Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-11, 21:52
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Tinder är verkligen dejtingvärldens svar på McDonalds och jag diagnostiserar dig härmed med mental fetma.

Nä men du är ju långtifrån ensam att känna så här i tråden. Allt ska ju gå så himla fort och vara lättillgängligt idag. Det ligger i tiden helt enkelt.

Det lustiga är att många, liksom jag, verkar sakna naturliga kontaktpunkter i vardagen för att träffa kvinnor. Fine, är väl en jäkla ursäkt men alltid tyckt det är sjukt stelt att glida fram till främlingar och mingla och ragga, oavsett situation. Det är ju dock en betydlig skillnad när man blir direkt introducerad för någon eller får någon slags respons i form av typ ögonknullning, men hur fan ofta får man det utanför krogen?

Hursomhelst, Tinder fyller ju definitivt ett syfte. Har ju aldrig legat och dejtat så mycket, men är som sagt skräpmat som stillar hungern enbart för stunden. Det är ju verkligen så. Alternativet hade varit fortsätta gå ut och få skrumplever på köpet. Så länge man går in med rätt inställning och ser det för vad det är så är det faktiskt rätt fiffigt med Tinder men JÄKLAR vad man får jobba med sig själv mentalt iom alla motgångar.

Stora fördelen är dock att pga all den "omotiverade" pisk man får ta rakt upp i röven som kille, så triggar det en att utveckla en själv till det bättre, oavsett om det gäller kvicka lines eller fysisk kondition. Jag är definitivt mer attraktiv nu än när jag började Tindra för ett par år sedan. Sedan är det ju himla synd att inga av de tjejer jag faktiskt är intresserad av verkar inse hur fantastisk jag nu är.

Fast där är många som tycker att du är fantastisk för när jag skrivit ditt namn vällde det ut kärlek här i tråden. Totala pussgurkerier asså.

#wegotyourflashback
Citera
2018-06-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TG4Y
Ta bara bort skiten. Du verkar inte alls må bra av det och du är uppenbarligen klok nog att inse det själv, så bort med den.

Det värsta är att det är en extremt enkel plattform att träffa det andra könet på, man behöver inte anstränga sig vilket gör att det blir så vidrigt simpelt.

Innerst inne vill man träffa någon att connecta med och känna ömsesidig kärlek ihop med. För att det ska kunna gå så måste man våga investera känslor i personen, vilket man inte vågar göra för att man är rädd att bli lämnad i sticket och bli sårad. Därför bollar man runt med 2-3 andra personer vilket i sin tur gör att man omöjligt kan investera i den personen man egentligen vill lära känna. Så jävla paradoxalt. Den onda och eviga spiralen fortsätter i all oändlighet.
Grundtrygghet är nyckeln.

Det är roligt, för du påminner mig om mitt ex, och jag skrev det till henne innan vi sa upp bekantskapen för gott. Hon höll med.

Ironiskt nog träffades hon och jag över Flashback, och du hade inte trott mig om jag sa att en loser som jag kan träffa en så ”fin” tjej. Men i vilket fall, sluta upp med att vara en loser, ta tag i det som hindrar dig från att leva det liv du vill leva.
Citera
2018-06-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak
Grundtrygghet är nyckeln.

Det är roligt, för du påminner mig om mitt ex, och jag skrev det till henne innan vi sa upp bekantskapen för gott. Hon höll med.

Ironiskt nog träffades hon och jag över Flashback, och du hade inte trott mig om jag sa att en loser som jag kan träffa en så ”fin” tjej. Men i vilket fall, sluta upp med att vara en loser, ta tag i det som hindrar dig från att leva det liv du vill leva.

Lustigt. Två gånger på en dag som någon säger att jag påminner om någon annan, börjar tro att jag är ett hopplock av en massa människor helt plötsligt
Citera
2018-06-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annefian
Ja är ju ganska förnuftigt att göra det någon gång.
Jag har bara varit med 2ish personer i hela mitt 30 åriga liv och har testat mig efter båda
Lite kul och gulligt att du lägger till "ish" efter den lilla 2:an. Inte illa.

Men, får man fråga om du haft relativt gott om möjligheter och alternativ men avböjt, eller är du tjejen på landsbygden som knappt träffat killar?
Citera
2018-06-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Lite kul och gulligt att du lägger till "ish" efter den lilla 2:an. Inte illa.

Men, får man fråga om du haft relativt gott om möjligheter och alternativ men avböjt, eller är du tjejen på landsbygden som knappt träffat killar?

Okej där var en första också.
Jag är tjejen som träffade någon tidigt och så varade det länge.
Citera
2018-06-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annefian
Okej där var en första också.
Jag är tjejen som träffade någon tidigt och så varade det länge.
Vilken duktig tjej då? Duktigish.
Citera
2018-06-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TG4Y
Lustigt. Två gånger på en dag som någon säger att jag påminner om någon annan, börjar tro att jag är ett hopplock av en massa människor helt plötsligt
Jag övertänker saker och ting en aning. Drog associationer så som att ditt namn betyder ”tall girl for you”, (vad står ditt namn för by the way?) och att du reggade kontot ungefär samtidigt det tog slut mellan mitt ex och jag, och du skriver ungefär lika snustorrt som henne.

I princip alla mina tjejer skriver på samma sätt, strukturerat, sakligt, logiskt.
Tyvärr är du inte mitt ex, för då hade inte följande budskap nått fram, dö av aids din jävel.

Skämt åsido, hur går tinderandet för dig? Blev nyligen bannad från tinder.
Fått ragg från badoo och så, och skapat en nytt tinderkonto, fyfan vad sorgligt det känns.

Jag föredrar när någon går efter min karaktär och inte mitt utseende.

Fun fact: mitt ex svepte vänster på mig (långt innan hon började skriva till mig här på Flashback).. så till er bois, sköt er här på fb så får ni ligga med ruskigt snygga brudar.. kanske.
Citera
2018-06-11, 23:02
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Faktiskt, men lite väl självgod(ska jag säga).

Lagom självgodhet har absolut noll tjejer dött av. På tal om niveas usla analys av att jag skulle vara lismande. Jag är snarare väldigt anti mot inställsamhet, så även i verkliga livet.
Citera
2018-06-11, 23:07
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Eller inte. Snarare så är jag inte dejtingtorsk som formalhaut, inte kanintehållakukenistyr som Fabula, nivålös som kroppskakor, nazist som nirvana eller oklar som Malken.

Sagt med en glimt i ögat.
Ok lismare it is. Tecken på det är att slänga andra män under the bus men unga brudar* är spånhuvuden och faller för det.

* Ett exempel på detta är andre inlägget ovanför mitt
Senast redigerad av NiveaBodylotion 2018-06-11 kl. 23:11.
Citera
2018-06-11, 23:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Ok lismare it is. Tecken på det är att slänga andra män under the bus men unga brudar är spånhuvuden och faller för det.

Jag slänger inga män under bussen. Men min livsfilosofi är att vara en arrogant gentleman mot tjejer och hård och rak mot män.
Citera
2018-06-11, 23:13
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag slänger inga män under bussen. Men min livsfilosofi är att vara en arrogant gentleman mot tjejer och hård och rak mot män.
Sorry, bokstavstolkande lismare it is.
Citera
2018-06-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Sorry, bokstavstolkande lismare it is.
Är du allvarlig eller busar du lite nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto