2018-02-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Fast nu är ju saken den att #jagärhär utåt hävdar att man inte sysslar med sådant.

https://twitter.com/Herosir/status/950430283567960065
https://twitter.com/Herosir/status/951220629101056001

Du ser inget problematiskt med att aktivister (#jagärhäranknutna eller ej) kontaktar GP och försöker få dem att plocka bort Lamotte?

De sysslar inte med anmälningar. Inte som grupp. Sen kan säkert en eller annan som med i jagärhär skicka arga mejl till tidningar. Precis som många andra gör oavsett politisk färg. Det finns väl facebookgrupper där man uppmuntrar varandra till mejlbombning. Enstaka skribenter uppmuntrar till mejlbombning ibland också, har jag sett här och där.
Och sen gör ju tidningen sina egna bedömningar.
Nja Lamotte är inte min tekopp s.a.s. Så jag kan inte påstå att jag tycker att det är särskilt synd att han sagt opp sig från gp efter att ha blivit allt mer ovälkommen där.
Citera
2018-02-03, 18:19
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Mer god ton från gruppen. Barbro Shabbaki fortsätter med sin hatkampanj mot Heberlein och Janouch. Som vanligt utan sakargument.

https://twitter.com/ShabbakiBarbro/status/959526600231571457
https://twitter.com/ShabbakiBarbro/status/958817806014926848

Och så lite våldsförhärligande extremvänsterpropaganda. Kent Flink postar en bild av maskerade antifascister och texten "Smash Fascism".

https://twitter.com/KentFlink1/status/958636071461511168

Citat:
#jagärhärgänget på Twitter har verkligen riktat in sig på Hanif Bali det senaste dygnet.

Förutom det du tar upp pingade Birgitta Ingemarsson in Moderaterna och krävde att de skulle se över hans position inom partiet.

https://twitter.com/Bingemarsson/status/959359314099044353

Leena Johansson, Birgitta Ingemarsson och Gunnel Lindh ägnar sig åt förvrängningar och medvetna misstolkningar av Balis tweets.

https://twitter.com/LeenaJohansson/status/959567061059014657
https://twitter.com/Bingemarsson/status/959695326331490304
https://twitter.com/GunnelLindh/status/959558779149914112

Och så lite mobbning av Heberlein från Birgitta Ingemarsson och Annika Torevi (en annan #jagärhärmedlem).

https://twitter.com/Iveroten/status/959711607063531520

https://twitter.com/Bingemarsson/status/959712650241376256

Detta uppmärksammas av Heberleins man.

https://twitter.com/ErikvdHeeg/status/959713126836064256
Personligen har jag inget problem med våldsförhärligande vänsterextremism, men det är ju konstigt att #jagärhär inte heller tycks ha det.
Du har samlat bra exempel på hur fel det kan bli. Jag vet inte vad Katerina Janouch pratar om på Gotland, kanske låter hon fantasin fara iväg med sig. Det är kanske inte så smart. Om man tycker så kan man tycka att hon bär foliehatt. Det är väl okej, om än inte så fyndigt.

Men att som goda Barbro Shabbaki sitta och önska livet ur en annan människa - anser #jagärhär att det är okej?

Det är faktiskt ganska extremt, Barbro säger verkligen att någon inte borde fötts därför att Barbro inte kan hantera hennes twitter. Jag hoppas SÄPO har koll på sådana här personer. Barbro kanske för säkerhets skull bör utvisas till Shabbakistan, innan hon stjäl en lastbil eller skickar pengar till någon annan tok.

Birgittas uppfattning om etik är att en moderat inte får kritisera sossarna, men Birgitta själv får tvångsmässigt uttrycka elakheter och behöver inte behärska sig eller formulera saklig kritik.

Gunnel kanske menar väl men i så fall borde hon tänka efter. Ibland ser man inte bjälken i sitt eget öga. Är du med i en godhetsklubb för att främja det goda samtalet, och du ser att din godhetsklubbkompis kommer med uppenbar lögn mot en politiker, gör något åt det då. Även om politikern är med moderaterna. Istället för att försöka mästra han som blir angripen, säg till din kompis att sluta ljuga. Eller stöder #jagärhär fejkade propagandabilder?

