2018-04-23, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diiinnnooo
Sjukt intressant tråd, är själv ingen brukare av heroin, men ni som nu brukar det. Vad anser ni om legalisering av heroin? Är ni för/emot det och varför? Tycker oftast det känns som att man inte hör brukarnas åsikter och tankar kring legalisering utan det är oftast andra som inte ens prövat drogen som debatterar som mest. Hade varit intressant att höra era åsikter.

Jag tycker alla droger borde vara lagliga, med ett system liknande Systembolaget med skatt på varorna, som går till de som fastnat i ett missbruk. Heroin är ingen farlig drog - i alla fall i den inte i den bemärkelsen att det skadar hjärnan eller kroppen på något sätt. Kunde man köpa i samma styrka hela tiden så skulle det bli betydligt färre överdoser. Om droger blir lagliga så skulle majoriteten av befolkningen hålla sig ifrån det, det är ju fortfarande skadligt med droger. Tror inte särskilt många fler skulle hamna i missbruk. Den skadliga och mest idiotiska drogen av alla - alkohol - är laglig men de flesta blir inte alkoholister för det. Cannabis är i princip lagligt i delar av USA men de flesta röker inte för det, de flesta är helt inte intresserade av droger, blev heroin lagligt i dag så skulle det inte bli någon rusning till de ställen som säljer.

Heroin är faktiskt den minst skadliga drogen av alla populära droger, det är bara farligt i den bemärkelsen att det är lätt att överdosera, samt att bli beroende vilket leder till ett jävla skitliv, men skitlivet kommer för att man behöver få tar i stora summor pengar så man är ute och springer någon blåsig natt och släpar hem någon jävla cykel eller liknande samt träffar samhällets bottenskikt och många idioter. Sen tar de flesta heroinister andra droger samt utsätts för konstanta abstinenser , så att de ser slitna ut beror inte på heroinet egentligen utan det är ett slitsamt och ohälsosamt leverne samt missbruk av andra droger. Jag får metadon, en minst lika stark drog, jag hämtar den gratis och lever hälsosamt, ser ut som vem som helst, men skulle jag behöva få tag på en flaka om dagen illegalt så skulle jag hamna i skitlivet jag talade om och gå ned mig, men inte på grund av drogen i sig egentligen.
Citera
2018-04-25, 00:46
Medlem
Hej hallå jag hoppas någon här kan svara!

Dessa uppstod efter att jag slussade nyss, o undrar kort och gott vad det beror på?

https://imgur.com/NiqjqyY

Dags att byta skotthål eller måhända allergisk reaktion? Har förekommit en gång tidigare, dock inte lika många och blev ej heller lika varmt som nu.

Tack på förhand.
Citera
2018-04-25, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horseman4

Dessa uppstod efter att jag slussade nyss, o undrar kort och gott vad det beror på?

Dags att byta skotthål eller måhända allergisk reaktion? Har förekommit en gång tidigare, dock inte lika många och blev ej heller lika varmt som nu.

Tack på förhand.

Ser ut som nån allergi. Svårt att se på bilden. Har du slagit in i handen eller armveck?

Om det hänt förut så är det ingen fara.

Äh,va fan gör jag i denna tråd när jag sitter på hem??

Hur som helst. Mår du bra och inte blir allt för svullen så är det lungt. Byt ställe nästa gång bara.
Citera
2018-04-28, 01:50
Medlem
zero414s avatar
Nån mer än jag som tycker röken är "tunn" och svår att få i sig när man röker dom "afrikaska bollarna" som säljs på Västkusten och till viss del i Sthlm? Får bättre effekt av att snorta men tog överdos för en vecka sen av fyra små linor så vågar inte ta högre doser för att bli väck på.
Citera
2018-04-28, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powddder
Jag tycker alla droger borde vara lagliga, med ett system liknande Systembolaget med skatt på varorna, som går till de som fastnat i ett missbruk. Heroin är ingen farlig drog - i alla fall i den inte i den bemärkelsen att det skadar hjärnan eller kroppen på något sätt. Kunde man köpa i samma styrka hela tiden så skulle det bli betydligt färre överdoser. Om droger blir lagliga så skulle majoriteten av befolkningen hålla sig ifrån det, det är ju fortfarande skadligt med droger. Tror inte särskilt många fler skulle hamna i missbruk. Den skadliga och mest idiotiska drogen av alla - alkohol - är laglig men de flesta blir inte alkoholister för det. Cannabis är i princip lagligt i delar av USA men de flesta röker inte för det, de flesta är helt inte intresserade av droger, blev heroin lagligt i dag så skulle det inte bli någon rusning till de ställen som säljer.

Heroin är faktiskt den minst skadliga drogen av alla populära droger, det är bara farligt i den bemärkelsen att det är lätt att överdosera, samt att bli beroende vilket leder till ett jävla skitliv, men skitlivet kommer för att man behöver få tar i stora summor pengar så man är ute och springer någon blåsig natt och släpar hem någon jävla cykel eller liknande samt träffar samhällets bottenskikt och många idioter. Sen tar de flesta heroinister andra droger samt utsätts för konstanta abstinenser , så att de ser slitna ut beror inte på heroinet egentligen utan det är ett slitsamt och ohälsosamt leverne samt missbruk av andra droger. Jag får metadon, en minst lika stark drog, jag hämtar den gratis och lever hälsosamt, ser ut som vem som helst, men skulle jag behöva få tag på en flaka om dagen illegalt så skulle jag hamna i skitlivet jag talade om och gå ned mig, men inte på grund av drogen i sig egentligen.

