Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan vi ha en diskussion kring detta, tycker mig träffat väldigt många som gillar djur, framförallt hundar/katter/hästar, skiljer sig det något mellan olika djuren?

Hästar tar väl mest tid och är mer tidskrävande, kostsamt osv.

Katter har man ju hört om crazy cat ladies, och tjejer som har diverse psykiska problem har katter

Finns det nån nämnare för hundtjejer?
Inte så mycket erfarenhet av hästtjejer, men de brukar ju tendera att bo så pass till att de har nära till stallet, dvs ofta på landet eller någon ytterförort. Vissa fall pendlar de ut dit ofta. Det går åt mycket tid.

Tjejer med katter kan vara helt normala, men det blir också mycket tid som krävs, de ska ha mat osv, så om de inte har en tillgänglig kattvakt så brukar de inte kunna vara ute så länge, eller så blir det mycket hemma hos dem. Detta har jag mer erfarenhet av själv. Men är inte lika tidskrävande som hund dock. Mycket katthår i deras hem, påverkar vilka kläder de kan ha på sig.

Hundtjejer (även kattjejer till viss del) om man ska generalisera, är ofta personer som har skaffat husdjuret som ett substitut för en pojkvän. Hundtjejer, då pratar vi om de med större familjehundar, ofta WT ute på landet eller i förorten, tvingas ut och rasta dem ofta vilket skapar en förkärlek till typ mjukisbyxor och träningskläder, något ofta spiller över till deras ordinarie klädsel, och en allmän hunddoft och hundhår är vanligt förekommande i deras hushåll och vardag.

Jag brukar undvika framförallt hundägare, då jag anser att hundägandet, som sagt, är ett substitut för sällskapet av en utebliven pojkvän. Lite som att de halvt gett upp. Mer så än kattägare, då hundar har en större emotionell kapacitet, både i givande och tagande. En hund tar i regel mer plats och fokus i folks liv än katter, ofta proportionerligt mot storleken av djuret.

Således som potentiell uppvaktare så tävlar man lite mot djuret om deras fokus, uppmärksamhet och kärlek. De kan också lättare använda djuret som ursäkt om de vill undvika eller dissa.

På det stora hela en nackdel, men en liten fördel är ju att, iaf jag personligen gillar både hundar och katter, och det kan vara ett trevligt extra sällskap och en fokuspunkt i tidiga interaktioner som hjälper undvika ev stela situationer. Men den lilla fördelen är försumbar.
Citera
2018-06-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Inte så mycket erfarenhet av hästtjejer, men de brukar ju tendera att bo så pass till att de har nära till stallet, dvs ofta på landet eller någon ytterförort. Vissa fall pendlar de ut dit ofta. Det går åt mycket tid.

Tjejer med katter kan vara helt normala, men det blir också mycket tid som krävs, de ska ha mat osv, så om de inte har en tillgänglig kattvakt så brukar de inte kunna vara ute så länge, eller så blir det mycket hemma hos dem. Detta har jag mer erfarenhet av själv. Men är inte lika tidskrävande som hund dock. Mycket katthår i deras hem, påverkar vilka kläder de kan ha på sig.

Hundtjejer (även kattjejer till viss del) om man ska generalisera, är ofta personer som har skaffat husdjuret som ett substitut för en pojkvän. Hundtjejer, då pratar vi om de med större familjehundar, ofta WT ute på landet eller i förorten, tvingas ut och rasta dem ofta vilket skapar en förkärlek till typ mjukisbyxor och träningskläder, något ofta spiller över till deras ordinarie klädsel, och en allmän hunddoft och hundhår är vanligt förekommande i deras hushåll och vardag.

Jag brukar undvika framförallt hundägare, då jag anser att hundägandet, som sagt, är ett substitut för sällskapet av en utebliven pojkvän. Lite som att de halvt gett upp. Mer så än kattägare, då hundar har en större emotionell kapacitet, både i givande och tagande. En hund tar i regel mer plats och fokus i folks liv än katter, ofta proportionerligt mot storleken av djuret.

Således som potentiell uppvaktare så tävlar man lite mot djuret om deras fokus, uppmärksamhet och kärlek. De kan också lättare använda djuret som ursäkt om de vill undvika eller dissa.

På det stora hela en nackdel, men en liten fördel är ju att, iaf jag personligen gillar både hundar och katter, och det kan vara ett trevligt extra sällskap och en fokuspunkt i tidiga interaktioner som hjälper undvika ev stela situationer. Men den lilla fördelen är försumbar.
Struntprat. Det är inte wt, att ha hund. Amerikanska presidenter har ofta haft hundar i vita huset. Finns mängder med män också som lever med katt eller hund utan att ha dem som prydnadssaker i hemmet.

