Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-18, 22:30
  #39733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Efter HDs avslag måste hon väl ändå förpassas till Hinseberg? Hon verkar inte riktigt inkorporerat den tanken inom sig.

Att hon är en av de där andra sketna mördarna. Problemet blir väl att hon också bara är en av alla de där andra som också anser sig felaktigt dömda. Hon är bland likasinnade.

Klart JM kommer hamna på ett riktigt fängelse nu, men jag undrar också om hon faktiskt har begripit det ännu? Kanske inte förrän gallerportarna slår igen med en skräll bakom henne? Om ens då. "Va, jag? Jag äääääälsade min pappaaaa" - " ut med han, idiooooten" osv - å så lite fejkgråt på det.
Citera
2018-04-18, 22:45
  #39734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Klart JM kommer hamna på ett riktigt fängelse nu, men jag undrar också om hon faktiskt har begripit det ännu? Kanske inte förrän gallerportarna slår igen med en skräll bakom henne? Om ens då. "Va, jag? Jag äääääälsade min pappaaaa" - " ut med han, idiooooten" osv - å så lite fejkgråt på det.

JM är nog anpassningsbar som en kameleont i främmande miljö OM hon kan hålla sin narcissistiska sida i lågprofil. Problemet är nog att det kommer hon aldrig kunna klara och att tillämpa gråt och hulk innanför murarna är ett big No-No.

Något nytt väntar henne. Och jag tror hon vet det.
Citera
2018-04-18, 23:00
  #39735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JM är nog anpassningsbar som en kameleont i främmande miljö OM hon kan hålla sin narcissistiska sida i lågprofil. Problemet är nog att det kommer hon aldrig kunna klara och att tillämpa gråt och hulk innanför murarna är ett big No-No.

Något nytt väntar henne. Och jag tror hon vet det.

Tror du hon vet det? Det tror inte jag hon begriper innan hon äntligen sitter plats i den mycket, mycket hårda miljön. Men hon kommer väl skicka en drös med brev till media. Stackars journalisten Eric Tagesson! Sen kommer en bok, en kokbok osv.

Om ingen täpper igen truten på JM därinne så kommer hon fortsätta intill tidens ände.
Citera
2018-04-18, 23:11
  #39736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror du hon vet det? Det tror inte jag hon begriper innan hon äntligen sitter plats i den mycket, mycket hårda miljön. Men hon kommer väl skicka en drös med brev till media. Stackars journalisten Eric Tagesson! Sen kommer en bok, en kokbok osv.

Om ingen täpper igen truten på JM därinne så kommer hon fortsätta intill tidens ände.

Tror du att hon fortfarande tror på att hon skall bli frisläppt? Inte ens JM kan väl vara så förbålt korkad? I så fall får hon världens överraskning när portarna slår igen.

Bara hon låses in. Är jag nöjd.
Tråkigt att hon klarade sig från mordet på Aki dock.
Citera
2018-04-19, 06:40
  #39737
Medlem
SmygarBerits avatar
Undra hur ofta hon får träffa tvillingarna nu
Citera
2018-04-19, 08:54
  #39738
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Klart JM kommer hamna på ett riktigt fängelse nu, men jag undrar också om hon faktiskt har begripit det ännu? Kanske inte förrän gallerportarna slår igen med en skräll bakom henne? Om ens då. "Va, jag? Jag äääääälsade min pappaaaa" - " ut med han, idiooooten" osv - å så lite fejkgråt på det.

Vad är det för skillnad på Hinseberg och ett "riktigt fängelse"?Är Hinseberg fängelse light?
Citera
2018-04-19, 13:14
  #39739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har lyssnat. Var egentligen inget nytt som framkom där.
Nu väntar vi bara på ett (förhoppningsvis) avslag från Högsta Domstolen.
Men JM kommer inte ge sig, hon kommer gå vidare till EU-domstolen osv osv i all evighet. Amen.
Lite nytt material från rättegången som jag tidigare inte hört någonstans men inget om själva utredningen, var väl mer av en recap av vad som hänt sedan fallet togs upp i hovrätten.

Någon som sitter på fler ljudupptagningar?
Citera
2018-04-19, 14:33
  #39740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Undra hur ofta hon får träffa tvillingarna nu


Hur ofta vet vi ej. Synd att hon får träffa dem över huvud taget. Vore bättre om de fick lugn och ro och trygghet i fosterhem eller hos släkten. Så att JM inte kan påverka dem med sina manipulationer. Tyvärr fugerar det nog inte så.
Citera
2018-04-19, 14:34
  #39741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Vad är det för skillnad på Hinseberg och ett "riktigt fängelse"?Är Hinseberg fängelse light?

Hinseberg lär vara det hårdaste och mest välbevakade kvinnofängelset i landet.
Citera
2018-04-19, 14:39
  #39742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Lite nytt material från rättegången som jag tidigare inte hört någonstans men inget om själva utredningen, var väl mer av en recap av vad som hänt sedan fallet togs upp i hovrätten.

Någon som sitter på fler ljudupptagningar?

Här har du material så det räcker och blir över. https://nyktraperspektiv.com/2017/08...arstugemorden/Utom Hovrätten, men FUPar, personporträtt och precis allt annat. Dock ej ljud. Det kan du höra lite av på poden En Mörk historia On Acast (googla).
Citera
2018-04-19, 15:13
  #39743
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Undra hur ofta hon får träffa tvillingarna nu

Man kan ju hoppas att det finns någon vettig människa som tagit hand om tvillingarna och ser till barnens bästa och INTE låter dem träffa Mördar-Johanna

Kikade runt lite och vad jag kan se så har HD fortsatt inte kommit till skott. Någon som har annan info?
Citera
2018-04-19, 15:54
  #39744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Här har du material så det räcker och blir över. https://nyktraperspektiv.com/2017/08...arstugemorden/Utom Hovrätten, men FUPar, personporträtt och precis allt annat. Dock ej ljud. Det kan du höra lite av på poden En Mörk historia On Acast (googla).
Redan kollat igenom det och en mörk historia var ju podden jag ursprungligen nämnde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback