Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Tycker mig få relativt omedelbara nya matchningar om jag radererar en-två döda konvos precis innan en peakperiod (typ som nu söndag kväll) och sedan swipar typ 20-30 gånger. Någon som upplever samma?

Har fan fortfarande svårt att komma upp i över 10-12 matchningar. Känns som det är en in, en ut. Bara jag?
Ja, det verkar som att man inte får nya matchningar om man inte underhåller de gamla.
Citera
2018-04-22, 21:34
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tänk jag då som aldrig får likes (rekordet är "3+" vid omstart av konto, oftast är det tomt med likes) men likväl tonvis med matchningar... Jag får fortfarande inte ihop hur det kan bli så.

Resetar du verkligen kontot rätt då? (finns guider online, man måste in på fb bl.a.) Får omkring 70 likes när jag startar om kontot, men då är det mesta bara bajs så brukar sluta på knappt tio matchningar.

Har haft en del fake-konton som verkar ha blivit shadowbannade eller nåt eftersom de är helt döda när man startar om dom.

EDIT: För att undvika missförstånd, när tinderkontot vart igång ett tag är det 95% av fallen det är tjejen som matchar sist. Är dock annorlunda i början när kontot startas upp. Min polare som ser jävligt bra ut får dock 5-6 likes varje dag där en av dom ser bra ut.

Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Ja, det verkar som att man inte får nya matchningar om man inte underhåller de gamla.

Ja, eller snarare när tjejen inte svarar. Verkar vara det i algoritment som drar ner ens Tinder-rating mest av allt. Radererar alltid inom 48h, men ska börja välja tidpunkt som jag raderar mer taktiskt för att se om min teori stämmer.
Senast redigerad av fabula 2018-04-22 kl. 21:37.
Citera
2018-04-22, 21:45
Medlem
anteri17s avatar
Har också märkt av att liketillströmningen och matchningarna minskar betänkligt när jag blir mindre aktiv. Att matchningarna minskar är förklarligt sett till min aktivitet, men att oswipade likes minskar måste vara algoritm-baserat.
Citera
2018-04-23, 09:07
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Fan va coolt ….lägg upp bilden eller annan skidbild här?

Nä tyvärr, vill inte ha några bilder på mig här
Citera
2018-04-23, 11:08
Medlem
Märkte en intressant sak med denna relativt nya featuren "Feed". Det dök nämligen upp aktivitet från en tjej som tidigare avmatchat mig (hon gjorde det dock efter att vi bytt nummer inför en första dejt, vilket var ovanligt beteende, men ändå bra, tänkte inte mer på det då), men nu såg jag att hon lagt upp en ny bild. Jag kunde också komma åt hennes profil via denna funktion. Ganska spännande, men också lite läskigt, helt klart en bugg.

Någon som sett liknande aktivitet i sin "Feed"?
Citera
2018-04-23, 13:57
Medlem
Intressant. Vad är det för nya funktioner som Tinder fått senaste månaderna?

Feed? Där man ser om någon uppladdat bilder.
Skicka ljudklipp?
Lägga upp videopresentation?
Citera
2018-04-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Intressant. Vad är det för nya funktioner som Tinder fått senaste månaderna?

Feed? Där man ser om någon uppladdat bilder.
Skicka ljudklipp?
Lägga upp videopresentation?

Om ljudklipp är sant är ju det golden, finns inget lättare sätt att få bra connection med brudarna, förutsatt att man inte är sjukt tråkig som person då
Citera
2018-04-23, 22:59
Medlem
NirvanAs avatar
Specialfeatures är väl bara tillgängligt om bägge parter har speciell telefon och operativsystem, typ senaste Iphone tyckte jag att jag läste? Och vem fan kör Iphone/apple...
Citera
2018-04-23, 23:04
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Specialfeatures är väl bara tillgängligt om bägge parter har speciell telefon och operativsystem, typ senaste Iphone tyckte jag att jag läste? Och vem fan kör Iphone/apple...

90% av alla tjejer som är på Tinder borde väl ändå köra iphone? Resterande 10% är väl utbytesstudenter som kör någon asiatisk sniklur alternativt nördbrudar.
Citera
2018-04-23, 23:20
Medlem
Citat:

När såg du senast en snygg tjej med en android?
Citera
2018-04-23, 23:33
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
90% av alla tjejer som är på Tinder borde väl ändå köra iphone? Resterande 10% är väl utbytesstudenter som kör någon asiatisk sniklur alternativt nördbrudar.

Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
När såg du senast en snygg tjej med en android?
Touché mina bröder, Touché....
Citera
2018-04-23, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Om ljudklipp är sant är ju det golden, finns inget lättare sätt att få bra connection med brudarna, förutsatt att man inte är sjukt tråkig som person då

Var det inte just du som visade upp en konversation med ljudklipp här? Okej, kanske var nån annan plattform. Har inte använt tinder riktigt sen januari så vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in