Klart att det finns olika speciella grupper med märkliga beteenden. Men majoriteten av alla djurägare är normala och inte fanatiker. Personligen planerar jag att bli the crazy cat lady och bo i ett litet hus fullt av katter. Du skulle tycka det var lättare med en kvinna som enbart ägde en chihuahua.
Citera
2018-06-26, 11:02
Medlem
Citat:

Nu är jag kille så vet inte varför jag svarar. Bor ensam i hus med två katter, tar väl fem minuter om dagen i skötsel. Visst kanske mer någon gång men ibland men ja vissa dagar gör man ju inget heller. Visst ska man iväg en vecka behöver man ju lite hjälp men räcker ju med varannan dag.

Jag har också problem med tinder, eller också och också. Har svårt att få till något ordentligt. Tror katterna är mitt absolut minsta problem
Citera
2018-06-26, 12:56
Medlem
Jag tycker mig märka att fula kvinnor gillar katter mer medan attraktivare kvinnor gillar hundar och gärna mindre sötare sådana.

Men hey, ta inte mitt ord för det utan se till att börja notera själv när ni sveper på appen och texter där kvinnor skriver om de älskar katter eller hundar. Blogg- och Instagramtyper och sådana där tjejer tycks ha en preferens för att gulla med hundar istället.

När det gäller hästtjejer så är det inget jag rekommenderar. Dejtade en sådan ett tag (som förvisso hade en bra röv som jag antar fick träning av ridningen?). Men vi kunde ju träffas under helger för att ligga, men hon skulle ändå likförbannat upp och dra typ kl 06 för att dra iväg till sina hästar istället för att bara ligga kvar i sängen för ett morgonknull också, som en normal hoe.

Hon brukade tydligen tala om för andra i stallet om vi knullat och sånt också, inga hämningar.
Så tänk dig själv, eftersom det bara är tjejer och homokillar som hänger i stallen så blir det ju som "girls night" varenda dag där. Den som får högst status idag blir den brud som kan dra stories om hur hon blivit påsatt av den och den badboyen kvällen innan och där, på någon bondgård 4 mil utanför stan så vågas det prata riktigt vulgärt om män, kukar, sex och annat på ett sätt man sällan ser annars.

Många hästtjejer är senare med killar, sex och sånt än andra kvinnor generellt så de löper en större risk för att utveckla konstigare fetischer men finner sen gemenskap i sin lilla tjejgrupp av lite halvt sexuellt avvikande där i stallet.

Så det gör nog också att de löper risk att bli mer promiskuösa. Titta på den där Puma Swede som blev porrstjärna och som tydligen var en hästtjej som kände sig helt utsvulten på kontakt med män därför att hon hängde i stallet hela tiden. När hon sedan lämnade den världen och grindarna öppnades till kuk, så blev hon som en brunstig tjur med en vagina.
Senast redigerad av BrunoC 2018-06-26 kl. 13:06.
Citera
2018-06-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Ser inte heller något (från mobilen). :/

https://ibb.co/fBwVKo

den då?
Störigt.
På min Samsung kan jag iaf zooma in alla bilder i webläsaren, och det bör funka för er också. För upplösningen på bilden är iaf tillräckligt stor.
Fan, vad man beter sig fjantigt, men som sagt. Det där var en tjej jag bara drev med i princip och sen när jag bytte bild, ja ni ser ju själva.
Citera
2018-06-26, 15:45
Medlem
Hur gör ni när ni "lämnar" Tinder med en match? Dvs när ni tex byter nummer och slutar chatta på Tinder. Behåller ni matchningen, eller tar ni bort den?

Behålla matchningen - Fördelar:
- Du kan hålla koll på om din matchning är inne på Tinder. (Dvs när avståndet uppdateras när de går in på appen, när man själv utgår från samma geo position. Samt att de dyker upp i "Feed"-sidan om de uppdaterar sina bilder)
- Du kan titta på deras bilder / ev profiltext för referens

Behålla matchningen - Nackdelar:
- Din matchning kan hålla koll på dig, i teorin, om du är inne på Tinder (dvs omvända från fördel)
- Att tex avståndet inte uppdateras är inte en garanti för att de inte är inne på Tinder. (de kan göra det alltid från deras senaste/samma position, typ hemma)

Tar man bort matchningen eliminerar man ju detta potentiella bevakandet, på gott och ont. När man är ute efter något seriöst, som jag upplever många här är, så vill man ju åtminstone ha intrycket av att, ju längre man träffat någon (vi pratar typ 2-3+ dejter här), ju mer trogen och exklusiva förväntar man sig och hoppas att de ska de vara. Då vill man inte

Helst ska man ju kunna vara öppna med varandra och vad man känner, samt kunna lita på personen. Men eftersom vi inte alltid vet direkt, och för att vi människor är sårbara varelser, så måste detta trevande "spelet" tyvärr spelas.

Hur ser ni på detta? Är det bara trams att fundera på, eller hur brukar ni göra?
Citera
2018-06-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Hade det varit en medelmåttig kille så hade du med största sannolikhet kastat honom om han spelade svår. I och med att han är "jävligt snygg" så är du villig att låta han föra spelet och ha det på sina villkor. Känner du inte likadant? Så upplever jag det. Men jag känner inte dig och vet inte hur du är, men jag drar denna slutsats.

