Citat:
Jag har, till skillnad från Dig, inte fört bok över antalet gånger jag anfört ett argument, men nog är tillfällena legio när jag meddelat att min uppfattning är att ett embryo är en människa i vardande. Om inget oförutsett händer så kommer embryot att tillväxa och småningom födas till en livs levande människa. Efter konceptionsögonblicket är allt utfört som behövs för att processen sedan går vidare utan vår inverkan. Således är varje aborterat embryo/foster ett människoliv som inte får födas.
Frågan bör ställas till de oönskade som ändå fötts - hade de velat vara ofödda?
Bertil Adam - hörbarhet nolla!
Frågan bör ställas till de oönskade som ändå fötts - hade de velat vara ofödda?
Bertil Adam - hörbarhet nolla!
jo men en människa i vardande är just detta i vardande det går inte fråga, kommunicera med, etc. det har ingen medvetande, hjärna eller överhuvudtaget begrepp om sin egen existens, framtid etc....aborterar du detta...ingenting... så fortsätter bara detta stadium av ingenting....
Finns ingenting som kan gråta av sorg över att inte födas...allright?
Ett nånting som fötts däremot..det kan gråta sig till söms över att inte vara älskad.
Klarar man inte med sitt intellekt greppa detta ..så vet jag inte vad jag ska säga allvarligt talat.
Sen nej...efter konceptionsögonblicket återstår en jäkla massa saker för att ett befruktat ägg ska bli en människa...så nej...en konception är inte = människa. En kvinnokropp joxar runt i massor för att producera en människa tar hela 9 månader av produktionstid, involverar massa komplexa system, kostar kvinnor fysiskt en hel del utöver att det sen ska tas om hand av samma kvinna oftast i 18 år.
Kvinnor måste få lov bestämma över detta själva. De kan inte tvingas mot sin vilja. Barn ska heller inte tvingas leva otrygga liv. Bara för att du m.fl inte klarar tänka vettigt kring dessa saker.