2018-10-15, 21:38
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Jäh gruppen finns och frodas. Tycker dom gör ett fantastiskt jobb.
Du säger att du inte är medlem i gruppen. Du tar vidare avstånd från det som skrivs i denna tråd. På vilka SAKLIGA grunder menar du att #jagärhär ”gör ett fantastiskt jobb”? Har du något KONKRET att visa eller är det bara struntprat?
Citera
2018-10-15, 23:39
Medlem
Citat:
Svaret är nej, vad enskilda personer gör med sin privata facebooksida har inte jäh med att göra.
Det är absurt att ens påstå något sådant.
Gäller detta enbart jäh gruppen då? Eller ska det gälla alla grupper?
Varför ska en regel bara finnas för jäh men inga andra grupper?

Facebook har regler, regler som man ska följa. Det är fortfarande dom som bestämmer på sin plattform. Här tas det fram lite olika meningar från personer, som inte bevisar ett skit.
Jag skriver detta igen, i denna tråd hängs medlemmar ut från jäh, finns uthängning på Nordfronts sida, tidigare gangrapesweden sida som man nu flyttat över till Nordfront.
Där pågår häxjakten på alla medlemmar i jäh.
Hur många här tar avstånd från det? En? Två kanske.

Så samma regler som #JÄH folk försöker trycka på andra ska de själva inte lyda under? Fint att du tycker att det är helt okej att ha dubbla måttstockar.

#Hycklare

Och ja, jag ogillar att folk "hängs ut" men samtidigt skulle jag nog påstå att vi har väldigt olika definition på vad som räknas som att "hängas ut", du och jag.
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-10-15 kl. 23:44.
Citera
2018-10-16, 15:49
Medlem
Citat:
under åren 2009-2014 så regerade högern. Hotade och tystade ner alla som skrev och sade ifrån.Så är det inte längre.

Stor humor som egentligen bara bekräftar gruppens vanföreställningar.

Vad exakt "skrev" och "sade" ni ifrån om? Och hur blev ni "tystade" av "högern"? Det är ju uppenbart att detta bara är ett svepskäl/påhitt för att kunna rättfärdiga era attacker mot meningsmotståndare som du har hallucinerat fram att "högern också pysslade med" 2009(?). "Högern regerade och tystade folk", vafalls? Är det nån sorts liknelse till hur nuvarande etablissemang behandlar dissidenter? Eller vart får du allt ifrån? Kom på nåt eget.

Diskussionen och tonen på nätet verkar förövrigt peaka i giftighet för varje dag som går vilket starkt talar emot gruppens "syfte" och att ni skulle lyckats "förbättra debattklimatet" vilket är ett mycket mycket magstarkt påstående som inte stämmer överens med verkligheten. Fräcka jävlar.
Citera
2018-10-16, 16:15
Medlem
Totiuss avatar
Det Sotnosens skriver om 2009-2014 är rent trams. Det enda #jagärhär gör är att med mobbarmetoder försvara den åsiktskorridor som fanns långt före 2009. Ann-Charlotte Marteus klassiska vittnesmål från februari 2015 borde få Sotnosens att skämmas:
Citat:
Jag var med och byggde den korridor som har förhindrat en konstruktiv debatt om migration och integration.

Minnet är förrädiskt, men jag tror att min korridorbyggarkarriär började på allvar 2002, i samband med FP:s krav på språktest. Det var ungefär vid samma tid som kväljande dunster av islamofobi nådde oss från Danmark. Jag, som många andra, fruktade att den danska sjukan skulle smitta. Nu gällde det att rida spärr.

Samtidigt började SD att synas på kartan. Bara tanken att Sverige skulle kunna få ett så vedervärdigt parti i riksdagen var outhärdlig. Och därtill förolämpande. Sverige var ju Sverige, det exceptionella undantaget, den humanitära stormakten.
https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/det-ar-jag-som-ar-asiktskorridoren/

Ju mer den falska Sverigebilden rämnar desto fulare blir de metoder som #jagärhär och deras gelikar använder.
Citera
2018-10-16, 19:43
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Svaret är nej, vad enskilda personer gör med sin privata facebooksida har inte jäh med att göra.
Det är absurt att ens påstå något sådant.
Gäller detta enbart jäh gruppen då? Eller ska det gälla alla grupper?
Varför ska en regel bara finnas för jäh men inga andra grupper?

Facebook har regler, regler som man ska följa. Det är fortfarande dom som bestämmer på sin plattform. Här tas det fram lite olika meningar från personer, som inte bevisar ett skit.
Jag skriver detta igen, i denna tråd hängs medlemmar ut från jäh, finns uthängning på Nordfronts sida, tidigare gangrapesweden sida som man nu flyttat över till Nordfront.
Där pågår häxjakten på alla medlemmar i jäh.
Hur många här tar avstånd från det? En? Två kanske.

Så vad privata medlemmar i NMR gör på sin fritid har inte med NMR att göra? Då vet vi det...

Lex. Bombattack.
Citera
2018-10-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Så samma regler som #JÄH folk försöker trycka på andra ska de själva inte lyda under? Fint att du tycker att det är helt okej att ha dubbla måttstockar.

#Hycklare

Och ja, jag ogillar att folk "hängs ut" men samtidigt skulle jag nog påstå att vi har väldigt olika definition på vad som räknas som att "hängas ut", du och jag.