Ja, det har du rätt i. Tinder är ytligt. Det man har att gå på är liksom utseende och några få rader text. I verkligheten kan känslor växa fram så man börjar tycka om personens utseende på grund av hans personlighet, men så funkar det inte på tinder. Jag tänker inte skämmas för att jag är mer intresserad av snygga killar än fula. Rätt säker på att det är samma åt andra hållet. Däremot är det rätt intressant när jag jämfört med tjejkompisar med tinder hur jag kan tycka att en kille är hur söt som helst medan min kompis tycker han ser ut som skit, (jag tycker de hon gillar ser ut som gamla gubbar). Osv. Och sen räcker det inte med att vara snygg. Är man tråkig och utan personlighet märks det rätt fort och då slutar jag tycka om hans utseende. Men det är självklart att han jagar mindre om han inte behöver.

Killen i fråga tinade upp lite efter ett tag och var rätt intressant. han har dock inte svarat på rätt länge nu, så är nog inte meant to be

Citat:
Ursprungligen postat av Mademoiiselle
En match började också skriva till mig, han är helt klart en sådan som får många brudar. En sådan kille man vänder sig om efter på stan. Grejen är att han kompenserade det med en sjukt grå och intetsägande personlighet. Närmare 30 dessutom i ålder. Då tänker jag att man borde kommit underfund med att man kan vara snygg, men att jobba med sin personlighet, utveckla och utmana sig själv är det som verkligen spelar roll?
Efter 2-3 dagars smått konverserande, önskade jag honom lycka till och sa hejdå. Varför kämpa för någon med en sådan personlighet, oavsett hur snygg eller kul han verkar när sanningen är en annan?
Särbehandlar inte mina matchningar, oavsett hur snygga de än är, jag brukar matcha med nästan alla jag swipear höger på ändå. Samma förutsättningar för alla.

Ja, ett utseende ger säkert många matchningar men det måste ju finnas något mer för att vara intressant att träffa.
Citera
2018-06-26, 20:49
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opaler
Ja, det har du rätt i. Tinder är ytligt. Det man har att gå på är liksom utseende och några få rader text. I verkligheten kan känslor växa fram så man börjar tycka om personens utseende på grund av hans personlighet, men så funkar det inte på tinder. Jag tänker inte skämmas för att jag är mer intresserad av snygga killar än fula. Rätt säker på att det är samma åt andra hållet. Däremot är det rätt intressant när jag jämfört med tjejkompisar med tinder hur jag kan tycka att en kille är hur söt som helst medan min kompis tycker han ser ut som skit, (jag tycker de hon gillar ser ut som gamla gubbar). Osv. Och sen räcker det inte med att vara snygg. Är man tråkig och utan personlighet märks det rätt fort och då slutar jag tycka om hans utseende. Men det är självklart att han jagar mindre om han inte behöver.

Killen i fråga tinade upp lite efter ett tag och var rätt intressant. han har dock inte svarat på rätt länge nu, så är nog inte meant to be

Ja, ett utseende ger säkert många matchningar men det måste ju finnas något mer för att vara intressant att träffa.

Ja. Det är ju det jag säger..
Citera
2018-06-26, 22:46
Medlem
Citat:
Hur gör ni när ni "lämnar" Tinder med en match? Dvs när ni tex byter nummer och slutar chatta på Tinder. Behåller ni matchningen, eller tar ni bort den?

Hur ser ni på detta? Är det bara trams att fundera på, eller hur brukar ni göra?

För din egna mentala hälsas skull så tror jag du gör bättre i att skita i att bry dig och bespara dig energin av att logga in på Tinder och radera profilerna. Låt det vara upp till tjejen att göra det och gå vidare med ditt liv istället.

Skulle det sen vara så att du upptäcker att tjejen verkar ha potential till att kunna bli någonting mer än en vanlig tinderhoe, så kan du ju sen kika och se ifall hon har uppdaterat bilder där sen ni träffades och då har du en varningsflagga du inte hade hittat annars. Vad sen hon tycker om ifall du skulle uppdatera dina bilder tror jag inte man behöver oroa sig för särskilt då tjejer brukar vara mer förlåtande till players. Majoriteten verkar rätt dumma också och jag tror inte de liksom inser vad det egentligen säger.
Senast redigerad av BrunoC 2018-06-26 kl. 22:51.
Citera
2018-06-26, 22:56
Medlem
dunias avatar
Citat:

Kaniner då?
Citera
2018-06-26, 22:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Kaniner då?

En tjej med kanin är en genomgod människa. Det finns inte så jävla mycket klös. Det är lojala tjejer som ofta förtjänar allt det bästa i relationsväg. Men då måste man våga, något som kanintjejer inte riktigt gör. Den där impulsiva sidan som varje människa egentligen har, ligger och vilar lite latent i kroppen.
Senast redigerad av anteri17 2018-06-26 kl. 23:13.
Citera
2018-06-26, 23:44
Medlem
R.Bloodworths avatar
Kanske bara är jag, men har ni inte gått lite för djupt när ni börjar spekulera hur Tindertjejer, eller tjejer öht är, baserat på vilka husdjur de äger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in