2020-12-29, 11:57
Medlem
#JÄH-medl. visar återigen att de inte riktigt bryr sig om att alla människor ska få komma till tals, man ska istället tydligen spöa dem med knytnävsslag med tanke på inläggen de gillar.
I alla fall när det kommer till SD och SD-anhängare.

Citat:
Alex Voronov
@alexvoronov
För övrigt håller jag med Sabuni om att SD inte ska isoleras. I dessa tider vet vi att isolera är att avskärma, undvika närkontakt. SD bör i stället hållas på lagom avstånd för viss typ av närkontakt - återkommande knytnävsslag.

8:00 PM · Dec 27, 2020·Twitter for iPhone

Gillas av en bunt #JÄH genom deras twitter-konton.
Allt mer lyser det igenom att folk i gruppen endast verkar jobba för att bekämpa SD och inte för den "goda tonen". T.o.m så man är redo att förespråka våld mot dessa.
Citera
2020-12-29, 12:49
Medlem
Jag tycker det är bra med sådana grupper. Det är en typ av självrekryterande uppskrivning för att mördas på en framtida svensk långa knivarnas natt. Låt de hållas. Om 10 år rivs de i bitar på torget.
Citera
2020-12-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jag tycker det är bra med sådana grupper. Det är en typ av självrekryterande uppskrivning för att mördas på en framtida svensk långa knivarnas natt. Låt de hållas. Om 10 år rivs de i bitar på torget.

Har inte riktigt hängt med om allt vad den där mysko gruppen har för sig. Men jagärhär:s rykte är tydligen i fara, enligt denna spännande tweet:

”Varför deltar du i dessa lögner? Varför skriver folk att du är Mina Dennert från #jagärhär ? Är detta ett skämt lr?Woozy face SKa du föreställa någon slags aktivits eller vad? Vem är du ens? Vfr länkar Mina Dennert till dina tweets på sin facebook? Du skadar hennes rykte. Vem är du?”

https://mobile.twitter.com/Dr_FarrisD/status/1342624408876314627
Citera
2020-12-30, 19:33
Medlem
Verkar gå livat till hos Mina Dennerts jagärhär. Är det Mina Dennert som förföljer folk? Eller vad är det frågan om nu?

”Hen förföljer folk som har en annan åsikt. Sätter ihop konspirationteorier och ljuger som en häst travar. Förföljer mest
@iiiiii_x_iiiiii
. Påstår att hon är Mina Dennert. Och mycket mera.”

https://mobile.twitter.com/LeenaJohansson/status/1342616663334801417

Mellanmjölkigt mellandagsmysterium...

”This is just our "lokal famous" "Maria No Pasaran".In real life called
@MinaDennert
repeating herself as "Linda".One of her "identities".LOL! ”

https://mobile.twitter.com/DaytonaII/status/1343616321242734592

Mystiken tätnar...

Har hela gruppen blivit schizoid?
Senast redigerad av DurMoll 2020-12-30 kl. 19:37.
Citera
2020-12-30, 19:54
Medlem
Hittade detta via länk på twitter:

”Paret Dennert arbetar med svärmattacker

I Sverige sköts en stor del av Facebooks verksamhet av #jagärhär som står bakom nästan alla massanmälningar på plattformen. Magnus Dennert, som grundade organisationen tillsammans med sin flickvän Mina Dennert skriver följande i en av sina manualer:

”Nyckeln till att få bort hatet är att anmäla om och om igen. Det är botar som kollar anmälningar i början, så när tillräckligt många anmält flera gånger, tar en människa över.”
Att Facebook har låtit dem härja fritt under många år nu har lett till att hundratals (kanske tusentals) personer har blivit av med sin semesterbilder och tappat kontakten med vänner eftersom paret Dennerts anmälningar som alltid görs i stora svärmar tills företaget inte längre står emot och raderar hela konton.”

https://newsvoice.se/2020/12/facebook-faktagranskar-humor/
Citera
2020-12-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
#JÄH-medl. visar återigen att de inte riktigt bryr sig om att alla människor ska få komma till tals, man ska istället tydligen spöa dem med knytnävsslag med tanke på inläggen de gillar.
I alla fall när det kommer till SD och SD-anhängare.

Gillas av en bunt #JÄH genom deras twitter-konton.
Allt mer lyser det igenom att folk i gruppen endast verkar jobba för att bekämpa SD och inte för den "goda tonen". T.o.m så man är redo att förespråka våld mot dessa.

