Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Satan vad Bert Karlsson grillar özz på FB och Bert får man ändå säga tillhör lite utav eliten med tanke på hans ekonomiska muskler och kontaktnätverk.
Özz verkar livrädd och ska enligt Bert både ringt och smsat honom.

På FB? Facebook? Har han gjort något mer än sina två YouTube-videos?
Citera
2018-05-03, 18:33
Medlem
Trollmias avatar
Bert ska granska Özz...
Själva videon från Skara-Bert är ju redan postad. Nyheter Idag har en liten artikel om det hela.
https://nyheteridag.se/bert-karlsson-ska-granska-ozz-nujen-utmanar-honom-att-lamna-ut-svagerns-nummer/

"SVERIGE Entreprenören Bert Karlsson utmanar nu komikern Özz Nûjen att bevisa sin oskuld i Rakhmat Akilov-affären.
– Är du oskyldig är du oskyldig, och det ska vi ta reda på, säger han.

I ett avsnitt av programmet Berts Värld säger Bert Karlsson att Özz Nûjen har försökt kontakta honom på telefon i samtal och sms. Tidigare har Bert Karlsson kallat komikern en lögnare apropå en intervju som Janne Josefsson gjorde i samband med en granskning av terroristen Rakhmat Akilov."

....
– Vi tycker att det är mycket konstiga saker med det här som inte stämmer. Är du oskyldig är du oskyldig, och det ska vi ta reda på, jag lovar dig, säger Bert Karlsson i videon riktad till Özz Nûjen.

...

Det ska bli intressant vad Bert kan rota reda på. Jag är inget fan av Bert - men det är möjligt att han har möjligheter (och definitivt pengarna) till att kunna rota reda på skit om i princip vem som helst.

Jag måste nog slå mig till de flesta följarna och skribenter av tråden. Det finns något mycket mer runt familjen Nujens här som är väldigt ljusskyggt. Om det bara gäller utbetalningar till svartarbetare av stora mått - ELLER - passhandlingar till folk som inte hör hemma i Sverige - ELLER - den värsta av tankar, en folkkär (om man går efter MSM's ord) komiker, hans syster Asyladvokaten och hennes man, deras far... är inblandade i terrorism...

Den naiva lilla svenska blonda flickan i mig vill säga - det är det första alternativet, bara betalningar för svartarbetare - men för varje år som går, desto mer solkade blir den lilla naiva svenska flickan i mig. Så jag vet faktiskt inte längre.

Men jag är glad att jag följt den här tråden sen den startades.. och jag är till hundra procent säker att både polis, SÄPO och även Skatteverkets medarbetare sitter och spanar i den då o då. Så allting som kan rotas fram kommer att komma till vårt (även om vi är många som betvivlar ofta) rättsverk till godo!
Citera
2018-05-03, 18:45
Medlem
Özz Nujen försöker nu skämta på twitter, om att "du kan fråga min svåger":
https://twitter.com/ozznujen/status/992004531172069377

‏Sen ljuger han skamlöst på twitter. Påstår att svågern bara har ett enda nummer i sitt namn. Det här stämmer inte, Rickard Damm hade tidigare minst 4 mobilnummer på Ratsit, men har nu endast ett nummer. Özz Nujen har också själv tidigare i intervjun med JJ sagt att barnen inte hade eget abonnemang ( vilket förklarar att Rickard Damm hade flera nummer på Ratsit ).

Citat:
@ozznujen

Ironi är inte din styrka va? Eller förstå en humoristisk texts avsikt? Sen ljuger du ju också. Han har bara ett enda nummer i sitt namn... Hans barn var tvungna att byta nummer många veckor sen och har hemliga nummer. Vilka barn och vems barn har du ringt och pratat med? Läskigt.
Citera
2018-05-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag tror detta redan blåst över förutom här på Flashback. De flesta normala människor som sett reportaget ser det nog som att svart arbetskraft använts, att Özz borde haft en aning, men förstående till varför han inte vet.

Väldigt få sammankopplar Özz med terrordåden och det är nog ingen som på allvar tror att Özz sponsrar terrorism.

Värt att betänka nästa gång vi hederliga svenskar beställer ett svartjobb.

Absolut, det har nog blåst över och det är väldigt tyst i media om detta. Jo, andra har redan sagt detta, men det är värt notera igen. För det är i vanliga media man styr ett drev. Nu är det helt tyst. kan vara så att journalisterna vet mer än de skriver. Özz har samma status bland PK-människorna som han Gardell.
Citera
2018-05-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfritid
Du har rätt i att han inte blir helt pank men hans standard och hans liv kommer förändras en del. Han har ju ROA med många andra där som är poppis. Han kommer ju att leva sitt liv som vanligt men inte längre dra in så mycket. Då blir det mindre på banken ganska snabbt.

