2019-06-07, 01:00
Medlem
Bara jag som tycker morsan till johanna möller är konstig. Lyssnar man på rättegången. Verkar inte så bekymrad direkt att hennes make blivit mördad. Tycker hon verkar så kall.
Citera
2019-06-07, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Vart sitter denna dam och får man besöka henne på kåken?
Hon lär väl vara lite utsvulten vid det här laget?

Hon sitter väl på Hinseberg utanför Örebro. Ja hon får ta emot besök om hon vill och ansöker om det. Men hon lär knappast vilja träffa vem som helst. Hon lär ha hundratals människor som vill träffa henne Lycka till! Jag tror inte du lyckas.

Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Bara jag som tycker morsan till johanna möller är konstig. Lyssnar man på rättegången. Verkar inte så bekymrad direkt att hennes make blivit mördad. Tycker hon verkar så kall.

Ja för att bli avtrubbad när ens livskamrat blivit mördad och ens dotter ligger bakom det är ju jättekonstigt .. Eller inte.
Citera
2019-06-12, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69

Nej jag reagerade på exakt samma sak.
Lider hon av samma drag som sin dotter? Bara att dottern blev snäppet värre.
Citera
2019-06-12, 21:11
Medlem
Reimers avatar
Plusartikel från VLT skriven av Håkan Slagbrandt, citerar något ur den.

Citat:
I flera ansökningar försöker hon få till stånd besök av olika personer som hon beskriver som ”vänner”. Kriminalvården ifrågasätter dock hur mycket vänskap det egentligen finns mellan Möller och de aktuella personerna.

Gemensamt för dessa ansökningar är att Johanna Möller fått avslag. Undantaget är de två personer som, enligt planerna, ska skriva en bok om henne. Dessa har till och med beviljats en träff på fyra timmar på fängelset.

I övrigt lyser det igenom i hennes ansökningar att hon känner sig ensam.

Läs också: Nya detaljerna om Johanna Möllers hårda liv bakom galler

Med undantag av en av hennes döttrar har hon ingen som helst kontakt med sina släktingar. Eller rättare sagt, släkten har i all huvudsak tagit avstånd från henne och Johanna Möller har dessutom kontaktförbud mot några släktingar.

Johanna Möller har begärt att få ringa sin dotter en gång i veckan. Kriminalvården har dock enbart gått med på ett övervakat samtal varannan vecka.

Hon har också ansökt om att få en så kallad ”lufthålspermission”, det vill säga att under en begränsad tid få vistas utanför anstalten.

Kriminalvården har avslagit detta och skriver bland annat: ”Enligt Johanna Möllers särskilda villkor framkommer att det föreligger en påtaglig och beaktansvärd risk för att hon kommer att begå brott, undandra sig straffets fullgörande eller på annat sätt missköta sig om hon beviljas regelbunden permission eller särskilda permissioner”.

Anstaltsledningen i Ystad konstaterar i avslagsbeslutet att en beviljad lufthålspermission skulle innebära att det krävs extraordinära säkerhetsinsatser och att en beviljad permission inte överväger den risk för misskötsamhet som får anses föreligga.

Lilla damen har det tufft på kåken och tycker förmodligen inte att livet är på topp.
Citera
2019-06-12, 21:13
Avslutad
Hur går det för barnen idag?
Efter att ha lyssnat på alla ljudupptagningar blir jag väldigt imponerad av dottern Amanda. Hon ger ett starkt och rakryggat intryck.
Men vad menar dem med att åklagaren skulle sagt att Julia är i ett aktivt missbruk? Visst gör hon ett väldigt arrogant och nonchalant intryck iof. Men hon var den som stod sin mamma närmst väl?

