Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Han har antagligen fått hjälp av jurist med att väga orden på guldvåg, Anne Ramberg?

Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Vem har hjälpt ÖN att skriva detta? Alldeles för välformulerat för att komma från ÖN:s penna.

Svågern förstås!
Ständigt denne svåger... 🤘🏻
Citera
2018-06-03, 14:59
Medlem
Ruuzaks avatar
Så kom dagen Flashback förutspått skulle komma för flera veckor sedan. Özz kryper till korset. Den rabiata offensiva taktiken funkade inte, dags att pudla. Så otroligt otippat. Eller inte.

Att han ges beredskap på en av Sveriges största tidningar för denna typen av texter känns smått bisarrt. Det är som en reklamplats på "bästa" sändningstid. Hur många har den möjligheten?

Och en annan sak;
Özz, din ursäkt med att du agerade i vrede och "i stundens hetta" (eller hur du nu formulerade dig) hade kanske fungerat om du inte spenderat dagen/dagarna efter inspelningen till att klippa ihop och skriva en lång nedvärderade beskrivning gällande JJs arbetsmetoder efteråt. Menar du att känslorna inte hade hunnit svalna tills dess? Du hade inte hunnit överväga situationen och tänka rationellt? Nej, hade du inte drabbats så grovt och missbedömt reaktionerna så kraftigt hade den här pudeln aldrig kommit, vilket innebär att den är vatten värd. Hoppas inte svenska folket köper det.
Citera
2018-06-03, 15:02
Medlem
1970-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruuzak
Så kom dagen Flashback förutspått skulle komma för flera veckor sedan. Özz kryper till korset. Den rabiata offensiva taktiken funkade inte, dags att pudla. Så otroligt otippat. Eller inte.

Att han ges beredskap på en av Sveriges största tidningar för denna typen av texter känns smått bisarrt. Det är som en reklamplats på "bästa" sändningstid. Hur många har den möjligheten?

Och en annan sak;
Özz, din ursäkt med att du agerade i vrede och "i stundens hetta" (eller hur du nu formulerade dig) hade kanske fungerat om du inte spenderat dagen/dagarna efter inspelningen till att klippa ihop och skriva en lång nedvärderade beskrivning gällande JJs arbetsmetoder efteråt. Menar du att känslorna inte hade hunnit svalna tills dess? Du hade inte hunnit överväga situationen och tänka rationellt? Nej, hade du inte drabbats så grovt och missbedömt reaktionerna så kraftigt hade den här pudeln aldrig kommit, vilket innebär att den är vatten värd. Hoppas inte svenska folket köper det.

(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)
Citera
2018-06-03, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad är detta för jävla sätt?! Özz ska självfallet inte använda sitt krönikörutrymme för att rentvå sig i rent privata affärer. Det han ska göra är att kontakta någon nyhetsmedia, helst SVT, och låta sig intervjuas.
Jävla idiot.

Det är ju i och för sig expressens huvudvärk, men vem läser expressen nu för tiden. Där jag handlar, en hyfsat stor butik ser jag kanske en i kvartalet som tar en expressen/aftonbladet.

Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Ja, se det var en intressant vändning i Adjözz-affären! Ur min synvinkel står Özz fortfarande kvar på ruta ett, men han har antagligen tänkt ut vem som ska offras. Jag tippar på att svågern ska kastas under bussen. Det är nämligen glasklart att det kommer att framkomma svartarbete to the extreme när det här förhoppningsvis synas närmare i sömmarna.

Det första som ska ske är att vi får namnet på entreprenören, så att UG (eller Skv/polisen) kan börja begära in och syna fakturor, inköp, specifikationer etc på jobben som utförts. Ganska givet att sådant inte finns, varefter Nujens kommer att knuffa fram Damm till giljotinen.

Trots allt så tillhör inte Damm klanen utan är en kaffir som kan offras för hedern och eventuellt fortsatta framtida intäkter (dock minskande) i PK-humorns tjänst.

Jag tror knappast JJ är intresserad av nya intervjuer om inte Usch Nujen lägger alla papper på borden först.

Det frapperande är att inte SKV/EBM tagit tag i det. När de har gjort det och grundligt gått igenom vilka arbeten som är utförda på fastigheten och vilka som svågern kan bedömts gjort samt vilka kvitton som finns i bokföringen så kan man därefter skapa sig en trovärdig bild av svartjobbens omfattning. Efter det borde det vara enkelt för JJ eller någon annan att sopa upp smulorna, om nu Özz är intresserad av det.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
JJ jobbar inte heller kvar på UG längre.

