj, men det finns skäl att tro att detta kommer att bli en mycket effektiv metod - rätt använt.
Jag tror inte att Du alls förstår vad jag menar. Det oroar mig en smula.
Jag tror vi båda önskar det.
Du har en dogmatisk syn som inte alls liknar något pragmatiskt.
https://www.youtube.com/watch?v=wgpytjlW5wU
Denna fråga har oroat sedan 1030-talet då Myrdals skrev Kris i befolkningsfrågan (1934). Idag är denna fråga närmast akut - svenska folket kan vara i minoritet inom en generation genom låg nativitet, hög utflyttning och annan inflyttning.
Moderna preventivmedel, exempelvis p-stav - har inte funnits på marknaden så länge att några stora samhällseffekter ännu kan skönjas i detalj, men det finns skäl att tro att detta kommer att bli en mycket effektiv metod - rätt använt.
Jag tror inte att Du alls förstår vad jag menar. Det oroar mig en smula.
Jag tror vi båda önskar det.

Svenskhetens bevarande är bara viktigt för såna som du och sverigedrmokrater och alla längre ut åt tokhögern.
Mitt arv bryr jag mig om, men svenskheten?
Tillägg.
Hormonella p-piller kommer ut i våra vatten och förstör det marina livet.
Spiral kanske är bättre men bäst för miljön är nog det gamla knullgummit.
Vi behöver nog lägga ansvaret för befruktningen hos mannen.