Intressant att en artikel lades ut på Aftonbladet debatt för nästan exakt två timmar sedan och #jäh har redan hunnit dit, inte för att berätta för andra att tona ner "hatet" utan bara för att bekräfta vilken förträfflig artikel det är och hur rätt hon har.
Länk till kommentarsfältet ifråga:
https://www.facebook.com/abdebatt/posts/2008924186038118
Tog ~ 1 timme för dem att gruppera och börja spamma kommentarsfältet med intetsägande floskler.
Har ingenting att göra med "hat" i kommentarsfältet utan ENDAST en påverkansaktion för att pusha en politisk agenda vilket dem påstår dem INTE gör och att #jäh är "opolitiskt".
Pushar alla kommentarer som berättar hur rätt hon har upp i topp och alla som inte håller med blir ständigt ifrågasatta med korkade kommentarer som:
Citat:
Monica Gustafsson XXXXXX XXXXXX XXXXXXXXX - nej, om du läser insändaren så ser du att den handlar om olika delar av svensk och turkisk kultur.
Citat:
Monica Gustafsson XXXXXX XXXXXX XXXXXXXXX - jag förstår alldeles utmärkt. Tycker du ska läsa insändaren en gång till. 😀
Citat:
Maria Rymell Läs hela artikeln innan ni kommenterar! Helt klart har de flesta bara läst rubriken eller första stycket!
Citat:
Monica Gustafsson XXXXX XXXXXXXX - var stod det att textförfattaren var arg över vår nationaldag? Läste du insändaren?Förstod du innehållet?
Citat:
Anna Holmberger Om man orkar läsa hela debattartikeln så inser man ju att hon har helt rätt.
För det hon menar är ju att hon inte vill fogas in i en mall för hur en riktig svenska ska bete sig. Eller för den delen (om man orkar läsa andra halvan också) för hur en riktig turk ska bete sig.
Kan vi bara låta folk vara sig själva? Utan att gnälla på att de är för mycket eller för lite av det ena eller det andra?
Citat:
Annica Elveroth XXXXX XXXXXXXX du läser och förstår dåligt. Läs både insändare och Anna Holmbergers svar i lugn och ro, en gång till. Din tolkning skulle få klart underkänt i ett läsförståelsetest. Fira och var glad - och var ödmjuk inför din stora lycka att vara född i detta land. ❤️🇸🇪
Citat:
Monica Gustafsson XXXXX XXXXXXXX - vad är det för ”hat” du ser i insändaren? Beror det på att du är långt borta från Sverige kanske?
Vi som bor här och läser insändaren ser inget hat.
Citat:
Bibbi Ekros XXXXX XXXXXXXX Du verkar ha läst men inte förstått. Eller är det något annat du egentligen är arg på?
Citat:
Pernilla Marklund XXXXX XXXXXXXX har du verkligen läst artikeln? Jag tycker att hon beskriver en fin hyllning till Sverige och det som anses ”svenskt”. Sedan lyfter hon en del i den svenska (och den turkiska) kulturen som hon tycker mindre om. Men menar du att du gillar exakt precis allt med den svenska kulturen?
Citat:
Jill Andersson XXXXX XXXXXXXX Ändå sitter du här själv, varför är inte du ute och firar i solen? Har du ens läst artikeln..
Citat:
Monica Gustafsson
Added by Jacob Möllstam on 20 November 2016
Citat:
Maria Rymell
Added by Filip Löfström on 28 November 2016
Citat:
Anna Holmberger
Added by Annika Dalén on 21 November 2016
Karlstad Uni.
Citat:
Annica Elveroth
Added by Titiola Oyedeji on 13 July 2016
Halmstad, Sweden
Citat:
Bibbi Ekros
Added by Heidi Brandtner on 21 December 2017
Jämnhult, Kronobergs Län, Sweden
Citat:
Pernilla Marklund
Added by Annika Dalén on 21 November 2016
Adjunkt at Göteborgs Universitet
Citat:
Jill Andersson
Added by Jacob Möllstam on 6 November 2016
Lunds universitet
Dvs alla som inte håller med dem har bara inte läst artikeln eller "förstår dåligt". Man pushar helt klart agendan att "om du inte tycker som oss så har du fel" och samtidigt idiotförklarar och misstänkliggör man de som tycker annorlunda.
Är det detta som är att "jobba mot näthat"? Berätta att alla som inte tycker som du har fel och därigenom invaliderar deras åsikter? Snacka om åsiktstunnel 2.0
Finns även många fler exempel än dessa i artikeln men jag hoppas jag har fått fram min poäng.