Leeena är genuint förvirrad, så jag tror inte hon misstolkar medvetet. Jag tror hon menar vad hon säger; det är brottsoffren som Bali på något bakvänt vis är oanständig mot när han ironiserar om sossar. Kanske känner hon att hennes kognitiva dissonans skulle sluta oroa henne ifall hon inte behövde höra talas om brotten mer, ifall #jaghärhär lyckades tysta diskussionen om dem, inga media skrev om dem och vi enades om att förneka dem.
Tyvärr kommer detta inte hända, folk kommer fortsätta hänvisa till BRÅ, polisen och andra källor, och Leeena kan nog inte låta bli sin telefon, så det ligger i farans riktning att hon får en hjärnblödning i sommar.
Senast redigerad av Finisterre 2018-02-03 kl. 18:22.
Citera
2018-02-03, 19:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
De sysslar inte med anmälningar. Inte som grupp.
Jag uppfattar det du skriver som en lek med ord. Det du framför är också det som medlemmar i gruppen framför för att avfärda kollektivets anmälningar under en begränsad tid. Självfallet är det medlemmar i gruppen som anmäler, inte gruppen i sig. Aktionen som fick Granskning Sverige avstängd från Facebook är ett tydligt exempel som också är dokumenterad i Eskilstuna-Kuriren. Det var 1000-tals anmälningar i en samlad aktion. Så mycket tydligare än så kan det knappast bli.
Citera
2018-02-03, 21:18
Medlem
Trevligt att gruppen Jagärtvär är här igen som vanligt tycker dom att gruppen får tolka allt efter sin egen agenda..Vi är inga Nazizter bara för vi gör zom dom..
Citera
2018-02-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Ja du har rätt jag trampade över gränsen grovt
Och tog i i överkant och det gynnar dessa disidenter.
Gick över gränsen???

I nästan varenda inlägg med era så kallade hat tweets från #jagärhär så anser ni att det äröver gränsen, hat osv.

Ni är roliga.. även en vänlig kommentar kan ni vända och vrida på så att det skulle vara nått hatiskt.
Är detta ni kan komma med?

Kan ni inte publicera hatiska inlägg istället?

De som ni publicerar här är knappast något att ens ta upp här
Utskrattade är väl det vänligaste jag kan komma på som beskriver erat jagande på #jagärhär medlemmar.
Citera
2018-02-04, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Gick över gränsen???

I nästan varenda inlägg med era så kallade hat tweets från #jagärhär så anser ni att det äröver gränsen, hat osv.

Ni är roliga.. även en vänlig kommentar kan ni vända och vrida på så att det skulle vara nått hatiskt.

Utskrattade är väl det vänligaste jag kan komma på som beskriver erat jagande på #jagärhär medlemmar.

Intressant att det alltid är "ni" när du svarar på inlägg om #jäh men så fort det är någon från #jäh som blir utesluten så är det alltid just den personens fel och aldrig något "ni" längre.

Ganska fint hur du visar ett perfekt exempel hur medlemmar ur #jäh använder sina dubbla måttstockar för att håna andra.
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-02-04 kl. 01:07.
Citera
2018-02-04, 01:54
Medlem
Citat:

Hur menar du här? Vilka inlägg syftar du på?
Citera
2018-02-04, 04:58
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Gick över gränsen???

Hade samma tweets kommit från Herrey, Bard, Bali eller Skyttedal(som av någon anledning blivit er nya hatare i fokus), så hade man hört dundret från knapptryckningar över att man har fascistiska hatare på nätet.

Men det hindrar inte pensionärer och sjukskrivna gubbar i djupa soffgropar med surfplattor att sprida identitetspolitisk propaganda även hetsa borgerliga politiker dag ut och in. Bor man vid skärgården, kolonilotter eller Östermalm så blir man verkligen den mest trovärdiga personen i dessa debatter. Eller hur?

Istället för att nyansera debatten, vilket kräver att man har kunskap och retorik... så väljer jagärhär att istället döda debatten. Eftersom kritiken slår hål på deras fantasivärld, upplysning är det största hotet som finns.

Inte bara på Twitter och Facebook, även här dyker ni upp och skriver diskussionstomma inlägg.
Senast redigerad av Vem0th 2018-02-04 kl. 05:11.
Citera
2018-02-04, 11:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag förstår att du och dina gelikar som skriver på Twitter skrattar. Det ingår i bilden av inskränkt enfald, bristande probleminsikt och uppblåsta egon. Ni tycker det här är roligt och fnittrar förtjust när ni får vara elaka. Det är så mobbare fungerar.

Men de flesta människor vet inte ens vad #jagärhär är och de skiter i er. Andra tror på gruppens marknadsföring och betraktar gruppen som något bra. Andra, som i denna tråd, har genomskådat gruppen och dess syfte.

För alla normalt tänkande människor är det uppenbart att NÅGOT är väldigt sjukt i Sverige. VAD det är eller VARFÖR det är så kan dock vara svårt att förstå. Folk har inte tid att gräva i det här.

Denna tråd dokumenterar en liten del av det som är sjukt i Sverige. Andra trådar dokumenterar andra saker. Ett tydligt mönster framkommer: Det är dysfunktionella människor inom medier, politik och förvaltning som är roten till problemen. Och de politiskt korrekta medborgare som stöder dessa förrädare.