Undra hur många Möller lyckas manipulera på insidan.. folk som sittit ett tag och helt missat all medie uppståndelse om henne,
Och därför sväljer varenda lögn med hull och hår.
Hade vart kul att skriva till henne. Fast jag vill nog inte hon ska ha min adress.
Citera
2019-06-13, 10:36
Medlem
Tjena_67s avatar
Undrar hur många av barnen som ärvt och kommer utveckla Johannas psykopatiska drag?

https://www.nhs.uk/conditions/antisocial-personality-disorder/
Citera
2019-07-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Undrar hur många av barnen som ärvt och kommer utveckla Johannas psykopatiska drag?

https://www.nhs.uk/conditions/antisocial-personality-disorder/

Som det verkar är det endast dottern J som kan ha ärvt störningen. Kall och hård. Vuxne sonen visade iaf en sorts uppriktiga känslor under rättegången. Äldsta dottern A verkar ha klarat sig. Mellansonen A var ju rak och ärlig då han vittnade. Om de små tvillingarna vet man inte.

Hoppas bara att barnen mår efter omständigheterna väl. Deras mamma har ställt till ett helvete för dem.
Citera
2019-07-01, 21:40
Medlem
Gården ligger ute på Hemnet nu.

https://www.hemnet.se/bostad/16186069?utm_source=ios_app&utm_medium=link&utm_ca mpaign=tipsa&utm_content=iphone

Ytterligare info och bilder hos mäklaren:
https://www.svenskfast.se/fritidshus/vastmanland/arboga/arboga/jarnas/granliden-458/240782
Citera
2019-07-01, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Som det verkar är det endast dottern J som kan ha ärvt störningen. Kall och hård. Vuxne sonen visade iaf en sorts uppriktiga känslor under rättegången. Äldsta dottern A verkar ha klarat sig. Mellansonen A var ju rak och ärlig då han vittnade. Om de små tvillingarna vet man inte.

Hoppas bara att barnen mår efter omständigheterna väl. Deras mamma har ställt till ett helvete för dem.

Även om någon av barnen "har ärvt" Johannas snevridna tankar, så har dom förhoppningsvis lärt sig vad konsekvenserna blir om man använder dem.
Folk dör och man hamnar i finkan.
Så vi kan ju i alla fall hoppas på att barnen väljer en annan väg (när lusten faller på)
Citera
2019-07-01, 22:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luciiia
Gården ligger ute på Hemnet nu.

https://www.hemnet.se/bostad/16186069?utm_source=ios_app&utm_medium=link&utm_ca mpaign=tipsa&utm_content=iphone

Ytterligare info och bilder hos mäklaren:
https://www.svenskfast.se/fritidshus/vastmanland/arboga/arboga/jarnas/granliden-458/240782

Jaa, møllan försökte ju dumpa priset så att föräldrarna inte skulle sälja eller så att hon själv skulle kunna köpa, finns det skäl att misstänka. Vi får se om hon lyckades...
Citera
2019-07-01, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hon sitter väl på Hinseberg utanför Örebro. Ja hon får ta emot besök om hon vill och ansöker om det. Men hon lär knappast vilja träffa vem som helst. Hon lär ha hundratals människor som vill träffa henne Lycka till! Jag tror inte du lyckas.
Ja för att bli avtrubbad när ens livskamrat blivit mördad och ens dotter ligger bakom det är ju jättekonstigt .. Eller inte.

Nej, Johanna Möller avtjänar sitt straff på anstalten i
Ystad, ej på Hinseberg.
Citera
2019-07-01, 23:53
Medlem
Här hittar ni ett foto på Johannas mamma, Anki Möller:

Citat:
Ursprungligen postat av Duston91
Bild på Anki från FUP för er som efterfrågade det. Vet ej hur gammal den är men ger nog en liten fingervisning av utseendet även om bilden är av rätt dålig kvalité.

http://i65.tinypic.com/i29a1t.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Finns det absolut ingen bild på Johannas mamma Anki?

Citat:
Ursprungligen postat av Blubb07
Jag har letar ganska länge utan att hitta, man blir ju rätt nyfiken på alla inblandade

Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Jag med, verkar hopplöst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in