Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 22:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Haha, gillar hur ödmjuka vi blivit i den här tråden, från att "får knulla allt å alla" till "får ju till med 7,5or max"
Men ja absolut. Irl har jag varit med 8-9/10or dvs krogmiljö, privatfest, kryssningar, etc. Sen kanske inte knullat dom alla gånger, men åtminstone fått bekräftelsen på att irl "räcker man till", vs på nätet och tindern. Visst absolut matchar jag nångång ibland med 8or men det är inte alltför ofta.

Men har ju varit inne på det flera gånger i den här tråden. Om du vågar gå fram till brudar irl, så har du så sjukt mycket större chans/odds på att få det du faktiskt vill ha, framför att sitta och swipea och ge dessa instagram slynor sin tinderglory.
Ja men det enda stället man kan gå fram till är krog, klubb osv... jag ser många på diverse gym, men jag vet ju själv, jag hatar att bli störd i min träning.. och jag tycker det är rätt osexig miljö att ragga på folk, svettig, ansträngd och äcklig.
Citera
2018-07-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tycker minimum borde vara fixade naglar och fixade fransar, helst lite diskret filler i läpparna om man inte har naturligt stora. Och färgat läppstift, ingen naturlig färg, glans och sånt.

När jag själv tränar så hårt och har en kropp därefter blir man alltid besviken när man tar av plagg och det är pluffs här, och pluffs där (som inte syns när kläder är på), istället för en muskulös och fast gluteus maximus som sväljer en string med enkelhet, och en midja som är mindre än höften...gärna markerad vastus lateralis också¨, då vet man att dom tränar squats... men värst av allt är många tjejer har komplex, dåligt självförtroende eller är allmänt tråkiga så de tar inte ens för sig i sängen man måste lyfta dom hit och dit och trycka osv, istället för att vara lite självsäker och ta för sig av härligheten.
Det är som man ser ut normalt. - Fillers men jag lägger inte pengar på det när det finns annat jag värderar liksom lite mage men snart borta. Taggad själv på att komma iForm efter mina mål och det går ju så snabbt men jag tycker att du ska skriva det. Som kvinna skulle jag inte ta illa upp (det jag gör, gör jag för att göra mig glad) om en man skrev det att han söker någon som tränar regelbundet med synligt resultat då du själv lägger mycket tid på träning och kost samt att du söker någon som inte är särskilt blyg och inte seriöst. Det är bättre att veta omedelbart än att hamna med någon som inte söker samma eller som vill göra allt första kvällen. Jag tycker absolut att du ska skriva det. Nu är nog inte du typen jag normalt träffar eftersom träning för dem snarare är "träning" men jag skulle vara glad att kunna glida undan från någon som snabbt vill ha av kläderna, låta en bada i ljus osv. Att män söker oseriöst är de oftast öppna med, även om jag väljer ner mig till träff eller något. Bättre än snyggare kille omedelbart än att någon som är medioker försöker spela en. Men det är ju också en skillnad på utseendeskalan med hur mycket eller lite man respekteras av vad man själv vill ha.
Citera
2018-07-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ja men det enda stället man kan gå fram till är krog, klubb osv... jag ser många på diverse gym, men jag vet ju själv, jag hatar att bli störd i min träning.. och jag tycker det är rätt osexig miljö att ragga på folk, svettig, ansträngd och äcklig.

Nej nej nej, glasskiosken senast för mig och en snubbe. Sätt dig med någon polare i närheten av brudar och snacka lite högt och var lite "skön" i ditt prat namedroppa någon dom kanske känner till, så kan dom fnissa till, då kan du säga "känner jag dig eller?". Om hon skrattat, så kommer hon garanterat inte typ "öh, nä" och se sur ut. Utan det brukar vara öppet för fortsatt tugg.

En annan grej är ju som jag också sagt tidigare snabbmatshak när det vanskas festivaler, event, etc. Så enkelt att öppna i kön typ "ni väntat länge el?". "ah, jo fan känns som en evighet, happ är ni på festivalen el?" bla bla bla bla.

