Citat:
Ursprungligen postat av
Fezzik
Det är bara jag som är konspirationsteoretisk av mig för tillfället. Men jag tror att desto mer nonchalant HD kan vara desto mer kan dom visa sitt oberoende. Med det sagt, dom kommer att ta ett beslut om det här, det kommer att bli offentligt, det är bara jag som är lite otålig av mig och sitter och pladdrar på Flashback forum

Även om jag inte tror att en konspiration ligger bakom så håller jag med om att HD borde vara lite mer transparanta med vad dom håller på med och vilka planer dom har för olika ärenden.
Någon form av ärendehanteringssystem med tidsplaner, direkt till webben, tillsammans med ärendenummer och möjlighet att beställa offentliga handlingar vore inte fel.
I dessa dagar är det lätt att tänka på hur illa det kan gå när bristen på transparens är stor (läs Svenska Akademin). Vi vill ju inte att det ska gå så illa med domstolsväsendet!
Jag väntar också med spänning på vad HD har att säga om Johanna och Muhammad. Troligen säger dom väl närmast ingenting. Att hoppas att HD skulle ge Aki och hans anhöriga, barn och övrig familj, upprättelse, det är väl att hoppas för mycket?
Skulle Leif GW Perssons "gärningsbeskrivning" i TV4 dugit för att få Johanna fälld för anstiftan till mord på Aki? HR gjorde IMHO någon slags tankevurpa när man underkände bevisen för att Aki inte kan ha drunknat i Hjälmaren. Druiden förtydligade något i TV4. Jag tror att det var HR som helt enkelt inte förstod.
–