Citat:
Ursprungligen postat av
BrunoC
Nej, det där vet du innerst inne också om att det är BS. Jag håller inte alls med, det är ändå du själv som bestämmer ifall du vill vara en äkta G eller en cuck här i livet.
Ifall du har vänner, släkt eller ens familjemedlemmar som skulle bryta band och snacka skit om dig därför att du är framgångsrik och skaffat en het och traditionell flickvän från öst, så är det faktiskt upp till dig själv att börja kamma dig och uppgradera ditt umgänge och se till att klippa banden med losers.
Vem du tillåter in i ditt liv är i slutändan ändå DITT fel och enbart DITT eget fel. Du kanske tror att familj är familj och att dina barndomsvänner är sådana du inte kan ignorera eller distansera dig från. FEL.
De kan snarare vara den största anledningen till varför du inte befinner dig riktigt där du vill vara i livet. Sådana kan vara giftiga, negativa och dra ner en jämt och ständigt men man håller sig kvar hos dem på grund av skuldkänslor.
Fuck that. Se till att skaffa högre standards på vem du släpper in till din inre krets istället. Vilka tror du att du attraherar ifall du sätter upp gränser med vem du spenderar din tid med?
Jo, likasinnade människor, vinnare, drivna och positiva sådana. Men det kräver ju också att man tar en paus från att sitta hemma och högersvepa som en jävla besatt och nätverkar lite i den verkliga världen.
Min egen krets är jävligt liten idag men jag spenderar hellre tid med ett par fåtal badass och jävligt bra människor än massa jantelagsfår som sprider negativ energi.
Absolut kan man förändra sig till det positiva, och jag håller med om att tomtarna jag har i mitt liv har jag valt själv, men BrunoC alla hamnade inte i skolklassen med "bad ass gubbarna", eller gick den där universitetsutbildningen där alla var högerextremamensagenier, och då ser livets vänskapskrets ut som den gör. Kollegorna kanske har fru, barn och har sitt "svensson liv" klart för sig. Inte vill hänga privat, and so on. Varför är tinder så stort? Vi har ett STORT mörkertal av "ensamma människor". Rent allmänt. Folk som antagligen gärna gått ut på krogen och röjt om dom haft "dom där coola polarna".
Ut själv och "nätverka", och knyta seriösa vänskaper i nöjesvärlden, krogvärlden, är tyvärr ingen lek. Nu pratar vi alltså inte att ragga fitta längre, utan vänskap som byggs på helt ytliga kontakter som inte är skapade genom skola, jobb, utbildning, släkt, tidigare vänner, social circle balbalblabla. För att det ska kunna ske är att vara framgångsrik en förutsättning, där är man inte ännu, självklart är allt subjektivt. Finns säkert dom som hade varit väldigt nöjda med att ha det så som jag har det.
Så utan att vara jätte framgångsrik dvs hyffsat vanlig svennebanan, på vilket sätt skulle detta ryskatinder ragg funka i praktiken? Du har ju inte möjligheten att connecta med den där fantastiska societetsomkretsen utav människor som ser världen för vad den egentligen är. Vi pratar beta cucks som sitter på tinder och runkar av högerswipen till i princip vad som helst, annagreta med fitthår i ansiktet. Självklart är kanske du eller någon annan som har allt sitt "shit together", i en position där du kan ha en liten krets vänner och ändå känna dig "nöjd" med livet, pga arbetsliv, inkomst, etc.
Men för gemene svennebanan är det en dröm. Du måste vara entreprenör, eller välja den hårda vägen bli allmänt grym och kunna skapa seriösa kontakter ute på fyllan, nöjesvärlden ev som vill vara dina "nya kompisar" som ser världsbilden som du ser den. Som du kan hänga med sen med din ryskafru när övriga släkt och tidigare vänner övergivit dig pga "den där ryskahoran", eller liknande. Överdriver högst troligt endel, men rent hypotetiskt värsta scenariumet här förstås. Det är inte det lättaste.
Lätt att glida in i en grupp med randoms på nåt event och tjöta på, men nästa dag är du bortglömd, för majoriteten av människor har denna mentalitet "Vi växte inte upp i blöjan ihop, därför kan vi inte vara kompisar". Sen flyttar folk också. Det är väl kanske min egen största problematik. Man kommer ifrån varann. Det gäller att hitta nya lirare. Jag har ju inga coola vänner att visa upp.
Dom jag har är töntarna man gick i skolan med eller träffa på jobbet, eller så. Verkligheten är tuffare än du vill utmåla den. En polare är nyligen utbildad ingenjör. Inte fan är det nån jävla gateway till fittportalen och vänskapen? Han hänger med samma töntar fortfarande. Han trodde väl naivt att han skulle få tillgång till societetseliten bara för han har en "fin utbildning", och kan mingla på universitetetspatriarkalabajsväggar. Livet funkar inte så. Nej, Trump, entreprenörer är i en helt annan ställning att bara klippa band hur enkelt som helst med fd vänner, för det står tusen nya runt hörnet och vill hänga med en "sån kung som tex Trump".
Tror vi får acceptera att vi tycker helt olika här. Även om jag håller med i mycket av det du säger. Klart det är BS mestadel av det jag skriver. Det är möjligt att bli fantastisk, få fantastiska vänner få en ryskfru utan att ha världens framgång, men det är en betydligt svårare utmaning, varpå folk väljer tinderswipeandet framför "verkligt nätverkande", kroghäng, nöjen, etc.