Detta är kanske mest att anses som anekdoter: På Twitter berättar en lärare - med anonymt konto - om förföljelser från jagärhär.

”En del undrar varför man är anonym här?
Har precis råkat ut för en person som gjorde en "efterlysning" här för att kunna räkna ut vem jag är, så att jag skulle få sparken från mitt lärarjobb för att jag röstar på SD!
(Vad är det för en sjuk värld vi lever i)”

”Alltid lika spännande. Mig har de försökt få sparkad genom att ringa chefen och berätta att jag är rasist och högerextrem och att folk inte känner sig trygga när de ser mig i tjänst Leende ansikte med öppen mun och ihopknipna ögon Räckte med att visa min twitter för chefen så släppte han det direkt.”

”De sa sig vara från "jagärhär" och att de jobbade med att förebygga kränkningar på nätet.”

Det är alltså bara några tweets, och får väl tas med en nypa salt, men många röster har dock hörts om att folk aktiva i jagärhär sysslar med åsiktsförföljelse.
Citera
2021-01-02, 13:12
Medlem
Blöjnazzar och annat patrask är alltid anonyma. Speciellt på flashback.
Flashback har stenhårda regler och tystar människor.

Att #jagärhär gnälls på fortfarande med tanke på vilka exempel man tar upp liksom.
Ni är så jävla petiga att ingen kan skriva något utan att ni tar upp det som exempel. Ingen får tycka något. Osv.
Ändå hycklar ni vidare. Jisses.
Citera
2021-01-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens

Att #jagärhär gnälls på fortfarande med tanke på vilka exempel man tar upp liksom.
Ni är så jävla petiga att ingen kan skriva något utan att ni tar upp det som exempel. Ingen får tycka något. Osv.
Eh ja, det är klart som fan att det fortfarande klagas på #jagärhär, och så ska det vara. Alla organisationer och nätverk ska granskas och kritiseras och ingen kritik ska tystas! Eller hur vill du ha det? Vill du att man inte ska kritisera #jagärhär eftersom att du håller med dem och att all kritik som finns mot dem enbart ska få finnas om det passar dig?

Lyssna, jag är liberal och jag står för kapitalism och högerpolitik (frånsett vissa frågor som privatiseringar av vård, omsorg och skola). Men jag skulle aldrig vilja leva i ett samhälle där man inte fick kritisera mina åsikter eller det jag står för! Kritik är extremt viktigt för att ha ett levande och friskt samhälle. Och under bordet kan jag ju säga också att organisationer och nätverk som inte tål kritik är oftast svaga sådana, vilket gör att ditt gnällande om att människor ska sluta granska och kritisera #jagärhär säger långt mycket mer om dig och #jagärhär än dess kritiket.
Citera
2021-01-04, 12:55
Medlem
Citat:

Alla som inte tycker som du (som är en supporter för #JÄH) är alltså "blöjnazzar" och "patrask".
Sedan kallar du folk som skriver här (vet ej om du syftar på någon speciell?) för hycklare??

Kanske lite svårt att debattera på ett civiliserat sätt när man inte kan använda mängden medlemmar i gruppen till sin fördel längre, eller att man försöker få folk sparkade från sina jobb för att man har "fel värdegrund"?

#JÄH ska alltså vara en grupp för "god ton" och för att folk ska våga debattera och säga vad man tycker online.
Men bara om man är med i #JÄH's åsiktstunnel. Annars ska man smetas med ena epitetet efter det andra, för att bli "persona non grata", vilket Sotnosens kommentar här är ett prima exempel på.

Även väldigt talande att det är folk som dokumenterar "felsteg" inom #JÄH som man blir arg på, inte personerna som sabbar för gruppen själva.

Tolkar detta som att du inte har något problem om #JÄH säger en sak och gör en annan själva, vilket även säger en del om din egen dubbla måttstock.
#Hycklare
Citera
2021-01-11, 23:15
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Alla, inklusive #jagärhär, får skriva anonymt på Flashback. Det gäller även deras kritiker, ja faktiskt alla människor oavsett vilka åsikter dessa än har. Det finns inga regler som tystar några åsikter, alla åsikter är tillåtna att framföras. Men alla får också ifrågasätta dem. Detta gäller såväl de som sympatiserar med #jagärhär som deras kritiker.

#jagärhär har många åsikter, dessa åsikter är man tillåten att ifrågasätta precis som alla andra åsikter. Och på samma sätt får de ifrågasätta sina kritikers åsikter.