Dvs rätt ytliga frågor och sen får man försöka få in lite småintresse här och där för brudarna eventuellt säga "jag vet ett annat ställe, tror det är mindre folk där. Kan dra dit å käka annars". Säger dom ja, då är ju saken biff.
Citera
2018-07-20, 22:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Det är som man ser ut normalt. - Fillers men jag lägger inte pengar på det när det finns annat jag värderar liksom lite mage men snart borta. Taggad själv på att komma iForm efter mina mål och det går ju så snabbt men jag tycker att du ska skriva det. Som kvinna skulle jag inte ta illa upp (det jag gör, gör jag för att göra mig glad) om en man skrev det att han söker någon som tränar regelbundet med synligt resultat då du själv lägger mycket tid på träning och kost samt att du söker någon som inte är särskilt blyg och inte seriöst. Det är bättre att veta omedelbart än att hamna med någon som inte söker samma eller som vill göra allt första kvällen. Jag tycker absolut att du ska skriva det. Nu är nog inte du typen jag normalt träffar eftersom träning för dem snarare är "träning" men jag skulle vara glad att kunna glida undan från någon som snabbt vill ha av kläderna, låta en bada i ljus osv. Att män söker oseriöst är de oftast öppna med, även om jag väljer ner mig till träff eller något. Bättre än snyggare kille omedelbart än att någon som är medioker försöker spela en. Men det är ju också en skillnad på utseendeskalan med hur mycket eller lite man respekteras av vad man själv vill ha.
Skriv det, säger du? Vad menar du?
Citera
2018-07-20, 22:28
Medlem
Citat:
Skriv det, säger du? Vad menar du?
Det var länge sedan jag provade Tinder. Kunde man inte skriva lite text?

Jag brukar skriva ungefär: Jag tar hand om mig och sköter mitt yttre och förväntar mig att du gör detsamma.

Eller så skulle du kunna skriva: Du är någon som liksom mig aktivt tränar med tydliga resultat, är socialt öppen och inte lagd åt det blyga hållet. Du vet vad du vill och är inte rädd för att ta för dig eller visa det med ord och handlingar. Du har passion och glöd och är en kvinna som gillar livets njutningar (fan lättare att skriva om det oseriösa än: Söker en välvårdad, speciell man eller Wall of text).
Citera
2018-07-20, 22:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Det var länge sedan jag provade Tinder. Kunde man inte skriva lite text?

Jag brukar skriva ungefär: Jag tar hand om mig och sköter mitt yttre och förväntar mig att du gör detsamma.

Eller så skulle du kunna skriva: Du är någon som liksom mig aktivt tränar med tydliga resultat, är socialt öppen och inte lagd åt det blyga hållet. Du vet vad du vill och är inte rädd för att ta för dig eller visa det med ord och handlingar. Du har passion och glöd och är en kvinna som gillar livets njutninga (fan lättare att skriva om det oseriösa än: Söker en välvårdad, speciell man eller Wall of text).

Jo men det är tjejernas marknad, så även om du hatar fetton så ska du inte skriva nåt om det, matcha helt enkelt inte med sådana... swipa bara på träningstjejer osv... text om sånt behövs inte..brukar heller aldrig ha nån "vad söker du" snack i chatten, serves no purpose, det märker man när man träffas.

Det där låter för seriöst/pretentiöst, typ match.com bio.
Senast redigerad av NirvanA 2018-07-20 kl. 22:32.
Citera
2018-07-20, 22:57
Medlem
Citat:
Jo men det är tjejernas marknad, så även om du hatar fetton så ska du inte skriva nåt om det, matcha helt enkelt inte med sådana... swipa bara på träningstjejer osv... text om sånt behövs inte..brukar heller aldrig ha nån "vad söker du" snack i chatten, serves no purpose, det märker man när man träffas.

