2018-04-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Högst troligen kommer någon reporter på någon tidning att hinna före mig med denna nyhet, men det är bara för att denna reporter eller mer troligt andra reportrar spammar Högsta domstolen mer än vad jag gör. Ingen ska dock komma och anklaga mig för att inte ha försökt.

Jag tror att det här är ett högintressant fall, så medans jag och andra frågar Högsta domstolen över vad dom vill besluta så kommer dom att nonchalant att undvika att besvara våra frågor bara för att visa på att dom står över det hela. Någonting som jag håller med om. Tänk dig här det gamla talesättet -Vaktad gryta kokar aldrig.

Varför domstolen skulle nobba att lämna ut sånt som lyder under lagar såsom offentlighetsprincipen är märkligt i så fall.

Förklara det.
Citera
2018-04-12, 22:26
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Varför domstolen skulle nobba att lämna ut sånt som lyder under lagar såsom offentlighetsprincipen är märkligt i så fall.

Förklara det.

Det är bara jag som är konspirationsteoretisk av mig för tillfället. Men jag tror att desto mer nonchalant HD kan vara desto mer kan dom visa sitt oberoende. Med det sagt, dom kommer att ta ett beslut om det här, det kommer att bli offentligt, det är bara jag som är lite otålig av mig och sitter och pladdrar på Flashback forum
Citera
2018-04-16, 16:57
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Det är bara jag som är konspirationsteoretisk av mig för tillfället. Men jag tror att desto mer nonchalant HD kan vara desto mer kan dom visa sitt oberoende. Med det sagt, dom kommer att ta ett beslut om det här, det kommer att bli offentligt, det är bara jag som är lite otålig av mig och sitter och pladdrar på Flashback forum

Även om jag inte tror att en konspiration ligger bakom så håller jag med om att HD borde vara lite mer transparanta med vad dom håller på med och vilka planer dom har för olika ärenden.
Någon form av ärendehanteringssystem med tidsplaner, direkt till webben, tillsammans med ärendenummer och möjlighet att beställa offentliga handlingar vore inte fel.

I dessa dagar är det lätt att tänka på hur illa det kan gå när bristen på transparens är stor (läs Svenska Akademin). Vi vill ju inte att det ska gå så illa med domstolsväsendet!

Jag väntar också med spänning på vad HD har att säga om Johanna och Muhammad. Troligen säger dom väl närmast ingenting. Att hoppas att HD skulle ge Aki och hans anhöriga, barn och övrig familj, upprättelse, det är väl att hoppas för mycket?

Skulle Leif GW Perssons "gärningsbeskrivning" i TV4 dugit för att få Johanna fälld för anstiftan till mord på Aki? HR gjorde IMHO någon slags tankevurpa när man underkände bevisen för att Aki inte kan ha drunknat i Hjälmaren. Druiden förtydligade något i TV4. Jag tror att det var HR som helt enkelt inte förstod.

–
Citera
2018-04-17, 13:24
Medlem
Fezziks avatar
Ingenting nytt i dag

Citat:
Det har inte fattats något beslut ännu.
Målet är inte anmält för föredragning ännu.
Citera
2018-04-17, 13:55
Medlem
Citat:
Ingenting nytt i dag

Frustrerande! Något måste hända snart. Vi måste få veta. Alla har rätt att få veta.
Citera
2018-04-17, 16:58
Medlem
Citat:
Frustrerande! Något måste hända snart. Vi måste få veta. Alla har rätt att få veta.
Ja, det verkar gå väldigt segt på HD.
Citera
2018-04-17, 17:23
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja, det verkar gå väldigt segt på HD.
och under tiden får JM sitta i häkte och svettas och hoppas och skriva och hoppas och bli ganska arg och hoppas och svettas och gräla med Hikes och hoppas och svettas och känna sig oälskad och arg och ...

kanske finns en mening i alla fall!
Citera
2018-04-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
och under tiden får JM sitta i häkte och svettas och hoppas och skriva och hoppas och bli ganska arg och hoppas och svettas och gräla med Hikes och hoppas och svettas och känna sig oälskad och arg och ...

kanske finns en mening i alla fall!
Ja och snart kommer det väl ett nytt brev från Johanna med ritade hjärtan till media eller till HD :-)
Det är bra att hon får svettas lite där hon sitter.
Citera
2018-04-17, 18:31
Medlem
Fezziks avatar
Hon får försöka se det positiva i det hela. En slags semester från Hinseberg där hon kommer att sitta de närmsta 25 åren.
Citera
2018-04-17, 21:16
Medlem
Lite nytt om JM i podden En Mörk Historia, rekommenderas!
Citera
2018-04-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Lite nytt om JM i podden En Mörk Historia, rekommenderas!

Har lyssnat. Var egentligen inget nytt som framkom där.
Nu väntar vi bara på ett (förhoppningsvis) avslag från Högsta Domstolen.
Men JM kommer inte ge sig, hon kommer gå vidare till EU-domstolen osv osv i all evighet. Amen.
Citera
2018-04-18, 18:45
Medlem
Citat:
Har lyssnat. Var egentligen inget nytt som framkom där.
Nu väntar vi bara på ett (förhoppningsvis) avslag från Högsta Domstolen.
Men JM kommer inte ge sig, hon kommer gå vidare till EU-domstolen osv osv i all evighet. Amen.

Efter HDs avslag måste hon väl ändå förpassas till Hinseberg? Hon verkar inte riktigt inkorporerat den tanken inom sig.

Att hon är en av de där andra sketna mördarna. Problemet blir väl att hon också bara är en av alla de där andra som också anser sig felaktigt dömda. Hon är bland likasinnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in