Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Jag är fortfarande inte med i jäh. Om nån skriver något som skulle vara hot eller hatså är det fortfarande den enskilde som är ansvarig.
Detta är något ni aldrig kommer fatta eller förstå tydligen.
Facebook har regler, regler som ni (som har fb) av nån outgrundlig händelse inte följer, blir avstängda och sen sitter och gråter ut att det är censur.
Så nä, jag är inte med i gruppen, däremot stödjer jag gruppen. De har gjort det bra..
Tillsist, ännu en gång. Alla 75000 medlemmar är var för sig ansvariga för vad dom skriver på Facebook.
Det verkar som det inte går in genom foliehatten på er.
Märkligt
Du säger att "Om nån skriver något som skulle vara hot eller hatså är det fortfarande den enskilde som är ansvarig." men samtidigt vill ni att profiler som Hanif Bali indirekt ska ta ansvar för vad andra säger genom profiler som Gunnel Gomér:
Citat:
Det är helt otillständigt. En lång rad kommentarer är direkt olagliga. Och Hanif eldar på - medvetet.
Den sista meningen är den absolut viktigaste, man visar att man tycker att Hanif är ansvarig för den hårda tonen för att han "eldar på".
Så varför skulle Hanif ha ett kollektivt ansvar för andra så som ni påstår att han, Lamotte, Janouch, m.fl skulle ha när #jäh inte har det?
Klart det är VI som har foliehatten på oss när medlemmar från #jäh uttrycker exakta motsatsen mot vad du kommer och påstår. Snark
Samtidigt kommer du och säger att den är FB som är ansvarigt och att man inte följer dem om man skulle blivit avstängd.
Citat:
Elisabeth Bitsch-Chr
@echristensen42
Svar till @Zandrella
Håll i. Jag har lyckats stänga några profiler, inte själv men tillsammans med flera bland #jagärhär rörelsen som anmälde igen och igen. Vi måste vara insistenterande - making noise vi kan stötta varandra
I.o.m att hon inte lyckades stänga dem själv med en anmälning så måste ju FB inte tyckt det var något problem, men sen helt plötsligt slänger man in massa anmälningar på samma post och får annorlunda resultat, dvs vad man nu har postat blir nedtaget.
Detta har alltså inget med "regelbrott" att göra utan man fortsätter att anmäla tills det man inte gillar blir nedtaget.
Visas även mycket tydligt i denna post av Dennert att det har 0 med regelbrott att göra utan man fortsätter att anmäla och hoppas att FB tar ner det pga mängden anmälningar:
https://twitter.com/M____i____T/status/977966370037096448