#jagärhär består av vuxna människor som lever på att driva oppinion. De vill påverka samhället och vara en maktfaktor. Det är ett val de själva gjort. De som gör så får man kritisera. Det är så det fungerar i en demokrati, inte att endast vissa får framföra sina åsikter och alla andra skall hålla käften. Allt detta är centrala delar i yttrandefriheten och denna gäller inte bara #jagärhär utan även deras kritiker.

De flesta av dem klarar dock inte en debatt, det är just därför de vill stoppa sina kritiker från att få höras. Det är liksom det som är deras mål.
Citera
2021-01-12, 02:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurMoll
Detta är kanske mest att anses som anekdoter: På Twitter berättar en lärare - med anonymt konto - om förföljelser från jagärhär.
”En del undrar varför man är anonym här?
Har precis råkat ut för en person som gjorde en "efterlysning" här för att kunna räkna ut vem jag är, så att jag skulle få sparken från mitt lärarjobb för att jag röstar på SD!
(Vad är det för en sjuk värld vi lever i)”
”Alltid lika spännande. Mig har de försökt få sparkad genom att ringa chefen och berätta att jag är rasist och högerextrem och att folk inte känner sig trygga när de ser mig i tjänst Leende ansikte med öppen mun och ihopknipna ögon Räckte med att visa min twitter för chefen så släppte han det direkt.”
”De sa sig vara från "jagärhär" och att de jobbade med att förebygga kränkningar på nätet.”
Det är alltså bara några tweets, och får väl tas med en nypa salt, men många röster har dock hörts om att folk aktiva i jagärhär sysslar med åsiktsförföljelse.

Det är ju förtal att sprida rykten om människor för att få dem avskedade. Plus att åsiktsregistrering är ett grundlagsbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Eh ja, det är klart som fan att det fortfarande klagas på #jagärhär, och så ska det vara. Alla organisationer och nätverk ska granskas och kritiseras och ingen kritik ska tystas! Eller hur vill du ha det? Vill du att man inte ska kritisera #jagärhär eftersom att du håller med dem och att all kritik som finns mot dem enbart ska få finnas om det passar dig?
Lyssna, jag är liberal och jag står för kapitalism och högerpolitik (frånsett vissa frågor som privatiseringar av vård, omsorg och skola). Men jag skulle aldrig vilja leva i ett samhälle där man inte fick kritisera mina åsikter eller det jag står för! Kritik är extremt viktigt för att ha ett levande och friskt samhälle. Och under bordet kan jag ju säga också att organisationer och nätverk som inte tål kritik är oftast svaga sådana, vilket gör att ditt gnällande om att människor ska sluta granska och kritisera #jagärhär säger långt mycket mer om dig och #jagärhär än dess kritiket.

Det är inte bara ett gäng glada amatörer, de får pengar från regeringen för sitt arbete, det är statlig åsiktsförföljelse. Hon som godkänt deras bidrag är själv med i JÄH. Det är gamla nyheter så jag minns inte alla detaljer. Men det är allvarligare än ett gäng tokar på nätet, det är staten. Och Mina håller ju fördrag för en massa offentliga organisationer som betalar henne med skattemedel. Utan offentliga medel skulle inte Mina hålla på med detta, hon jobbar inte ideellt.
Citera
2021-01-12, 02:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Alla, inklusive #jagärhär, får skriva anonymt på Flashback. Det gäller även deras kritiker, ja faktiskt alla människor oavsett vilka åsikter dessa än har. Det finns inga regler som tystar några åsikter, alla åsikter är tillåtna att framföras. Men alla får också ifrågasätta dem. Detta gäller såväl de som sympatiserar med #jagärhär som deras kritiker.

#jagärhär har många åsikter, dessa åsikter är man tillåten att ifrågasätta precis som alla andra åsikter. Och på samma sätt får de ifrågasätta sina kritikers åsikter.

#jagärhär består av vuxna människor som lever på att driva oppinion. De vill påverka samhället och vara en maktfaktor. Det är ett val de själva gjort. De som gör så får man kritisera. Det är så det fungerar i en demokrati, inte att endast vissa får framföra sina åsikter och alla andra skall hålla käften. Allt detta är centrala delar i yttrandefriheten och denna gäller inte bara #jagärhär utan även deras kritiker.

De flesta av dem klarar dock inte en debatt, det är just därför de vill stoppa sina kritiker från att få höras. Det är liksom det som är deras mål.

JÄH debatterar aldrig de bara spammar och massanmäler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in