Det där låter för seriöst/pretentiöst, typ match.com bio.
Du är inte så attraktiv att du har råd att söka efter det du vill ha helt enkelt? Du slösar bort tjejernas tid.
Citera
2018-07-20, 23:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Du är inte så attraktiv att du har råd att söka efter det du vill ha helt enkelt? Du slösar bort tjejernas tid.
Det jag vill ha är sällsynt på tinder, man försöker med det bästa man kan få så länge.
Citera
2018-07-20, 23:08
Medlem
Citat:
Det jag vill ha är sällsynt på tinder, man försöker med det bästa man kan få så länge.
Har inte de flesta snygga dragit från sidorna? Snygga kvinnor med sociala nätverk tror jag inte behöver nedvärdera dem själva till nätdejting o dem som finns där. Något verkar iallafall ha fått de mer attraktiva männen att bli mer sällsynta på sidorna.
Citera
2018-07-20, 23:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Har inte de flesta snygga dragit från sidorna? Snygga kvinnor med sociala nätverk tror jag inte behöver nedvärdera dem själva till nätdejting o dem som finns där. Något verkar iallafall ha fått de mer attraktiva männen att bli mer sällsynta på sidorna.
Objektivt snygga finns det gott om, men många har bagage... wifey-tjejerna blev tagna i tidiga 20 och gifte sig sen.
Citera
2018-07-20, 23:11
Medlem
Citat:

Själv är jag ju komiskt nog 9 av 10 utifrån en databas bilder på attraktiva ansikten (how hot am i googla). Ändå får jag inte "vad jag vill ha". Tror du det skulle gå bättre om man skriver skit om tjejer? Tyvärr inte.
Du kan vara hur snygg du vill, men har du inte ett coolt liv/snygga kläder/på någotvis utstrålar häftighet, eller en brad pitt kropp, så är du körd. Iaf om du bor i småstäder. Större städer får man ju betydligt fler matchningar, där räcker kanske bara ett "snyggt ansikte". Men annars måste du kunna erbjuda något "mer", så är det. Vi killar har det inte lätt på tindern.

Sen är det ju så att det vissa tycker är snyggt, kan andra tycka är rejält fult. Tänker mig själv modellbrudar, inte många av dom jag vill ligga med.
Citera
2018-07-20, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Själv är jag ju komiskt nog 9 av 10 utifrån en databas bilder på attraktiva ansikten (how hot am i googla). Ändå får jag inte "vad jag vill ha". Tror du det skulle gå bättre om man skriver skit om tjejer? Tyvärr inte.
Du kan vara hur snygg du vill, men har du inte ett coolt liv/snygga kläder/på någotvis utstrålar häftighet, eller en brad pitt kropp, så är du körd. Iaf om du bor i småstäder. Större städer får man ju betydligt fler matchningar, där räcker kanske bara ett "snyggt ansikte". Men annars måste du kunna erbjuda något "mer", så är det. Vi killar har det inte lätt på tindern.

Sen är det ju så att det vissa tycker är snyggt, kan andra tycka är rejält fult. Tänker mig själv modellbrudar, inte många av dom jag vill ligga med.
Jag tog flertalet bilder och kollade. Är omkring en 7:a. Det hamnade de fulaste bilderna på, tog två osminkade nu med påsar under ögonen och glåmig hud. (Såg verkligen skrämmande ut) Appen försökte rädda mig med filter. 7.6-7.9 men mina selfies med smink och ett leende låg på omkring 9.5
Appen påstår alltså att jag är en 9:a och även om jag inte är mot en 10:a som majoriteten av mina bilder få de snittar över 9 är jag inte ful. Ändå klagar män på mitt yttre och är otacksamma när man träffar dem ungefär som om jag aldrig skulle få någon annan.

Vi tjejer har det inte så lätt i livet. Ni är körda eftersom ni inte förtjänar kvinnorna.

https://viralemon.com/apps/post-3187?utm_source=try_again

Enligt appen är de två fulaste männen jag träffat. 95 och 85.5 och en snyggare eller normalfin kille som var mycket attraktivare betraktad än dem 88.9

Poängsystem är önsketänkande.
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-07-20 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in