2018-04-24, 10:57
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag har valt att sluta svara dig för du klarar inte debattera hederligt.
Ska jag läsa det som att jag inte låter dig vinna delsegrar?
Som du kan förvänta dig ute i det vanliga livet, där man konstant vadderar in det man vill säga för att inte göra dig ledsen eller kränkt?
Den lyxen ska du kanske inte förvänta dig på ett anonymt forum och jag gör heller ingen som helst åtskillnad för att du är tjej utan svarar dig som jag hade svarat vem som helst.

Som jag gör med män i det riktiga livet.

Annars är "hederligt" ett väldigt luddigt uttryck.
Jag har inga större problem med att stödja det jag påstår med observerbar fakta.
Citera
2018-04-24, 12:04
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Jag debattera mycket gärna med mina åsiktsmotståndare, men ägnar sig dessa för mycket åt trams, argumentationsfel, halmdockor, lögner, härskartekniker, skitsnack, personpåhopp så finns ingen poäng.

JP däremot är högst troligt medveten om hur ovan retorik skulle få honom att framstå, (som en komplett idiot) eftersom han är verksam inom miljöer där detta inte accepteras (än! kan kanske tilläggas). Till skillnad från average tomte på detta forum som inte verkar skämmas ett skit.
Jag hade personligen hellre ätit min egen skit, än betett mig som du m.fl sysslar med på detta forum. (helt seriöst)
Har länge funderat på att starta en tråd i ämnet varför det finns denna könsskillnad i beteendet: Medvetet och "offentligt" välja bete sig som en skit mot debatmotståndare utan skam, men, jag har tappat lusten starta trådar på feministforumet, inte värt ansträngningen.

Så du har fel, jag debattera glatt med de mer seriösa på detta forum ex. RedX ovan m.fl.
och jag hade med glädje gett mig i kast med någon som JP, även om jag inser att mina bristande akademiska kunskaper inom hans profession/ specialområden hade varit en kraftig belastning.

men som sagt inte med dig längre tack.
Du ägnar dig åt exakt samma typer av härskartekniker och dålig argumentation, tro inte att du står över oss andra på forumet för det gör du inte. Du besitter inte någon moralisk överlägsenhet bara för att du är feminist. Det här är ett anonymt forum där alla får säga vad dom vill, därför finns även trams. Enligt mig är det feminister i allmänhet som uttöver de värsta härskarteknikerna och de värsta halmgubbarna och argumentationsfelen och då inte bara i ett anonymt forum utan offentligt framför kameran.

Jag hade gärnat vela se dig prata med Peterson
Citera
2018-04-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Du ägnar dig åt exakt samma typer av härskartekniker och dålig argumentation, tro inte att du står över oss andra på forumet för det gör du inte. Du besitter inte någon moralisk överlägsenhet bara för att du är feminist. Det här är ett anonymt forum där alla får säga vad dom vill, därför finns även trams. Enligt mig är det feminister i allmänhet som uttöver de värsta härskarteknikerna och de värsta halmgubbarna och argumentationsfelen och då inte bara i ett anonymt forum utan offentligt framför kameran.

Du får ju sitta och inbilla dig vad du vill.
men är nog uppenbart för alla vilket åsitkssida/ kön på detta forum som dominerar bland trollen, hatarna och tramspellarna.
Citera
2018-04-24, 12:55
Medlem
Pansarveckets avatar
Kvotera in åsikter.nu?
Citera
2018-04-24, 12:56
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Du får ju sitta och inbilla dig vad du vill.
men är nog uppenbart för alla vilket åsitkssida/ kön på detta forum som dominerar bland trollen, hatarna och tramspellarna.
För mig handlar det inte om vilken sida man sitter på. Det enda som räknas är att sanningen till slut segrar oavsett vad man gått in med för åsikt innan.

Jag vill gärna lära mig mer om det du har att säga, men det blir svårt när du inte man argumentera emot på ett trovärdigt sätt.
Citera
2018-04-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
För mig handlar det inte om vilken sida man sitter på. Det enda som räknas är att sanningen till slut segrar oavsett vad man gått in med för åsikt innan.