Intervjun med Özz var väl bland det sista JJ gjorde innan han slutade.

"Jannes sista gig"

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Allvarligt talat, hur jävla korkad är Özz?

Jag, som inte är det minsta mediatränad vet att det finns en sak du aldrig, jag repeterar ALDRIG, gör: Du ber inte offentligt en journalist om en ny intervju där du ska få upprättelse och "förklara vad du egentligen menade".

Fan vad rökt du är nu Özz. Antagligen ännu värre än innan.

Man undrar vem som gav honom det rådet. Fy fan vad pantat.

Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Precis. Tror inte en intervju skulle ske inom ramen för UG i så fall. Å andra sidan tror jag JJ skulle vara tvungen att följa upp med en andra intervju för att inte framstå som att han viker ned sig.

Jag hoppas verkligen att Özz dyker upp en andra gång som utfrågad. Gärna i en oklippt version där han får tokspel på specifika frågor som hittar de ömma punkterna. Tror han har kort stubin, och en genomklappning är nu nära när avbokningarna formligen väller in.

Slutet är nära för klanclownen Nujen.

Frågan är om det är rädslan för att avbokningar väller in och nya uppdrag uteblir eller om rädslan handlar om vad han gjort och om SKV/EBM börjat dra i trådarna... Ponera att han åker på en skattesmäll på fyra miljoner privat! och dessutom ska återställa byggnaderna. Bortsett från ett antal år i fängelse så lär han tappa ekonomiskt plus bli sittandes med stort hus på Gotland som kanske inte är så där hiskligt lätt att avyttra.

Dessutom tycker jag att debile systern tillika asyladvokaten Debbie Nujen kommit lindrigt undan. Hon är ju delägare. Hon SKA känna till juridiken. Svartjobb?!! Svartjobb av illegala?!!! Hur kan hon inte ha blivit hängd i pressen?!
Citera
2018-06-03, 15:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad är detta för jävla sätt?! Özz ska självfallet inte använda sitt krönikörutrymme för att rentvå sig i rent privata affärer. Det han ska göra är att kontakta någon nyhetsmedia, helst SVT, och låta sig intervjuas.
Jävla idiot.

Trots att du är hen-vänster så kommer det ibland vettiga inlägg från dig. Det här var ett av dem. Naturligtvis är din fråga mycket relevant och har, skulle jag våga påstå, hamnat lite i skymundan.

Så vi ställer den igen: När fan blev det ok att använda krönikörutrymme i en av Sveriges största kvällstidningar för att försöka rentvå sig i rent privata affärer? När?

Det här naggar ju även Expressens status å det grövsta. Och den var inte hög från början hos mig.

Ett lågvattenmärke för svensk press!

Citat:

Och en annan sak;

Bra skrivet.

Och jag tror du kan vara ganska lugn angående det sista. Det svenska folket, med undantag av några enstaka dårar, kommer inte att köpa detta.

Özz är rökt.

Hans karriär, så som den var fram till december förra året, kommer aldrig tillbaka. No way.
Citera
2018-06-03, 15:24
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
"Özz Nûjen hamnade själv i fokus under veckan när han vägrade be om ursäkt för ett skämt i tidningen Kupé. Han uppmanas av reportern att komma med ett exempel på rå, kurdisk humor och Nûjen säger: ”En kurd, en turk och en jude krockar med en bergvägg och dör. Vad blir det? 3-0 till Sverige!”

Senare hörde en läsare av sig, som tagit illa vid sig av skämtet, och chefredaktören Anders Falkrik bad om ursäkt: ”Självklart har vi inga rasistiska avsikter. Vi släppte igenom skämtet för att det var just ett exempel på rå humor, men det var en missbedömning”, skriver han bland annat.

Özz Nûjen vägrade be om ursäkt.

– Min rätt att dra ett skämt står över din rätt att bli kränkt, det har vi kommit överens om i det här samhället, säger han."

Byt ut ordet ”svensk” mot ”kurd” så skulle det ta hus i helvete.

Det rasistiska, svenskhatande sk skämtet drogs dock år 2015.
Han anser enligt artikeln att hans rätt att dra en vits står över de utpekades rätt till att bli kränkt.
Özzen går sedan passiv-aggressiv och förklarar att det är samhällets fel.

Inga spärrar hos den hatiska, rasistiska figuren.
Att han inte drabbats av polisanmälan för sin öppna rasism är märkligt.
Och media som publicera hans hat mot landet, högst märkligt.

