Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-03, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanFraser
NÅGON som fått svar? Jag har då inte. 🙄

Jag skrev ett vänligt hållet mail till Drottningholms GK och frågade varför Özz Nujen finns bokad för morgondagens evenemang. Har inte fått något svar.

Eftersom vi är många här som undrar, är det inte alls fel att fråga golfklubben.

Kontakt. Reception: 08-759 00 85. Email: reception@kdrgk.se. Kansli/Ekonomi: 08-759 03 11. Annika Lundborg Email: info@kdrgk.se
Citera
2018-06-03, 09:02
Medlem
Det har gått mer än 1 år sedan polisen blev varse att Nujens betalat drygt 85.000 kr till Akilov. Detta rör betalningar som registrerats i banksystemet, huruvida även kontantbetalningar förekommit är oklart.

Polisen, Säpo, EBM och Skatteverket skulle kunna skingra dimmorna; något tycks hindra dem, vad?
Citera
2018-06-03, 09:05
Medlem
Vem har hjälpt ÖN att skriva detta? Alldeles för välformulerat för att komma från ÖN:s penna.
Citera
2018-06-03, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palettblad
Vem har hjälpt ÖN att skriva detta? Alldeles för välformulerat för att komma från ÖN:s penna.
Han har antagligen fått hjälp av jurist med att väga orden på guldvåg, Anne Ramberg?
Citera
2018-06-03, 09:50
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:

Spökskriven artikel i detalj rättad av Expressen. Ja, Det var även min första tanke. Detta är inte författat av honom utan en tillrättalagd införande i ett försök att rentvå sig. Glöm inte att Özzen vid intervjun drog in eget kamerateam och skulle avslöja UGs arbetssätt även detta var utfört på ett sätt enbart någon med krishanterings assistans agerar, även hans planerade svarstaktik mot JJ, inövad. Taktik alltogether folks!

Som jag ser det har Nujens och Richard Damm sedan dess gått igenom sina räkenskaper, gjort sitt yttersta för att städa upp efter det som hänt med en syster som advokat kan de nog hittat vägar att efterhandskonstruera det mesta. Tomteverkstan hos Nujens och Richard Damm, dagligdags arbetandes på Telia. Nu har det städats färdigt och Özzen är redo att möta JJ igen..

Det enda acceptabla då man nu i pressen erkänt att man betalt svarta pengar till bla Sveriges värsta terrorist och nu skälva begär att SKV går igenom bolagen och de privata deklarationer som utförts under renoveringsåren. SKV bör då begära utdrag från bankerna avseende alla Nujens banktransaktioner. TV kan om de vill göra något bra intervjua människor runt omkring Tingstäde på Gotland kring volymen bilar, svart arbetskraft som färdats till och från Özzens byggnader, detta bör i detalj diskuteras i en ev intervju. Man bör förbereda denna intervju ordentligt för att kunna visa på detaljer.

Özzen inklusive dem kände svågern och Debbie gemensamt bör alla ställa upp på intervjun. Att intervjua enbart Özzen är enligt mig inte intressant, han han skickat ansvar till många andra, dessa skall genomlysas och då speciellt svågern.

För övrigt tycker jag att en intervju med enbart Özzen inte ger någonting utan enbart en möjlighet för Özzen att blanda korten igen

Kom igen nu SKV, Ekobrott och Polisen, Ni har hans erkännande av svarta betalningar genom familjen i Expressen. Som byggherre är man 100%ansvarig att kontrollera att betalningar som sändes är till företag som är momsregistrerade osv. Agera!
Citera
2018-06-03, 10:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Det där får du ta och länka
Det stod på Özzens Facebook. Flera i tråden, som är aktiva på Facebook, refererade till detta.
Bland annat min kamrat "Dofterna":
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Från Özz Fbook:

"Oj! Jävlar vilken självbehärskning du hade👍 Klipp ner materialet till din favör och släpp en ”Özz vs. Janne.J”.
Hälsningar från dina fans i Hökarängen"

Kommunals förra ordförande Annelie Nordström:
"Bra agerat Özz , blir bara ledsen över att vissa självupptagna personer undergräver journalistikens viktiga uppdrag i vårt öppna samhälle, genom att misstänkliggöra kända personer på ett ojust sätt"
Citera
2018-06-03, 10:10
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:

Fråga hans svåger
Citera
2018-06-03, 10:12
Medlem
Citat:
Samtidigt en text med brister. Kan se özz böna och be någon om hjälp med att rädda hans karriär (läs inkomster) samtidigt som han suttit bredvid skribenten och gapat och skrikit ' nej det tänker jag inte be om ursäkt för, nej det var inte mitt fel osv osv'.
Citera
2018-06-03, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för länk och kommentar!
Ja, det här var sannerligen en usel pudling. Özz Nujen fortsätter att slira på sanningen. Janne Josefsson har väl aldrig anklagat ÖN för att ha finansierat terrorism? När skandalen med pengarna från The Nujens till Akilov briserade i januari, försökte JJ få till stånd en intervju med ÖN. Som den fega hund ÖN är, ville han inte ställa upp. ÖN är ett kräk är ett kräk är ett kräk

När nu Expressen gett ÖN möjlighet att få chans att förklara sig, hade det varit klädsamt om ÖN låtit bli att fortsätta atr sprida dimridåer och sitt nu välkända mumbo-jumbo.
Varför inte presentera denne "byggentreprenör" som tydligen instruerat advokatfamiljen Nujen att betala svarta lönepengar till en uzbeks privata konto?
Varför hymla om hur ägarförhållandena till fritidshusen ser ut? Varför tala om "de övriga ägarna" när det i själva verket handlar om hans storasyster, advokaten Debbie Nujen resp svågern, dvs Rickard Damm?

Jag citerar ett stycke ur texten:
<• Jag personligen har inte haft någon kunskap om vare sig entreprenören som anlitades eller känt till i detalj hur utbetalningarna har gått till. Jag har alltså inte genomfört vare sig någon beställning av byggtjänster eller gjort någon betalning.>

Vadå "Jag personligen har inte..etc"? Är ÖN obekant med det svenska språket? Det räcker att skriva: "Jag har inte...etc" Att ÖN stoppar in ordet "personligen" gör mig illamående. Tål inte floskelfolk.
Att ÖN särskilt påpekar att han inte i detalj haft kännedom om hur utbetalningarna gått till, må vara riktigt, men han har som byggherre ett ansvar för vad som sker på hans fastighet och det ansvaret försöker kräket, med denna artikel, distansera sig från.

Att Expressens kulturchef Karin Olsson medverkar till att låta ÖN få fortsätta att skylla på andra istället för att ta ett eget ansvar för svartarbetena, visar att Expressen har ett sällsynt dåligt omdöme, både vad gäller val av kolumnist (=ÖN) och kulturchef (=KO)

Bra fråga. Mamoste Nujen äger inget av husen, men har betalat 10.000:-. Som jag förstår det ägs husen på Gotland av Özz Nujen respektive Özz och Debbie Nujen. Äger verkligen Rickard Damm något hus på Gotland ? Eller kan Damm räknas som delägare genom att vara gift med Debbie Nujen ?

Hur redovisade "entreprenören" antalet timmar ? Någon faktura ska inte ha dykt upp.
Citat:
Utbetalningarna till det konto som visade sig tillhöra den person som mer än ett år senare genomförde terrordådet, Rakhmat Akilov, utfördes på uppmaning av den byggentreprenör som anlitats av min svåger för renovering av vårt gemensamt ägda fritidshus. Varje delbetalning baserades på av entreprenören redovisade arbetstimmar, som de förstås skulle få betalt för.

Tippar på att "entreprenören" är en uzbek som idag inte går att få tag på.
Citera
2018-06-03, 10:14
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Samtidigt en text med brister. Kan se özz böna och be någon om hjälp med att rädda hans karriär (läs inkomster) samtidigt som han suttit bredvid skribenten och gapat och skrikit ' nej det tänker jag inte be om ursäkt för, nej det var inte mitt fel osv osv'.

Ett desperat, sista försök att rädda den lilla biten av hans "karriär". Ser ingen anledning till varför JJ bör träffa honom en gång till, adjÖzz har visat sitt rätta jag och hur mycket han än försöker så kommer det svenska folket inte ändra på sin uppfattning av terrorkurden.
Citera
2018-06-03, 10:22
Bannlyst
Har Özz lyckats visa upp en giltig faktura än som kan bevisa det han säger?
Hans och svågerns företag måste ju minst spara alla fakturor i minst fem år på grund av bokföringslagar.
Citera
2018-06-03, 10:29
Medlem
GastonLeMans avatar
Skämskudde fram. Komma flera veckor senare och säga att han kan ta en ny intervju.
Hahaha, tror han det är ett uppkörningstest han kan göra om gång efter gång, när det inte gick bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in