Okej, så regeln är att admins för en grupp skall vara ansvariga för vad alla medlemmar gör med sin privata profil. De skall alltså övervaka alla medlemmar, vad dom skriver dygnet runt?
Det är det du skriver.
Då undrar jag igen, skall dessa regler gälla alla grupper på Facebook eller endast jäh?
Enkel fråga bara.
Citera
2018-10-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Så vad privata medlemmar i NMR gör på sin fritid har inte med NMR att göra? Då vet vi det...

Lex. Bombattack.
Nope, länken läggs ut här ofta. Det har även skrivits i denna tråd att kartläggningen av jäh medlemmar fortsätter..
Så?
Citera
2018-10-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det Sotnosens skriver om 2009-2014 är rent trams. Det enda #jagärhär gör är att med mobbarmetoder försvara den åsiktskorridor som fanns långt före 2009. Ann-Charlotte Marteus klassiska vittnesmål från februari 2015 borde få Sotnosens att skämmas:

https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/det-ar-jag-som-ar-asiktskorridoren/

Ju mer den falska Sverigebilden rämnar desto fulare blir de metoder som #jagärhär och deras gelikar använder.

Trams? Aftonbladet, Expressen bla skrev om att människor hade blivit dödshotade av SD sympatisörer.
Det skrevs om att människor inte vågade ha sina profiler öppna.
Minnet är kort.
Citera
2018-10-16, 20:22
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Trams? Aftonbladet, Expressen bla skrev om att människor hade blivit dödshotade av SD sympatisörer.
Det skrevs om att människor inte vågade ha sina profiler öppna.
Minnet är kort.
Påstår du att detta var så vanligt och dominerande att det motiverar en grupp som #jagärhär? VAD har i så fall #jagärhär gjort för att komma tillrätta med problemen? Anser du att Aftonbladet och Expressen är sakliga och opartiska i dessa frågor? Såhär skrev t.ex. Ann-Charlotte Marteus med fet stil i ledaren som jag länkar till i mitt förra inlägg:
Uppdraget för mig som korridorarbetare var tvåfalt. För det första att varna för SD och skälla ut alla de bonnläppar som funderade på att rösta på partiet. För det andra att slå ner stenhårt på debattörer som använde uttryck som på något sätt kunde normalisera SD:s problembeskrivning; attackera varenda jävel som använde ord eller fakta som på något sätt kunde tolkas som rasism eller glidningar mot rasism. Eller eventuella förstadier till glidningar mot rasism.
Citera
2018-10-16, 20:34
Medlem
Citat:
Okej, så regeln är att admins för en grupp skall vara ansvariga för vad alla medlemmar gör med sin privata profil. De skall alltså övervaka alla medlemmar, vad dom skriver dygnet runt?
Det är det du skriver.
Då undrar jag igen, skall dessa regler gälla alla grupper på Facebook eller endast jäh?
Enkel fråga bara.

Du hade ju inga problem med att #JÄH användare försöker beskylla Åkesson för alla möjliga saker som han inte har någon som helst kontroll över.
Så enligt den logiken du själv försvarar så ja, då ska de vara ansvariga för vad medlemmar håller på med.

Antingen fördömmer du #JÄH medemmarna och modsen som driver sådana poänger eller så får du finna dig i att gruppen själv blir bedömd utifrån samma grunder.

Du kan inte få en utan den andra.
Citera
2018-10-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Du hade ju inga problem med att #JÄH användare försöker beskylla Åkesson för alla möjliga saker som han inte har någon som helst kontroll över.
Så enligt den logiken du själv försvarar så ja, då ska de vara ansvariga för vad medlemmar håller på med.

Antingen fördömmer du #JÄH medemmarna och modsen som driver sådana poänger eller så får du finna dig i att gruppen själv blir bedömd utifrån samma grunder.

Du kan inte få en utan den andra.

Är Åkesson en grupp på Facebook?
Du anser att Admins i en grupp på Facebook skall vara ansvariga för vad varje person gör?
Fast det gäller bara jäh?
Så alla andra gruppers admin på Facebook behöver inte vara ansvariga för alla?
Rätt enkel fråga?
Citera
2018-10-16, 22:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Är Åkesson en grupp på Facebook?
Du anser att Admins i en grupp på Facebook skall vara ansvariga för vad varje person gör?
Fast det gäller bara jäh?
Så alla andra gruppers admin på Facebook behöver inte vara ansvariga för alla?
Rätt enkel fråga?
Men helvete vad du är trögfattad! För femtielfte gången:
Vi är nu 75 000 medlemmar i facebookgruppen som kämpar tillsammans mot hat och hot, rasism, sexism, homofobi & funkofobi m.m. på sociala medier.

Medlemmar tipsar varandra om var gruppen behövs för att ge stöd till den som blir utsatt för att stötta med nyanserade kommentarer och informera om vägar till faktagranskad information. Ingen ska behöva stå upp mot hatet ensam.
https://www.jagarhar.se/

Hela syftet med gruppen är att medlemmarna ska verka för ett bättre samtalsklimat på nätet. Då ska medlemmarna INTE själva bete sig som mobbare, trakassera, sprida hat och så vidare. HUR jävla svårt är det att fatta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in