#Jagärhär är dessa vidriga människors, kanske sista, försök att skydda sig själva. Dessa samvetslösa egoister som skor sig själva på andra och förstör landet genom sitt svekfulla agerande.

Det kommer INTE att bli nådigt för #jagärhär eller de som kan förknippas med gruppen när den stora allmänheten i Sverige börjar förstå hur allt hänger ihop. Jag kan lova dig att folk INTE kommer att skratta. Förhoppningsvis får vi en skärpt lagstiftning så att de som har svikit sina självklara plikter kan ställas inför rätta och dömas till hårda straff.
Citera
2018-02-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius

Det kommer INTE att bli nådigt för #jagärhär eller de som kan förknippas med gruppen när den stora allmänheten i Sverige börjar förstå hur allt hänger ihop. Jag kan lova dig att folk INTE kommer att skratta. Förhoppningsvis får vi en skärpt lagstiftning så att de som har svikit sina självklara plikter kan ställas inför rätta och dömas till hårda straff.

Nähä, då vet vi det. Så mycket för snacket om yttrandefrihet alltså.
Ni dammsuger nätet efter hatiska kommentarer från folk som kan kopplas till jagärhär. och då får ni slå knut på er själva för det ni tar som exempel är liksom ingenting. "Ska man skratta eller gråta åt Lamotte" - ungefär sånt. Har du kollat vad som skrivs t.ex på flashback om kvinnor och invandrare?
Och du tycker att jagärhär är hatiska?
Vad ynkliga ni är som har kvinnor i medelåldern som mest av allt jobbar inom vård och omsorg till era fiender.
Citera
2018-02-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ni dammsuger nätet efter hatiska kommentarer från folk som kan kopplas till jagärhär. och då får ni slå knut på er själva för det ni tar som exempel är liksom ingenting. "Ska man skratta eller gråta åt Lamotte" - ungefär sånt. Har du kollat vad som skrivs t.ex på flashback om kvinnor och invandrare?
Vad ynkliga ni är som har kvinnor i medelåldern som mest av allt jobbar inom vård och omsorg till era fiender.

Det du inte verkar ha förstått är:

1) Om man går med i en grupp som säger sig stå för "god ton" så får man räkna med att folk ifrågasätter ens uttalanden? Ta till exempel Sotnosens som "representant" för #jäh här i tråden när hen buntar ihop alla som skrivit (inklusive dig) i tråden och tycker om att slänga sig med rasister, nazister osv.
Är det god ton tycker du?

2) Vad har troll på Flashback ens att göra med en grupp som #jäh?
Det är precis som om du skulle säga "alla judar är snåla och har stora näsor" samtidigt som någon idiotisk nazist någonstans säger "död åt alla judar!!!"
Ursäktar detta då #jäh's beteende med att man bara vill peka finger och säga "det finns folk som är värre än oss!!!!", för det är precis det du gör nu.

Fin halmgubbe förresten med att kvinnorna i vården skulle vara "våra" fiender.
Men nej, vad folk inte verkar förstå att folk inte har något samröre med andra i tråden men samtidigt tycker folk från #jäh om att bunta ihop folk och sätta grupp mot grupp.
Dvs dem "goda" mot dem "onda" så att säga, ungefär som Kent Flink (en medlem i #jäh) tycker om att romantisera AFA's våld mot de människor dem inte tycker om.
Snacka om god ton..

Jag kan inte förstå hur folk tycker att det är okej med visst hat, bara för att det kommer från "rätt" håll, vilket tydligt synts i MSM där man alltid tar upp hur goda dem är men aldrig visat deras metoder.
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-02-04 kl. 16:23.
Citera
2018-02-04, 16:34
Medlem
Citat:
Du är själv med i gruppen, eller hur?

#jagärhärmedlemmen Annika Torevis kommentar var inte alls oskyldig. Den gick ut på att man skulle kunna gråta över att Lamotte fick (sic!) vara kvar på GP så länge, vilket alltså nätaktivister och antagonister anställda på tidningen satte stopp för. Torevi (och du själv?) sympatiserar av allt att döma med ett sådant beteende. Varför tycker du så illa om Lamotte förresten? Vad har han gjort för att förtjäna detta?

Angående ditt sista stycke: Ja, jag ska erkänna att jag ser dessa #jagärhärtanter (och dito gubbstruttar) som mina fiender. De bräker falskt om "alla människors lika värde" samtidigt som de kräver att jag som kvinna ska respektera den sexistiska skitreligionen islam och välkomna massinvandring från världens mest misogyna länder. De försöker kväva all opposition med sin falska godhet, och de använder fruktansvärt ohederliga metoder.

Visst finns det sexistiska idioter även på Flashback, men här är det åtminstone tillåtet att säga ifrån. Så är det inte i den verkliga världen. Åtminstone så länge förtryckaren har en annan hudfärg än vit, vilket oftast är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in