Alldeles riktigt. Och det med all rätt!
För i min bok, den som innefattar både brott och straff och moral, så kommer Özz Nujen att få skaka galler en längre tid efter att svenska myndigheter och gärna då tillsammans med andra länders säkerhetstjänster, noggrant kartlagt denne aggressive, nationalistiske och obehaglige kurd. Rätt plats för Özz Nujen är inte att uppträda på Norra Brunn, rätt plats för honom är en bunker på antingen Kumla eller Tidaholm.
För som 'Enoch.Thulin' påpekat, så hade Özz Nujen i detta läge, om han varit i USA, redan suttit på Guantanamo för sitt samröre med Akilov. Den åtgärden hade jag inte gråtit över.
Citera
2018-05-03, 18:52
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Satan vad Bert Karlsson grillar özz på FB och Bert får man ändå säga tillhör lite utav eliten med tanke på hans ekonomiska muskler och kontaktnätverk.
Özz verkar livrädd och ska enligt Bert både ringt och smsat honom.

Japp, hatten av för Bert.
Det har gått så långt i detta tokland att man tom kan befara att Özz glider igenom maskorna enkom pga sitt namn/ursprung. Gott då att vi har någon offentlig person som törs gräva i skiten.

...och det lär dyka upp mycket dynga framöver. 80 lök svart för lite hantlangande är ju absurt. För den summan borde han jobbat dygnet runt i ett halvår. Mycket skumma saker i denna soppa.
Citera
2018-05-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Özz Nujen försöker nu skämta på twitter, om att "du kan fråga min svåger":
https://twitter.com/ozznujen/status/992004531172069377

‏Sen ljuger han skamlöst på twitter. Påstår att svågern bara har ett enda nummer i sitt namn. Det här stämmer inte, Rickard Damm hade tidigare minst 4 mobilnummer på Ratsit, men har nu endast ett nummer. Özz Nujen har också själv tidigare i intervjun med JJ sagt att barnen inte hade eget abonnemang ( vilket förklarar att Rickard Damm hade flera nummer på Ratsit ).

Herregud då ljuger han vidare... Har han inga vänner som får han att fatta hur han bygger vidare på det sociala självmordet?
Citera
2018-05-03, 18:58
Medlem
exceptionals avatar
Är intervjun på riktigt? Kan det vara ett konstprojekt? Mer skrämmande är att han lägger ut det på sin hemsida och hoppas på sympati.
Citera
2018-05-03, 18:59
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag tror detta redan blåst över förutom här på Flashback. De flesta normala människor som sett reportaget ser det nog som att svart arbetskraft använts, att Özz borde haft en aning, men förstående till varför han inte vet.

Väldigt få sammankopplar Özz med terrordåden och det är nog ingen som på allvar tror att Özz sponsrar terrorism.

Värt att betänka nästa gång vi hederliga svenskar beställer ett svartjobb.

Jag tror att folk kan förlika sig med att svart arbetskraft används,
fast ett väldigt hyckleri om man går ut i krönikor och pratar om underklass som anställs.

Men den respekt jag hade för Özz Nujen föll, då han hade sina utfall mot Janne Josefsson
ihop med att han hade satt ett barn som lockbete, för att kunna anklaga JJ.

Han var bara SÅ osmaklig i reportaget.

Otur för Özz Nujen att den svarta arbetskraften var en terrorist, dock.
Det var han nog inte medveten om.
Gissar på att han inte var särskilt duktig hantverkare,
och jag har svårt att ha respekt för folk som inte anlitar duktiga hantverkare.
Senast redigerad av dialektiker 2018-05-03 kl. 19:05.
Citera
2018-05-03, 19:10
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Om han var en duktig hantverkarna förtäljer inte historien. Däremot måste han varit en hantlangare i absolut världsklass, lönechecken tyder åtminstone på detta.
Citera
2018-05-03, 19:16
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Otur för Özz Nujen att den svarta arbetskraften var en terrorist, dock.
Det var han nog inte medveten om.

Eller om jag uttrycker det såhär,
det är bara SÅ överklass, att inte ha koll på sina hantverkare och de man anställer.
Det är otroligt slappt och rikemansbeteende.
Lyxfällanbeteende som man verkligen ska se ner på.

Man anställer hantverkare som man har koll på och är mån om att de gör ett bra jobb,
oavsett om man har mycket kosing eller inte.
Citera
2018-05-03, 19:17
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Underhållande att kika på Özz Twitter.

Han tror verkligen, precis som Virtanen, att detta kommer att blåsa över och att allt kommer att bli som vanligt snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in