Skriver under på detta! Äntligen någon som fattat Precis sådär är det. Det är drogernas legala status som skapar dom flesta problemen, bl.a. överdoser som du säger. Skulle det legaliseras/avkriminaliseras, så skulle priset sjunka. Och man vet att 100mg är 100mg, och inte utspätt med massa annat. Ja, listan kan göras lång.

Det är som sagt det där eviga jagandet och att gå från frisk till sjuk, fram och tillbaka hela tiden som gör att man blir sliten som fan efter ett tag. Samt så är ju inte direkt nyttig och bra kost något som man har råd med som opiatberoende heller.

Släpp det fritt, låt folk ta ansvar för sina egna liv. Jag äger min kropp, ingen kan komma och säga något annat. Ingen. Så länge jag inte skadar någon annan människa, så kommer jag göra precis vad jag vill med min kropp, mitt liv och min själ.

Detta borde vara självklart tycker jag. Men folk blir förbannat upprörda när man börjar snacka om det Dom vill gärna hitta någon att skylla på också. Bland det värsta jag vet är personer som skyller sitt beroende på andra människor. Som langaren, shoppen på nätet etc. Man väljer själv vad man vill stoppa i sig eller inte. Annat vore det om någon tvingade i en drogen. Men det har aldrig hänt mig iaf. Har aldrig blivit "pushad" till att ta droger heller. Det har alltid varit mitt val. Och jag själv får ta ansvar för dom valen jag gjort.

Hursomhelst, håller med dig och känns bra att vi verkar bli fler och fler som förstår detta.

(Tänkte nämna att jag inte går på heroin också, däremot subutex, benso och lyrica. Snart trappat ut lyrican, och efter det tar jag tag i resten. Var ren i flera år, och mådde väldigt bra faktiskt. Och jag ska ta mig dit igen.)

mvh
EUO
Senast redigerad av EUO 2018-04-28 kl. 09:36.
Citera
2018-05-04, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero414
Nån mer än jag som tycker röken är "tunn" och svår att få i sig när man röker dom "afrikaska bollarna" som säljs på Västkusten och till viss del i Sthlm? Får bättre effekt av att snorta men tog överdos för en vecka sen av fyra små linor så vågar inte ta högre doser för att bli väck på.

Omöjligt att svara på. Hur mycket tog du? Att snorta går fortare upp i hjärnan,att röka blir mjukare rus.

Att du tog en överdos av att snorta beror på att du tog för mycket på en gång. Enkelt.

Att röken är "tunn" kan bero på dålig utblandning.
Citera
2018-05-04, 19:43
Medlem
emretss avatar
Har varit ifrån i ungefär 6 månader försöker att inte tänka på de så mycket, några tips för att dämpa suget ?
Citera
2018-05-05, 08:09
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofjax
Omöjligt att svara på. Hur mycket tog du? Att snorta går fortare upp i hjärnan,att röka blir mjukare rus.

Att du tog en överdos av att snorta beror på att du tog för mycket på en gång. Enkelt.

Nja att röka heroin går mycket fortare upp till hjärnan än vad det gör när du snortar heroinet.

Däremot kan det säkert fungera bättre att snorta om man har lite taskig teknik på rökningen eller att heroinet är väldigt utblandat.
Citera
2018-05-05, 10:56
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horseman4

Tack på förhand.

Får så varje gång jag skjuter dolcontin, dock inte morfin meda eller heroin. Det är väl något ämne man inte tål. Kliar en stund och är borta på en kvart, typ.
Citera
2018-05-05, 15:16
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:

Tvärtom, att röka går fortare upp i hjärnan och att snorta blir ju ett mjukare rus. Röker du så blir du påverkad efter en-två minuter och snortar du får du ju för fan vänta 10-15 minuter. Lättare att överdosera via snortning alltså, eftersom du inte vet hur påverkad du kommer bli ännu. Om du inte är erfaren!
Citera
2018-05-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Nja att röka heroin går mycket fortare upp till hjärnan än vad det gör när du snortar heroinet.

Däremot kan det säkert fungera bättre att snorta om man har lite taskig teknik på rökningen eller att heroinet är väldigt utblandat.

Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Tvärtom, att röka går fortare upp i hjärnan och att snorta blir ju ett mjukare rus. Röker du så blir du påverkad efter en-två minuter och snortar du får du ju för fan vänta 10-15 minuter. Lättare att överdosera via snortning alltså, eftersom du inte vet hur påverkad du kommer bli ännu. Om du inte är erfaren!

För mig var det tvärtom,tog nog för mycket,när jag snortade slåg det direkt. Kvickna till av att kompisar slet och drog i mig.
Var första och sista gången jag snortade.
När jag rökt så går det ganska fort men ett skönare rus där man noddar till och från.

Nu kommer jag inte att skriva,eller läsa,den här tråden mer. Suget blir värre.
Citera
2018-05-06, 17:09
Medlem
zero414s avatar
Citat:

Tog fyra små linor mediokert men aningen bättre brunt lite stening afrikanskt heroin.
Tänkte på hur många som säljer som måste känna varandrs. I alla fall bland dom från aftika. För går inte särskilt många leveranståg så dom flesta får nog samma kvalité först och sen gör sin egen styrka. Lite tråkigt att det är detta heroin som är standard idag. Mycket billigare däremot men saknar det helvita heroinet som bara fanns i Sthlm och var så bra oavsett intagssätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in