2018-01-29, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Sorry, om du inte kan släppa agendan och lyssna förutsättningslöst en stund finns det inget jag kan göra. Det är upp till dig.
Och om du inte kan släppa din "agenda" av att lägga påståenden utan underlag...så går det ju inte diskutera eller hur?

-Så är det....
-Varför ÄR det så?
-För att det är så...
-Ge exempel på varför det är så
- Nä du kan ju inte lyssna "förutsättningslöst"

-tjena
Citera
2018-01-29, 01:22
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och om du inte kan släppa din "agenda" av att lägga påståenden utan underlag...så går det ju inte diskutera eller hur?

-Så är det....
-Varför ÄR det så?
-För att det är så...
-Ge exempel på varför det är så
- Nä du kan ju inte lyssna "förutsättningslöst"

-tjena
Nu förstår jag inte vad du menar.
Citera
2018-01-29, 01:38
Medlem
Citat:
Nu förstår jag inte vad du menar.
Om man i en diskussion lägger ett påstående...som du här ex...
-Cathy gör ett nederlag....så bör du för debattens skull, för att den ska bli saklig..kunna komma in med ett underlag/ resonemang VARFÖR du anser det, eller hur?

Funkar ju inte att bara fortsätta hävda detta

-Himlen är rosa...
-nä det är den inte.
- jo det är den
-Nä de tär den inte.
-Jo det är den, du måste byta "agenda"

Leder ingen vart.

men ...det är den för titta här..bla bla...

leder någon vart.

Så? jag frågar igen...
VAR i denna intervju upplever du hennes nederlag och varför?

Jag upplever nämligen att hon för denna debatt i sitt eget spår, hela tiden, journalistiskt säkert, hon får upp de saker hon vill få svar på, han svarar och följer henne, ingenstans upplever jag något "nederlag" för henne.

Att massa snubbar på detta forum älskar att läsa in nederlag för feminister (eller de de nu tror är feminister) och ständigt sitter och lägger upp trådar av denna sort för att lägga det påståendet är ju inte direkt udda. Mer sällan får man dock någon klarhet exakt VAD som nederlaget skulle bestå av.
Citera
2018-01-29, 01:45
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Om man i en diskussion lägger ett påstående...som du här ex...
-Cathy gör ett nederlag....så bör du för debattens skull, för att den ska bli saklig..kunna komma in med ett underlag/ resonemang VARFÖR du anser det, eller hur?

Funkar ju inte att bara fortsätta hävda detta

-Himlen är rosa...
-nä det är den inte.
- jo det är den
-Nä de tär den inte.
-Jo det är den, du måste byta "agenda"

Leder ingen vart.

men ...det är den för titta här..bla bla...

leder någon vart.

Så? jag frågar igen...
VAR i denna intervju upplever du hennes nederlag och varför?

Jag upplever nämligen att hon för denna debatt i sitt eget spår, hela tiden, journalistiskt säkert, hon får upp de saker hon vill få svar på, han svarar och följer henne, ingenstans upplever jag något "nederlag" för henne.

Att massa snubbar på detta forum älskar att läsa in nederlag för feminister (eller de de nu tror är feminister) och ständigt sitter och lägger upp trådar av denna sort för att lägga det påståendet är ju inte direkt udda. Mer sällan får man dock någon klarhet exakt VAD som nederlaget skulle bestå av.
Flummar du inte ut lite nu? Vad jag ser och hör i intevjun är att Cathy försöker ställa Jordan mot väggen med vad hon anser vara dräpande frågor och det studsar inte? Vilka poänger tycker du hon tar? Jag ser endast att hon får backa.
Senast redigerad av Psilosopher 2018-01-29 kl. 01:48.
Citera
2018-01-29, 01:57
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
nej inte värt besväret, jag har lyssnat igenom 2 ggr det får räcka...

men du kan ju tala om för mig exakt var....hon "förlorar" debatten.
är ju du som påstår detta.

Antagligen vid yttrandet "What's in it for the women, though?", när hon själv precis har tillstått att det föreligger en sorts crisis of positive identity som omfattar halva den amerikanska populationen.

Den frågan blottlägger en häpnadsväckande stor avsaknad av medkänsla.
Senast redigerad av kanelkaka 2018-01-29 kl. 01:59.
Citera
2018-01-29, 02:02
Medlem
Citat:
Flummar du inte ut lite nu? Vad jag ser och hör i intevjun är att Cathy försöker ställa Jordan mot väggen med vad hon anser vara dräpande frågor och det studsar inte? Vilka poänger tycker du hon tar? Jag ser endast att hon får backa.
Fast de tär väl knappast att betrakta som ett nederlag?
vad kräver du av stackars journalister att deras "offer" ska börja gråta och gå ut med offentliga ursäkter?
och djup ånger...

Han klarar sig fint...och det gör hon också. en debatt har inget sådant krav att någon ska nedgöra någon annan för att inte själv vara nedgjord.
Citera
2018-01-29, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Antagligen vid yttrandet "What's in it for the women, though?", när hon själv precis har tillstått att det föreligger en sorts crisis of positive identity som omfattar halva den amerikanska populationen.

Den frågan blottlägger en häpnadsväckande stor avsaknad av medkänsla.

Ehh? var pratar hon om "crisis of identity"?
jag minns det som att de pratar om maskulinitets kris?

