Citat:
Inte så mycket erfarenhet av hästtjejer, men de brukar ju tendera att bo så pass till att de har nära till stallet, dvs ofta på landet eller någon ytterförort. Vissa fall pendlar de ut dit ofta. Det går åt mycket tid.Kan vi ha en diskussion kring detta, tycker mig träffat väldigt många som gillar djur, framförallt hundar/katter/hästar, skiljer sig det något mellan olika djuren?
Hästar tar väl mest tid och är mer tidskrävande, kostsamt osv.
Katter har man ju hört om crazy cat ladies, och tjejer som har diverse psykiska problem har katter
Finns det nån nämnare för hundtjejer?
Hästar tar väl mest tid och är mer tidskrävande, kostsamt osv.
Katter har man ju hört om crazy cat ladies, och tjejer som har diverse psykiska problem har katter
Finns det nån nämnare för hundtjejer?
Tjejer med katter kan vara helt normala, men det blir också mycket tid som krävs, de ska ha mat osv, så om de inte har en tillgänglig kattvakt så brukar de inte kunna vara ute så länge, eller så blir det mycket hemma hos dem. Detta har jag mer erfarenhet av själv. Men är inte lika tidskrävande som hund dock. Mycket katthår i deras hem, påverkar vilka kläder de kan ha på sig.
Hundtjejer (även kattjejer till viss del) om man ska generalisera, är ofta personer som har skaffat husdjuret som ett substitut för en pojkvän. Hundtjejer, då pratar vi om de med större familjehundar, ofta WT ute på landet eller i förorten, tvingas ut och rasta dem ofta vilket skapar en förkärlek till typ mjukisbyxor och träningskläder, något ofta spiller över till deras ordinarie klädsel, och en allmän hunddoft och hundhår är vanligt förekommande i deras hushåll och vardag.
Jag brukar undvika framförallt hundägare, då jag anser att hundägandet, som sagt, är ett substitut för sällskapet av en utebliven pojkvän. Lite som att de halvt gett upp. Mer så än kattägare, då hundar har en större emotionell kapacitet, både i givande och tagande. En hund tar i regel mer plats och fokus i folks liv än katter, ofta proportionerligt mot storleken av djuret.
Således som potentiell uppvaktare så tävlar man lite mot djuret om deras fokus, uppmärksamhet och kärlek. De kan också lättare använda djuret som ursäkt om de vill undvika eller dissa.
På det stora hela en nackdel, men en liten fördel är ju att, iaf jag personligen gillar både hundar och katter, och det kan vara ett trevligt extra sällskap och en fokuspunkt i tidiga interaktioner som hjälper undvika ev stela situationer. Men den lilla fördelen är försumbar.
Du skulle tycka det var lättare med en kvinna som enbart ägde en chihuahua.