Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-03, 10:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Skämskudde fram. Komma flera veckor senare och säga att han kan ta en ny intervju.
Hahaha, tror han det är ett uppkörningstest han kan göra om gång efter gång, när det inte gick bra?
Jepp. Han verkar tro att verkligheten är beskaffad som ett datorspel, när det blir uppenbart att man dribblat bort sig själv så kan man bara starta om från bana sjutton en gång till.

Kommer även att tänka lite på en scen i Bondfilmen "Diamonds Are Forever".
Citat:
Mr. Wint: If at first you don't succeed, Mr. Kidd....
Mr. Kidd: Try, try again, Mr. Wint.
https://www.youtube.com/watch?v=WwlWgMTCp8w

Özz har uppenbarligen fått professionell hjälp med den här artikeln, men det känns liiite för sent.

För att citera Özz vapendragare Måns Möller:
Citat:
Jävla Pajas - Det här skojar du inte bort
Citera
2018-06-03, 11:36
Medlem
Om det är Tingstäde som Özz kallar fritidshus så blir det här intressant. Bygglov? Hur är fastigheten taxerad? Som skola? Som privatbostad? Vilket taxeringsvärde är åsatt? Skola är s.k. specialfastighet och då betalas ingen fastighetsskatt.

Att använda en skola som bostad om än bara delar av året öppnar upp för en rad skattefrågor etc.

Kan Özz m.fl. även ha ett Riktigt fritidshus på Gotland och att det är där Akilov varit och jobbat?
Citera
2018-06-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Vem har hjälpt ÖN att skriva detta? Alldeles för välformulerat för att komma från ÖN:s penna.

Desto roligare då om JJ skulle träffa ÖN igen. Tänk om JJ körde god cop/bad cop och första intervjun var god cop. Vi vet ju inte vad JJ har på ÖN eftersom ÖN var så komplett rabiat och avbröt så fort JJ öppnade munnen. Vi vet ju inte vilka källor på myndigheter osv JJ skaffat sig under ett långt yrkesliv och vad dessa kan tänkas sitta på för information. Det tillsammans med alla tips som inte osannolikt kan strömma in till JJ avseende ÖN HELA liv inklusive hans syster, pappa osv.

Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Ett desperat, sista försök att rädda den lilla biten av hans "karriär". Ser ingen anledning till varför JJ bör träffa honom en gång till, adjÖzz har visat sitt rätta jag och hur mycket han än försöker så kommer det svenska folket inte ändra på sin uppfattning av terrorkurden.

Det är nog precis vad det handlar om. Avbokningar haglar och kalendern gapar tom. Kollegor och kanske tidigare "vänner" håller distansen för att inte dras ner i Özz-kletet.

Det vore å ena sidan rätt härligt om JJ tvålar till Özz rejält samtidigt så räcker det. Özz gjorde bort sig själv för all framtid. Hans beteende under intervjun går inte att reparera oavsett vad han låter spökskrivare skriva i hans namn i Expressen.

Citat:
Skämskudde fram. Komma flera veckor senare och säga att han kan ta en ny intervju.
Hahaha, tror han det är ett uppkörningstest han kan göra om gång efter gång, när det inte gick bra?

Det säger lite om intelligensen på bergsturken.

Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Om det är Tingstäde som Özz kallar fritidshus så blir det här intressant. Bygglov? Hur är fastigheten taxerad? Som skola? Som privatbostad? Vilket taxeringsvärde är åsatt? Skola är s.k. specialfastighet och då betalas ingen fastighetsskatt.

Att använda en skola som bostad om än bara delar av året öppnar upp för en rad skattefrågor etc.

Kan Özz m.fl. även ha ett Riktigt fritidshus på Gotland och att det är där Akilov varit och jobbat?

Jag hoppas att alla med tips om både det ena och det andra som rör Özz både privat och yrkesmässigt hör av sig till JJ. Därefter får JJ värdera om han har lust att möta Özz igen. För Özz räkning kan man väl säga att går JJ med på att intervjua Özz igen är det nog bäst att Özz ställer in.
Citera
2018-06-03, 11:55
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu
https://www.expressen.se/kultur/janne-jag-pratar-garna-med-dig-igen/

Nu spyr jag. Så länge han legat och filat på denna klena bortförklaring.

Kämpa Özz!

Citera
2018-06-03, 12:06
Medlem
biljons avatar
Det är tragiskt att se vad som hänt med Sverige.
Förr kunde man lita på att våra myndigheter gjorde sitt jobb, speciellt skatteverket. I detta fall verkar dom inte intresserade alls, varför förblir en gåta tror jag.

Özzen har nu drabbats ekonomiskt tack vare att folket reagerat, då kommer pudlingen, en tiondels sådan.

