Citat:
Ursprungligen postat av
Denom
Ingenstans har jag påstått något sånt. Kvinnorna gifte sig med deras fäder och födde sedan nefilim, var snäll och läs på innan du börjar gissa hejvilt igen.
Maria påstås ha blivit tvångsbefruktad av någon andlig varelse även hon men hon var dessutom ogift och det är därför av flera skäl hon är att betraktas som en sköka då hon var av judisk börd.
Så nej vad skökan och hennes nefilimavkomma vill bli avgudade som gör de aldrig i någon Guds namn. Avgudadyrkan är aldrig det.
Men nu är det Herren vi talar om, som kan göra med oss vad han vill.
Förhållandet mellan Gud och hans folk Israel liknar den mellan man och hustru.
Ef 5
31Därför skall en man lämna sin far och sin mor och hålla sig till sin hustru, och de två skall bli ett. 32
Detta rymmer en stor hemlighet, här låter jag det syfta på Kristus och kyrkan. 33Men dessutom skall var och en av er älska sin hustru som sig själv, och hustrun skall visa respekt för sin man.
I GT står nåt liknande.
Jer 3:1
Om en man skiljer sig från sin hustru
och hon lämnar honom
och gifter sig med en annan,
kan han sedan gå tillbaka till henne?
Blir då inte landet vanhelgat?
Och du som har horat med många män,
skulle du få komma tillbaka till mig?
säger Herren.
I flera kapitel liknas förhållandet mellan Gud och Israel vid ett förhållande mellan en man och en kvinna. Så hur kan Maria vara ogift? Många av Guds rikes hemligheter har du aldrig hört talas om.
Du visar bara att du är okunnig och tolkar Guds ord till ditt eget fördärv. För att du anklagar Gud, precis som satan. Kan Gud göra orätt? Nej!