Özz Nujen är inte rolig.
Han är enbart stötande.
Citera
2018-06-03, 15:47
Medlem
TumTums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl12e
Özz inbjuden till o spela företagsgolf. Drottningholms golf klubb. Måndag den 4e. Iaf enl Pettersson blogg. Ett event m humor.....
Säkert anordnat medhjälp av Måns Möller
Möllers son är autistisk och anledningen till fonden
Möller är en trogen Sacho Panza till sin Don Quixoto
Citera
2018-06-03, 15:55
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det är ju i och för sig expressens huvudvärk, men vem läser expressen nu för tiden. Där jag handlar, en hyfsat stor butik ser jag kanske en i kvartalet som tar en expressen/aftonbladet.

Du vet att Expressen finns på internet?

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Trots att du är hen-vänster så kommer det ibland vettiga inlägg från dig. Det här var ett av dem. Naturligtvis är din fråga mycket relevant och har, skulle jag våga påstå, hamnat lite i skymundan.

Så vi ställer den igen: När fan blev det ok att använda krönikörutrymme i en av Sveriges största kvällstidningar för att försöka rentvå sig i rent privata affärer? När?

Det här naggar ju även Expressens status å det grövsta. Och den var inte hög från början hos mig.

Ett lågvattenmärke för svensk press!

Grejen är den att jag är vänster, jag tillhör inte vänstern. Särskilt inte den sk "henvänstern". Det här är dessutom inte en vänster/höger-fråga, utan frågan om en idiot som ska lära sig veta hut.
Citera
2018-06-03, 16:00
Medlem
Ruuzaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)
Din invändning är gällande mitt ordval av pudel? Ja, jag vet inte. Kanske var jag lite snabb på knapparna där. Har givetvis inte läst artikeln men det framgår ganska tydligt vilken typ av text det var.

Det går säkert att argumentera för att det inte var en pudel, men han skriver upprepade gånger på Twitter i svaren till andra att hans beteende under intervjun var fel. Det tolkar jag (iaf delvis) som en pudel, medan han veckor efteråt var väldigt nöjd med sitt beteende. Det var när han märkte att folket och samhället inte köpte det som han nu valde att komma med denna sörja. Jag köper det inte för fem öre.
Citera
2018-06-03, 16:06
Medlem
1970-01-01s avatar
Citat:
Din invändning är gällande mitt ordval av pudel? Ja, jag vet inte. Kanske var jag lite snabb på knapparna där. Har givetvis inte läst artikeln men det framgår ganska tydligt vilken typ av text det var.

Det går säkert att argumentera för att det inte var en pudel, men han skriver upprepade gånger på Twitter i svaren till andra att hans beteende under intervjun var fel. Det tolkar jag (iaf delvis) som en pudel, medan han veckor efteråt var väldigt nöjd med sitt beteende. Det var när han märkte att folket och samhället inte köpte det som han nu valde att komma med denna sörja. Jag köper det inte för fem öre.

Nä ingen invändning alls.
Jag menar som dig att han är väldigt nöjd med sitt beteende, så nöjd så även om han "pudlar" på Expressen (som någon annan säkert hjälpt han skriva).

Så är hanns beteende fortfarande synligt på hans webbsida, han hänger ju fortfarande ut Janne med titeln "Så ”jobbar” Janne Josefsson". och texten är fortfarande kvar "Och att han även som 65 årig gubbe ringer tioåriga barn" Så jag ser det inte som att han kryper till korset så att säga. I alla fall inte på sin egen webbsida. jag ser det som du gör, ett spel för gallerierna nu när inkomsterna (gigen) sinar.

http://www.nujen.nu/sa-jobbar-janne-josefsson/
Senast redigerad av 1970-01-01 2018-06-03 kl. 16:11.
Citera
2018-06-03, 16:19
Medlem
Korv-Bajss avatar
"'Att attackera direkt, och inte svara på frågorna, det funkade inte bra.
Att vara tyst jättelänge och se ut som om man tänker, det verkar funka.
Janne måste ge mig en ny chans så jag också kan prova det."
Citera
2018-06-03, 16:50
Medlem
Citat:

Det är helt ofattbart. Hans personliga vendettor som inte är samhället till gagn alls, "Janne jag vill träffa dig igen, jag gjorde lite fel", jaha, varför tar Expressen upp plats för det? Varför servar Expressen Özz att ventilera sin kriminalitet och sin affärsmodell. Svara gärna någon som förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in