Han pratar om unga mäns behov av bekräftelse för att "växa upp"
är det den debatten du syftar på?

Och henne what's in it for women är väl mer en fråga riktad till hans teorier...vad är det i dina teorier som kvinnor skulle tjäna på?
men min tolkning...
Citera
2018-01-29, 02:11
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Fast de tär väl knappast att betrakta som ett nederlag?
vad kräver du av stackars journalister att deras "offer" ska börja gråta och gå ut med offentliga ursäkter?
och djup ånger...

Han klarar sig fint...och det gör hon också. en debatt har inget sådant krav att någon ska nedgöra någon annan för att inte själv vara nedgjord.
Men hur ser du på efterspelet samt de argmumentationsfel Cathy har funnits skyldig till?

Men jag håller med om att det var en "bra" och klargörande intervju, det är inte så att Cathy är sopad av banan, hon kommer igen. Bättre slipad förhoppningsvis
Citera
2018-01-29, 02:17
Medlem
Citat:
Men hur ser du på efterspelet samt de argmumentationsfel Cathy har funnits skyldig till?

Men jag håller med om att det var en "bra" och klargörande intervju, det är inte så att Cathy är sopad av banan, hon kommer igen. Bättre slipad förhoppningsvis

var kollar du "efterspelet"?
eller menar du slutet av intervjun?
Citera
2018-01-29, 02:51
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ok nu har jag lyssnat genom hela denna 30 minuter intervju, för de som nu ville att jag skulle göra det och ge min åsikt.

Jag står fast vid vad jag tidigare protesterat mot, åsikten att denna journalist gör bort sig, blir "avklädd" etc. Tycker jag inte. Jag tycker båda gör ett rätt bra jobb, även om jag själv hade föredragit lite andra frågeställningar här och var, så gillar jag att hon inte ger sig och käftar emot. Finns också en rätt roande stråk av att båda faktiskt verkar tycka det är rätt kul debattera med just varandra, vet inte om någon annan läser det så, men jag uppfattar faktiskt en slags ömsesidig professionell respekt, vilket också på sitt sätt yttras av honom i vart fall.

Innehållsmässigt/ vilka åsikter som vidareförmedlas...så får jag väl bara säga att jag tycka hans är ganska patetiska, om än då retoriskt snyggt formulerat, så är det ändå samma gamla dravel av bortförklaringar...renons för verklighet...och-kvinnor-måste-anpassa-sig-för-så-här-är-det-bara-män styr...som är rätt tjatigt.
Men jag förstår ju att många på detta forum älskar höra detta.

Sådär uppfattade jag det också, att båda trivdes med den här typen av diskussion men jag har läst andra som uppfattade det som att hon var väldigt aggressiv vilket gjorde honom defensiv (hon var så klart aggressiv, men inte mer än lämpligt tyckte jag).

Jag tror att för att se det som en vinst så måste man se hennes frågor som påståenden, så varje gång han förklarar att nej det är inte så som hon frågar så tar han poäng. Jag ser det som att hon hjälper honom få fram sitt budskap och inte minst vad budskapet inte är.
Citera
2018-01-29, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Sådär uppfattade jag det också, att båda trivdes med den här typen av diskussion men jag har läst andra som uppfattade det som att hon var väldigt aggressiv vilket gjorde honom defensiv (hon var så klart aggressiv, men inte mer än lämpligt tyckte jag).

Jag tror att för att se det som en vinst så måste man se hennes frågor som påståenden, så varje gång han förklarar att nej det är inte så som hon frågar så tar han poäng. Jag ser det som att hon hjälper honom få fram sitt budskap och inte minst vad budskapet inte är.
Precis...jag uppfattar det som att de hade rätt kul båda två.
Jag har sett betydligt värre intervjusituationer...även om jag inte kommer på något exempel just nu.

Hon gör bara det som alla prof. journalister ska göra...inta en motståndarsida... ta redan på den sidans argument oavsett vid man nu själv råkar tycka och peppra på, vara uppmärksam, vika av där det är värt vika av men hålla sin planlagda tråd. Hon gör exakt detta.

Som intervjuad...så ska man förhålla sig kall, svara så tydligt, utförligt och lugnt som möjligt, och "se" och var förberedd på fallgroparna...Han gör just detta.
Citera
2018-01-29, 03:12
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ehh? var pratar hon om "crisis of identity"?
jag minns det som att de pratar om maskulinitets kris?

Alright, du förstår inte ens att det är samma kris.

Det är samma kris: en sorts crisis of positive identity som grundar sig i att många män (och en hel del kvinnor - han berättar att han till en början inte var "specifically aiming this message to young men") inte fått höra 1. uppmuntrande ord och 2. utsagor om hur viktigt det är att utveckla sig själva för att finna mening/betydelse som sedan kan bära dem i livet.

Denna avsaknad av upplysning/bekräftelse/pepp/jävlarannamma från familj/skola/samhälle, skapar unga människor i kris som saknar mening/mål, som inte förstår vilka positiva effekter mening/mål skulle få för dem, som blir bittra, fientliga, arga...deprimerade.

Att hon då frågar "What's in it for women, though...?" är...bortom respekt och sans. Det signalerar noll vördnad inför problemet eller de människor som lever i problemet - eller de människor (alla...) som påverkas av att dessa människor mår som de gör.
Senast redigerad av kanelkaka 2018-01-29 kl. 03:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in