Hans text i Expressen väcker bara fler frågor, är detta ett fritidshus? Vad hände med planerna på en stor scen, den var ju i princip klar? Vilka var det som byggde och varför betalade inte dom i så fall ut de svarta lönerna?
Hur kan Özz familj gå med på att göra det istället?
Citera
2018-06-03, 12:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Han har fullständig panik på Twitter nu. Ligger väl fem-sex inlägg på rad där han snyftar och grinar.

Han betraktade väl avundsjukt hur Virtanen behandlades av UG och vill nu ha samma behandling själv. "Snälle goe Janne, jag kan väl också få ett helt eget Uppdrag granskning ja me, där får snyfta ut och förklara för er rasister hur illa jag behandlats? Snälle goe fine herrn?

Nä Özz, vi tar det igen: Det är för sent. Du är körd. Rökt.

Antagligen har det rasat inte en massa avbokningar som vi här på Flashback inte känner till. Plus att telefonen för nya bokningar antagligen är knäpptyst numera.

Så nu börjar terroristfinansiären få panik!
Citera
2018-06-03, 12:07
Medlem
Dofternas avatar
Vad är detta för jävla sätt?! Özz ska självfallet inte använda sitt krönikörutrymme för att rentvå sig i rent privata affärer. Det han ska göra är att kontakta någon nyhetsmedia, helst SVT, och låta sig intervjuas.
Jävla idiot.
Citera
2018-06-03, 12:12
Medlem
Ja, se det var en intressant vändning i Adjözz-affären! Ur min synvinkel står Özz fortfarande kvar på ruta ett, men han har antagligen tänkt ut vem som ska offras. Jag tippar på att svågern ska kastas under bussen. Det är nämligen glasklart att det kommer att framkomma svartarbete to the extreme när det här förhoppningsvis synas närmare i sömmarna.

Det första som ska ske är att vi får namnet på entreprenören, så att UG (eller Skv/polisen) kan börja begära in och syna fakturor, inköp, specifikationer etc på jobben som utförts. Ganska givet att sådant inte finns, varefter Nujens kommer att knuffa fram Damm till giljotinen.

Trots allt så tillhör inte Damm klanen utan är en kaffir som kan offras för hedern och eventuellt fortsatta framtida intäkter (dock minskande) i PK-humorns tjänst.

Jag tror knappast JJ är intresserad av nya intervjuer om inte Usch Nujen lägger alla papper på borden först.
Citera
2018-06-03, 12:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag tror knappast JJ är intresserad av nya intervjuer om inte Usch Nujen lägger alla papper på borden först.
JJ jobbar inte heller kvar på UG längre.

Intervjun med Özz var väl bland det sista JJ gjorde innan han slutade.
Citera
2018-06-03, 12:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Ja, se det var en intressant vändning i Adjözz-affären! Ur min synvinkel står Özz fortfarande kvar på ruta ett, men han har antagligen tänkt ut vem som ska offras. Jag tippar på att svågern ska kastas under bussen. Det är nämligen glasklart att det kommer att framkomma svartarbete to the extreme när det här förhoppningsvis synas närmare i sömmarna.

Det första som ska ske är att vi får namnet på entreprenören, så att UG (eller Skv/polisen) kan börja begära in och syna fakturor, inköp, specifikationer etc på jobben som utförts. Ganska givet att sådant inte finns, varefter Nujens kommer att knuffa fram Damm till giljotinen.

Trots allt så tillhör inte Damm klanen utan är en kaffir som kan offras för hedern och eventuellt fortsatta framtida intäkter (dock minskande) i PK-humorns tjänst.

Janne Josefsson har ju som bekant slutat på UG nu men, och det här kanske är öppningen för en del två, Janne återkommer i höst med ett eget intervjuprogram där han återser människor han skildrat genom åren.

Kan bli intressant. Men det mötet mellan JJ och Özz lär bara hända om Özz lagt alla kort på borden hos tex Aktuellt innan dess.
Citera
2018-06-03, 12:22
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Allvarligt talat, hur jävla korkad är Özz?

Jag, som inte är det minsta mediatränad vet att det finns en sak du aldrig, jag repeterar ALDRIG, gör: Du ber inte offentligt en journalist om en ny intervju där du ska få upprättelse och "förklara vad du egentligen menade".

Fan vad rökt du är nu Özz. Antagligen ännu värre än innan.
Citera
2018-06-03, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
JJ jobbar inte heller kvar på UG längre.

Intervjun med Özz var väl bland det sista JJ gjorde innan han slutade.
Precis. Tror inte en intervju skulle ske inom ramen för UG i så fall. Å andra sidan tror jag JJ skulle vara tvungen att följa upp med en andra intervju för att inte framstå som att han viker ned sig.

Jag hoppas verkligen att Özz dyker upp en andra gång som utfrågad. Gärna i en oklippt version där han får tokspel på specifika frågor som hittar de ömma punkterna. Tror han har kort stubin, och en genomklappning är nu nära när avbokningarna formligen väller in.

Slutet är nära för klanclownen Nujen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in