Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Det är den intressanta frågan. Detta är ju rätt sensationellt. Precis som Özz i ena stora tidningen just idag beklagar sig över en ny underklass i Sverige. En sådan underklass som Özz familjeföretag med största sannolikt hjälpt till att skapa och tjäna pengar på genom att anlita svart arbetskraft.
De stora, gamla bufflarna till media sitter o filar på hur de lättast ska kunna lägga fram detta på bästa vis så att skiten inte blåser tillbaka i ansiktet på dem tror jag...
Men en sak vet jag, ju fler media (gamla som nya), och bloggar som tar upp detta - desto mer sprids det, fler o fler personer läser om det och blir fundersamma om det hela. Att ÖN sedan tror att han kan sitta o säga "Öhhh jag vet inget... vet inget... öhhh, inga kommentarer liksom... öhhhh". Det kommer inte att hålla, speciellt inte om ärliga företagare går in och säger att man som ägare till företag - det går inte att skylla ifrån sig på liknande vis... och skulle ÖN mot all förmodan klara sig genom att halka bort från skottgluggen så kommer det genast att uppkomma teorier om hållhakar, konspiration m.m.
Men jag måste erkänna... jag följer gärna den här tråden