Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
De flesta stod faktiskt bara där vilket är ett normalt beteende. Vad LP ville ha hjälp med tycktes bara vara att snabbt få tag på en ambulans. En svårt blödande person är en svår uppgift t.o.m. för experter. De betedde sig inte normalt i varje fall och ingen anklagar väl någon som bara hjälper till med det som de blir ombedda att göra.
Det är känsligt och jag kommer ihåg att jag helt avstod från att granska IK de första åren för att allt annat skulle känts oanständigt. Men idag är jag betydligt mer misstänksam mot henne, på grundval av vad jag fått veta.
Det är näst intill omöjligt att föreställa sig som det tycks normala ungdomar för överlagt mord, men jag tror inte att IK eller någon annan av de som eventuellt var inblandade blev informerade om det verkliga syftet med kvällens övningar.
De flesta i dylika situationer är passiva. En mindre del försöker aktivt hjälpa till. Så brukar det vara, dvs det är normalt.
Trots att personen blödde kraftigt kan man inte begära att alla ska inse att det inte finns något hopp eller att det bästa är att invänta ambulans. Och du skrivet ju själv att det var ungdomar. AH kanske trodde sig vara mer kunnig än hon var, eller så tänkte hon överhuvudtaget inte på det sättet, när hon befann sig i chock på plats. Det är absurt att säga att det är ett onormalt (i negativ bemärkelse) beteende.
Det finns tillräckligt med konstigheter i MOP. Folk som råkar passera och försöker rädda liv är inte utsända att se till så offret verkligen, verkligen dör. Då hade hellre GM satt en extra kula i OP. Här spårar du ur.