Jag vill gärna lära mig mer om det du har att säga, men det blir svårt när du inte man argumentera emot på ett trovärdigt sätt.

Om du håller dig från trams och skit..så svarar jag. Grejen är ju att det gör du ju inte...kanske max 1-2 inlägg sen är du igång...vem ska orka det tycker du? Du är ju inte direkt ensam.
Citera
2018-04-24, 14:20
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Om du håller dig från trams och skit..så svarar jag. Grejen är ju att det gör du ju inte...kanske max 1-2 inlägg sen är du igång...vem ska orka det tycker du? Du är ju inte direkt ensam.
Själv så börjar du direkt babbla om misogyna högerfjantar när man försöker säga att många män har hittat nått av värde i Peterson. Du dillar om misogyni och rasism konstant när det inte ens är motiverat. Det är ju också trams och skit.
Citera
2018-04-24, 14:37
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Jag debattera mycket gärna med mina åsiktsmotståndare, men ägnar sig dessa för mycket åt trams, argumentationsfel, halmdockor, lögner, härskartekniker, skitsnack, personpåhopp så finns ingen poäng.

Haha. Har möjligen aldrig stött på någon som argumenterar så ofta mot halmdockor som just du gör (ok. Cathy Newman är värdig konkurrent till titeln), saknar du möjligen någon inre spegel, kvinna?
Citera
2018-04-24, 14:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Härskartekniker heter det bara när män gör det.
Citera
2018-04-24, 14:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Härskartekniker heter det bara när män gör det.
Jag skrev en variant av detta i semmeltråden...
Citera
2018-04-24, 16:37
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Han är motsatsen till otydig, det krävs bara lite intelligens för att förstå det han säger.

Hmm... Det här har vi varit inne på tidigare i tråden också. Och visst, till en viss grad är det naturligtvis så. Jag säger absolut inte att han inte skulle föra några intelligenta resonemang, och hans hjärna går tydligt på högvarv.

Men min uppfattning är ändå att han i sina föreläsningar/monologer ganska ofta låter väldigt avancerad och högtflygande akademisk. Men när man börjar analysera vad han faktiskt säger, gärna i utskriven form, består en ganska stor andel av ordflödet av ganska svamliga resonemang med lösa hänvisningar och ett visst mått av truismer och självklarheter uttryckta med 100 ord i stället för 10.

Sen är han väldigt duktig på att droppa slagkraftiga slogans, liknelser och exempel som låter häftiga och kärnfulla, gärna s.k hyperboles, och jag gissar att det är dessa som många av hans lyssnare tar fasta på utan närmare reflektioner. (Jag tar inga citat som exempel eftersom jag redan gjort detta tidigare i tråden, men resonemanget "HBTQ-aktivister = Mao = massmord" är ett exempel från intervjun med Newman.)

I det här avseendet är han påfallande lika de postmoderna filosofer han avskyr.
Att man inte begriper allt som sägs betyder inte automatiskt att man är korkad, det kan också betyda att det helt enkelt är obegripligt - men det kan man ju inte säga för då verkar det som att man är korkad.
Citera
2018-04-24, 16:45
Medlem
Citat:
Själv så börjar du direkt babbla om misogyna högerfjantar när man försöker säga att många män har hittat nått av värde i Peterson. Du dillar om misogyni och rasism konstant när det inte ens är motiverat. Det är ju också trams och skit.

Du "frågade":

"Sen kan du inte förneka att han uppenbarligen har en positiv inverkan på många människor, speciellt yngre män. Oavsett vad du tycker om hans ideer så borde du åtminstonde glädjas över den saken."

varvid jag svarade typ...att nej jag förstår inte varför jag skulle glädjas över att misogyna högefjantar får vatten på sin kvarn. Detta svar förnekar dock inte att han även har andra anhängare, möjligt...

Detta då självklart baserat på kritiken kring JP, att han just serverar antifeminister, högerpopulister, homofober etc etc nån slags akademisk draghjälp för deras "sak".

(sen om detta nu är missförstånd, omedvetet från JP sida, låter jag vara osagt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in