Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparmynt
Du är verkligen inte medveten om vad du skriver:
Det jag skrev där har ingenting med att vara observatör eller inte att göra.
Vore fint om du kunde skärpa till dig lite.
Citat:
Och vad gör honom misogyn respektive sexistisk?
Citer där jag säger att jag anser att han är misogyn/ sexistisk, tack,
jag har skrivit att han har blivit kritiserad för att vara det.
Citat:
Det handlade om vad du bemöter i Jordan Petersons resonemang och det är bra att du intygar att det var ett helt orimligt bemötande.
Jag bemötte inte hans resonemang med att alla de egenskaper han bedömer vara positiva för företag inte skulel vara det. Det är din halmdocka.
Citat:
Varav ingenting har med Jordan Peterson resonemang att göra, han poängterar till och med att företag kan experimentera med sådana här saker precis hur de vill. Han uppmanar till och med förespråkare att starta sådana företag... Är han på något vis skyldig att göra mer för din och gelikars sak eller vad är din anmärkning?
Citera där jag skulle hävda att mitt resonemang där har med hans att göra? , det är MITT resonemang.
Min kritik över det lilla jag fått med mig av hans teorier, är att han inte
verkar (obs! så slipper du skapa halmdocka 300) beaktar kvinnors verklighet.
han hävdar att kvinnor inte blir företagsledare för att de inte uppfyller kraven....sen lämnar han fältet fritt mer eller mindre för div. "misogyna högerfjantar" (obs! citattecken! så slipper du skapa halmdocka 301) (kan tillägga biologistiska "högerfjantar") att fantisera vilt kring vilken överlägsen manlig biologi det då ska handla om.
DÄR ligger min kritik.
Sen ja! samhället är skyldig skapa strukturer som möjligör för båda könen ha barn och göra karriär.
I samhället ingår div. företag.
Citat:
Jag har inte heller sett honom bemöta ett sådant perspektiv men din anmärkning är fantastisk. Den blottlägger biasen på ett oslagbart vis:
---> Cathy Newman tog inte heller upp den här delen av kvinnors verklighet men av någon fantastisk anledning så är det bara anmärkningsvärt för Jordan Petersons del. <---
I övrigt finns det så bisarra tankegångar i den här anmärkningen att jag börjar kallsvettas. Det får räcka med att jag förklarar anmärkning som totalt orimlig.
vad skulle den blottlägga menar du? Tror du mina resonemang kring JP är beroende av vad Cathy Newman har sagt eller inte? Är det din bias?
vad är bisarrt? Du klarar liksom inte producera kritik med någon form av innehåll...du är bara intresserad av att spy på mig av någon anledning.
Citat:
Ja, jag skrev att du smutskastade människor till höger och vänster - det vill säga fler än bara Jordan Peterson.
och det gör inte du just nu ex.?
jag skriver elakt mot åsikter jag finner vara pantade, ja, är jag inte direkt ensam om att göra, åsikter är inte människor.
I bland , men mera sällsynt, ger jag igen när någon har öst skit över mig tillräckligt länge för att få den att sluta.
Tycker jag faktiskt att jag har viss rätt att göra.
Citat:
Åter igen så kallsvettas jag. Jag vet ärligt talat inte hur man bör förhålla sig till sådant här men din anmärkning är hur som helst totalt orimlig.
Svettas du, så kanske en dusch?
Citat:
Har följt eran diskussion och du får kalla det för vad du vill... faktum kvarstår att du uttalade dig nedlåtande om Jordan Peterson och hans följare (även bortom Flashback) utan att kunna hänvisa till någonting. Syftet med din smutsparad är ointressant - det förändrar inte vad du säger om folk och vad du påstår om dem - och mitt tips är: börja ta ansvar för vad du skriver innan du postar dina inlägg istället för efteråt...
Vidare skulle jag vara mer försiktig med "halmdockor"-kortet när du i praktiken inte har någonting att hänvisa till överhuvudtaget... men likväl smutskastar människor utifrån blott din föreställning om dem.
Du är (iallafall enligt dig själv) fullt medveten om att du har ytterst lite förstahandskunskap om Jordan Peterson och hur vore det att faktiskt bete sig därefter?
Nej jag uttalar mig nedlåtande mot vissa av hans följare, baserat på mina åsikter kring deras dito.
Sen lägger jag upp lite teorier kring varför ev. JP har dessa följare, (står att läsa)
Fakta kring att han HAR just dessa följare med de åsikterna...vet du jag tycker inte jag behöver lägga upp länkar kring det. Liksom rätt allmänt accepterat faktum som många redan beskriver i div. material kring honom på nätet. Google är din vän.
Nu lägger jag även dig till min ignore lista. för ser ingen poäng diskutera med folk som inte är här för att debattera sakfrågor utan bara finns här för att trampa på folk.